Gry zwiększają apetyt na słodycze u dzieci
Naukowcy z Radboud University udowodnili, że lokowane produkty w grach mobilnych przyczyniają się do otyłości wśród dzieci. Dzieci nie rozróżniając gry od reklamy częściej i chętniej sięgają po reklamowane słodycze i fast foody.
Reklamy w grach a otyłość wśród dzieci
Otyłość wśród dzieci jest coraz większym problemem. W dużej mierze wpływają na to złe nawyki żywieniowe, które przekazują im rodzice. Jednak czasy współczesne i moda na gry mobilne również przyczyniają się do tego problemu.
Naukowcy z Radboud University przeprowadzili badania, w czasie których doszli do wniosku, że zwiększony apetyt na słodycze mogą powodować gry mobilne. Coraz więcej dzieci obecnie gra na telefonach, tabletach czy stronach internetowych. W większości gier mobilnych znajdują się reklamy, w tych przeznaczonych dla dzieci zazwyczaj słodyczy lub innych niezdrowych przekąsek i fast foodów. Niestety dzieci nie potrafią rozróżnić lokowanych produktów od gry. Przekaz podprogowy w tym wypadku jest niezwykle mocny.
Z eksperymentu wynika, że dzieci grające w gry częściej sięgają po słodycze, tym samym spożywając więcej kalorii. Tak wyuczone nawyki prowadzą prosto do otyłości. Warto uczyć dzieci od najmłodszych lat zdrowych nawyków żywieniowych. Zamiast słodyczy, na przekąskę serwować im poporcjowane owoce i warzywa.
Dzieci również narażone są na choroby cywilizacyjne, wśród których wymienia się otyłość, nadciśnienie czy cukrzycę. Pamiętajmy, że to od nas w głównej mierze zależą ich zdrowie i przyszłe nawyki żywieniowe.
Literatura:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352154615001564