Jesteś na:

warzywa

Oceń
warzywa - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

warzywa Warzywa są nie tylko dla wegetarian. Każdy człowieka, który dba o swoje zdrowie i chce utrzymać zbilansowaną dietę nie może ich pomijać. Dostarczają one organizmowi wielu cennych substancji i witamin. Są także źródłem węglowodanów i błonnika, a do tego są niskokaloryczne. Zbliża się lato, także to idealny sezon na przeróżnego rodzaju sałatki warzywne, które umilą każdy posiłek. . W artykułach poniżej znajdziecie opisy warzyw, o których być może nigdy nie słyszeliście, a które warto włączyć do swoich posiłków oraz tych bardzo dobrze znanych, ale równie zdrowych i potrzebnych. Zapraszamy.

Warzywa krzyżowe – rodzaje. Warzywa krzyżowe a niedoczynność tarczycy

Paulina Chrzan kilka godzin temu

Dookoła można usłyszeć czy zobaczyć szyldy reklamujące hasło: „dziennie należy spożywać 5 porcji owoców lub warzyw”, sugeruje to, że włączenie do diety owych produktów wspomoże zdrowie organizmu, ale czy każde warzywa są zdrowe i czy można je spożywać bez obaw? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym są warzywa krzyżowe!

Kalarepa – właściwości, witaminy i indeks glikemiczny. Jak jeść kalarepę?

Katarzyna Urbańska ponad tydzień temu

Kalarepa – czy warto ją spożywać? Jak jeść kalarepę? Indeks glikemiczny kalarepy.

Jak przekonać dziecko do warzyw?

Tak, to w niektórych przypadkach może być nieco trudne. Jednak wystarczy zadbać o odpowiednie przygotowanie i podanie warzyw, a dziecko zje nawet brukselkę czy szpinak. Zastosuj cenne wskazówki i poznaj sekret jak przekonać własne dziecko do jedzenia warzyw.   

Seler naciowy – właściwości, sok, przepisy. Jak jeść seler naciowy?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Seler naciowy to warzywo znane jest głównie jako wspomagacz redukcji masy ciała. Okazuje się, że nieświadomie wiele osób spożywając, go dostarcza do swojego organizmu szereg składników odżywczych, a co najważniejsze wywołuje wiele korzyści zdrowotnych. Warto dowiedzieć się jakie jeszcze pozytywne rezultaty może przynieść nam dodanie go do przekąski czy dania głównego.

Seler korzeniowy – właściwości, sok, przepisy. Liście selera

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Seler to jedno z najstarszych warzyw świata, obecnie uprawiany na całym świecie, wykorzystywany w przemyśle spożywczym i kosmetycznym. Doskonałe źródło witamin, związków fenolowych, olejków eterycznych i innych składników odżywczych, posiadający wiele właściwości leczniczych, m.in. obniżających poziom glukozy we krwi oraz poziomu lipidów w surowicy.

Brukselka – właściwości, przepisy. Jak ugotować brukselkę, żeby nie była gorzka?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Brukselka, czyli kapusta brukselska po raz pierwszy wyhodowana została w Brukseli 1821 roku, rozmiarem przypomina orzech włoski. Mimo jej niewielkich gabarytów wspiera układ odpornościowy oraz wykazuje działanie antynowotworowe. Powstała ze skrzyżowania jarmużu i kapusty głowiastej. Uprawiana obecnie w Europie i Stanach Zjednoczonych. W sklepach dostępna przez cały rok, jednak w najlepszym wydaniu można ją zakupić od jesieni do wczesnej wiosny.

Warzywa na zaparcia

Warzywa posiadają dużą ilość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Przy zaparciach właściwość ta jest niezwykle ważna. Warto wówczas jeść marchewki, kapustę kiszoną, pomidory i szpinak.

Kiszone buraki – właściwości, sok z kiszonych buraków, przepis. Co zrobić z kiszonych buraków?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Kiszenie jest najstarszą metodą zabezpieczania żywności przed psuciem się i jedną z najzdrowszych, a dzieje się tak za sprawą kwasu mlekowego, który powstaje w trakcie tego procesu. Buraki to bogate źródło witamin oraz składników mineralnych, fermentacja zwiększa w nich ilość witaminy B6 i B12, dzięki czemu warzywa te pomagają w chorobach skóry, zapobiegają niedokrwistości, depresji, bezsenności oraz bolesnym skurczom mięśni.

Chrzan – korzeń, liście. Domowy przepis na chrzan

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Domowy przepis na chrzan, właściwości i jego zastosowanie.

Sok z buraka – właściwości, przeciwwskazania, ile pić dziennie? Jak zrobić sok z buraka?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Zarówno burak, jak i jego sok to produkty goszczące na stołach Polaków od wielu lat. W medycynie ludowej ceniony był już za swój bogaty skład oraz właściwości zdrowotne. Jest to produkt najczęściej polecany przez nasze babcie w okresie ciąży, a także znakomicie działający na problemy nowotworowe czy sercowo-naczyniowe.

Warzywa a IG

Warzywa zawierają w większości węglowodany proste – glukozę, ale np. ziemniaki posiadają w swoim składzie skrobię zaliczaną do węglowodanów złożonych. Ich indeks glikemiczny zatem różni się w zależności od rodzaju. Przeczytaj artykuł o indeksie glikemicznym, alby dowiedzieć się więcej.  

Właściwości lecznicze rukoli i przeciwwskazania. Co można zrobić z rukoli?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Rukola – jak ją spożywać? Właściwości, przeciwwskazania. Czy jest polecana kobietom w ciąży?

Chrzan – właściwości lecznicze, na zatoki, na odchudzanie. Nalewka z chrzanu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Chrzan kiedyś i dziś wykorzystywany jest głównie jako przyprawa. Korzenie chrzanu po oczyszczeniu i umyciu dodawane są m.in. do kiszonych ogórków, ćwikły lub przygotowania chrzanowego sosu do mięsa.

Kapary – właściwości. Do czego użyć kapary?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Kapary to produkt albo doskonale znany od wielu lat, albo w ogóle nie znany i nigdy nie degustowany. Jest to powód do zmiany, gdyż oprócz szeregu właściwości leczniczych, które wykazuje, charakteryzuje się również bogatą wartością odżywczą pod względem witamin i składników mineralnych. Dodatkowo jest to przyprawa o bardzo niskiej wartości energetycznej, także wydaje się być idealnym dodatkiem w dietach redukcyjnych. Jest to surowiec, który naprawdę warto znać i włączyć do codziennej racji pokarmowej.

Zielone warzywa – dlaczego warto jej jeść? Koktajle z zielonych warzyw

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Od dawna wiadomo, że owoce i warzywa to skarbnica nie tylko witamin i składników mineralnych, ale także związków biologicznie aktywnych wpływających korzystnie na zdrowie człowieka. Wśród roślin tych możemy znaleźć wiele gatunków i odmian, jednak ciekawy jest ich podział ze względu na barwę, gdyż odpowiadają za nią specyficzne związki o znaczeniu prozdrowotnym.

Sok z ziemniaka – właściwości lecznicze. Sok z ziemniaka na wrzody, na włosy

Patrycja Nawojowska ponad miesiąc temu

Sok z ziemniaka nie jest powszechnie znany, choć w medycynie ludowej był szeroko stosowany już wiele wieków temu. Sięgano po niego ze względu na rzekome właściwości lecznicze w chorobach przewodu pokarmowego. Dopiero od niedawna nauka próbuje wyjaśnić jego potencjalne działanie. Co dziś o nim wiemy?

Cebula – właściwości. Cebula na trądzik, blizny, włosy

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Cebula to warzywo doskonale znane każdemu. Wiele mam przygotowuje syrop z tej rośliny dla swojej rodziny, a gospodynie dodają ją do szeregu dań by urozmaicić smak i aromat potraw. Większość osób zdaje sobie sprawę z jej działania na układ oddechowy i aktywności wspomagającej leczenie przeziębień i infekcji, ale nie każdy już wie, że nadaje się także do leczenia nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, trądziku, a nawet blizn szpecących skórę. Więcej o skuteczności cebuli w różnych schorzeniach w artykule, przeczytaj koniecznie!

Ziemniaki – właściwości. Sok, okłady z ziemniaków. Ziemniaki na hemoroidy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Czy ziemniaki oprócz wartości żywieniowej posiadają wartość leczniczą?

Szpinak – właściwości, mrożony, świeży, potrawy ze szpinakiem. Jak przyrządzić szpinak?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Szpinak – dawniej nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Teraz staje się coraz bardziej popularny na polskich stołach. Jakie posiada właściwości i jak najlepiej go przyrządzić?