Jesteś na:

warzywa

Oceń
warzywa - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

warzywa Warzywa są nie tylko dla wegetarian. Każdy człowieka, który dba o swoje zdrowie i chce utrzymać zbilansowaną dietę nie może ich pomijać. Dostarczają one organizmowi wielu cennych substancji i witamin. Są także źródłem węglowodanów i błonnika, a do tego są niskokaloryczne. Zbliża się lato, także to idealny sezon na przeróżnego rodzaju sałatki warzywne, które umilą każdy posiłek. . W artykułach poniżej znajdziecie opisy warzyw, o których być może nigdy nie słyszeliście, a które warto włączyć do swoich posiłków oraz tych bardzo dobrze znanych, ale równie zdrowych i potrzebnych. Zapraszamy.

Zielone warzywa – dlaczego warto jej jeść? Koktajle z zielonych warzyw

Paulina Chrzan ponad tydzień temu

Od dawna wiadomo, że owoce i warzywa to skarbnica nie tylko witamin i składników mineralnych, ale także związków biologicznie aktywnych wpływających korzystnie na zdrowie człowieka. Wśród roślin tych możemy znaleźć wiele gatunków i odmian, jednak ciekawy jest ich podział ze względu na barwę, gdyż odpowiadają za nią specyficzne związki o znaczeniu prozdrowotnym.

Sok z ziemniaka – właściwości lecznicze. Sok z ziemniaka na wrzody, na włosy

Patrycja Nawojowska ponad miesiąc temu

Sok z ziemniaka nie jest powszechnie znany, choć w medycynie ludowej był szeroko stosowany już wiele wieków temu. Sięgano po niego ze względu na rzekome właściwości lecznicze w chorobach przewodu pokarmowego. Dopiero od niedawna nauka próbuje wyjaśnić jego potencjalne działanie. Co dziś o nim wiemy?

Jak przekonać dziecko do warzyw?

Tak, to w niektórych przypadkach może być nieco trudne. Jednak wystarczy zadbać o odpowiednie przygotowanie i podanie warzyw, a dziecko zje nawet brukselkę czy szpinak. Zastosuj cenne wskazówki i poznaj sekret jak przekonać własne dziecko do jedzenia warzyw.   

Cebula – właściwości. Cebula na trądzik, blizny, włosy

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Cebula to warzywo doskonale znane każdemu. Wiele mam przygotowuje syrop z tej rośliny dla swojej rodziny, a gospodynie dodają ją do szeregu dań by urozmaicić smak i aromat potraw. Większość osób zdaje sobie sprawę z jej działania na układ oddechowy i aktywności wspomagającej leczenie przeziębień i infekcji, ale nie każdy już wie, że nadaje się także do leczenia nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, trądziku, a nawet blizn szpecących skórę. Więcej o skuteczności cebuli w różnych schorzeniach w artykule, przeczytaj koniecznie!

Ziemniaki – właściwości. Sok, okłady z ziemniaków. Ziemniaki na hemoroidy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Czy ziemniaki oprócz wartości żywieniowej posiadają wartość leczniczą?

Szpinak – właściwości, mrożony, świeży, potrawy ze szpinakiem. Jak przyrządzić szpinak?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Szpinak – dawniej nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Teraz staje się coraz bardziej popularny na polskich stołach. Jakie posiada właściwości i jak najlepiej go przyrządzić?

Warzywa na zaparcia

Warzywa posiadają dużą ilość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Przy zaparciach właściwość ta jest niezwykle ważna. Warto wówczas jeść marchewki, kapustę kiszoną, pomidory i szpinak.

Kiełki brokuła – właściwości. Jak hodować kiełki z brokuła?

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Kiełki same w sobie stanowią kolorowy dodatek do dań, a oprócz walorów smakowych, wykazują szereg właściwości prozdrowotnych. Na szczególną uwagę zasługują kiełki brokuła, którym przypisuje się działanie przeciwnowotworowe. Sprawdź koniecznie, dlaczego warto włączyć je do codziennego jadłospisu!

Warzywa a IG

Warzywa zawierają w większości węglowodany proste – glukozę, ale np. ziemniaki posiadają w swoim składzie skrobię zaliczaną do węglowodanów złożonych. Ich indeks glikemiczny zatem różni się w zależności od rodzaju. Przeczytaj artykuł o indeksie glikemicznym, alby dowiedzieć się więcej.  

Fasola – rodzaje, właściwości, przepisy. Jak gotować fasolę?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Fasola to roślina, która gości praktycznie w każdym domu. Jest dodawana do wielu dań jako doskonałe źródło pełnowartościowego białka roślinnego oraz węglowodanów złożonych. Uznawana jest za swój korzystny skład, ale nie każdy wie, jak zdrowy jest ten strąk oraz jego kiełki.

Rabarbar – właściwości. Sok i przetwory z rabarbaru

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Zdrowotne właściwości rabarbaru. Czy rabarbar przyspiesza odchudzanie?

Kalarepa – właściwości zdrowotne. Kalarepa w ciąży, dla niemowlaka, przepisy. Jak jeść kalarepę?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wiosenne zielone warzywo, kształtem przypominające buraka. Stanowi bogate źródło przeciwutleniaczy oraz składników odżywczych, które korzystnie wpływają na poprawę samopoczucia. Kalarepa jest również zaliczana do warzyw o właściwościach antynowotworowych, co zawdzięcza m.in. obecności witaminy C i E oraz glukozynolanów.

Pietruszka – właściwości, herbata, sok. Pietruszka na odchudzanie

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

O korzystnym potencjale pietruszki oraz o tym dlaczego i komu nie służy.

Kapusta kiszona – właściwości i przepis. Co zrobić z kiszonej kapusty?

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Doceniana i chętnie serwowana przez nasze babcie, dziś coraz rzadziej znajduje miejsce przy kuchennym stole. Mowa o kapuście kiszonej, której walory zdrowotne i smakowe z pewnością powinny przekonać nas do włączenia jej do codziennego jadłospisu. Jak przygotować domową kapustę kiszoną i do czego ją wykorzystać?

Buraki – właściwości, sok z buraka. Buraki na zaparcia.

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Witamina C, flawonoidy, betalainy, karotenoidy i wiele innych – wszystko to zawarte w naszym rodzimym buraku.

Szaszłyki z sosem miętowym

mgr Magdalena Borowiec ponad miesiąc temu

Nieodłączną częścią wakacji jest grillowanie. Często zadajecie mi pytania odnośnie tego co jeść podczas przyjęcia w ogrodzie? Moja dzisiejsza propozycja to szaszłyki z kurczakiem i warzywami, podawane z sosem miętowym. Idealne lekkie, a zarazem orzeźwiające danie z grilla.

Bakłażan – wartości odżywcze, przepisy. Jak przygotować bakłażana?

Weronika Knapczyk ponad miesiąc temu

Bakłażana najlepiej kupować w sezonie, czyli od lipca do października. Wówczas posiada on najwięcej wartości odżywczych. Choć oberżyna jest nadal mało popularnym warzywem w Polsce, to jednak zyskuje ono coraz większą popularność. Świetnie smakuje jako dodatek do dań w postaci past, sałatek, idealnie nadaje się do przygotowania przystawek, a także na grilla. Co skrywa w sobie bakłażan?

Bób – właściwości, wartości odżywcze, przepisy. Jak ugotować bób?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Bób to warzywo, na które sezon przypada na przełomie czerwca i lipca. To właśnie w tym okresie na straganach można spotkać zielone nasiona w kształcie fasoli. Posiada on wielu amatorów, ale wciąż przez wiele osób nie został jeszcze “odkryty”. Jakie właściwości posiada? W jaki sposób go ugotować i przyrządzić?

Przygotowanie szparagów – jak obierać, gotować, mrozić, podawać. Potrawy ze szparagów

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Chcesz poznać smak szparagów, jednak nie wiesz jak zabrać się za ich obróbkę? Odpowiednio przygotowane szparagi, przez niektórych określane są mianem najsmaczniejszych warzyw. Poznaj szparagi i metody ich przygotowania.

Kwas foliowy – rola, objawy i skutki niedoboru, źródła

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Kwas foliowy najczęściej kojarzony jest z ciążą i warunkiem prawidłowego rozwoju płodu. Jednak związek ten jest niezbędny dla naszego organizmu nie tylko w tym okresie. Dlaczego warto pamiętać o kwasie foliowym, nie tylko w czasie planowania ciąży?