Jesteś na:

warzywa

Oceń
warzywa - 4.4/5. Oddano 5 głosy.

warzywa Warzywa są nie tylko dla wegetarian. Każdy człowieka, który dba o swoje zdrowie i chce utrzymać zbilansowaną dietę nie może ich pomijać. Dostarczają one organizmowi wielu cennych substancji i witamin. Są także źródłem węglowodanów i błonnika, a do tego są niskokaloryczne. Zbliża się lato, także to idealny sezon na przeróżnego rodzaju sałatki warzywne, które umilą każdy posiłek. . W artykułach poniżej znajdziecie opisy warzyw, o których być może nigdy nie słyszeliście, a które warto włączyć do swoich posiłków oraz tych bardzo dobrze znanych, ale równie zdrowych i potrzebnych. Zapraszamy.

Sok z karczocha – właściwości, dawkowanie, skutki uboczne. Sok z karczocha na odchudzanie

Dominika Suślik tydzień temu

Karczoch zwyczajny (łac. Cynara scolymus L.) jest rośliną o prozdrowotnych właściwościach, z tego względu stosowany był w lecznictwie europejskim już od XVIII wieku m. in. w terapii miażdżycy, chorób wątroby i problemach trawiennych. Zakres wykorzystania tej rośliny jest bardzo szeroki, godnym polecenia jest sok z karczocha, który wspomaga odchudzanie. Jakie właściwości posiada sok z karczocha i jak go dawkować?

Koper włoski – właściwości, cena, gdzie kupić, przepisy

Obecnie wiemy, że większość surowców roślinnych zaliczanych do przypraw zawiera substancje chemiczne, wykazujące działanie farmakologiczne. Na przykład w dolegliwościach bólowych uzębienia  niegdyś zalecano płukać jamę ustną szałwią lub miętą. Na wzdęcia i inne dolegliwości gastryczne podawano bardzo często kminek, wspomnianą już miętę czy koper włoski. Dzisiejszy artykuł postanowiliśmy poświęcić temu ostatniemu z uwagi na szerokie spektrum właściwości. Zapraszamy do lektury!

Jak przekonać dziecko do warzyw?

Tak, to w niektórych przypadkach może być nieco trudne. Jednak wystarczy zadbać o odpowiednie przygotowanie i podanie warzyw, a dziecko zje nawet brukselkę czy szpinak. Zastosuj cenne wskazówki i poznaj sekret jak przekonać własne dziecko do jedzenia warzyw.   

Kapusta pekińska – właściwości, cena, przepisy. Co zrobić z kapusty pekińskiej?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Kapusta pekińska – obok kapusty białej, brokuła czy jarmużu należy do roślin z rodziny kapustowatych. Czy warto ją uwzględnić w planowaniu jadłospisów?

Fasola mung – właściwości, gotowanie, przepisy. Kiełki fasoli mung

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Mimo że w naszym klimacie uprawianych jest wiele rodzajów fasol, to niestety niektóre należy importować z innych regionów świata. Jakie właściwości ma azjatycka fasola mung?

Szczaw – właściwości, przepisy. Szczaw w ciąży

Justyna Paroń ponad miesiąc temu

Szczaw ceniony jest na świecie od najdawniejszych lat. Wykorzystywany jest nie tylko jako przyprawa w kuchni. Doceniane są także jego lecznicze właściwości, znane i stosowane już od czasów starożytnych. Obecnie szczaw jest rośliną zapomnianą i pomijaną, jednak należy pamiętać, że charakteryzuje się dużą wartością odżywczą i walorami smakowymi, dlatego powinien stanowić element urozmaiconej diety.

Warzywa na zaparcia

Warzywa posiadają dużą ilość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Przy zaparciach właściwość ta jest niezwykle ważna. Warto wówczas jeść marchewki, kapustę kiszoną, pomidory i szpinak.

Fioletowe ziemniaki– cena, gdzie kupić, przepisy

Paulina Grupa ponad miesiąc temu

Fioletowe ziemniaki to nowinka na polskim rynku. Niewiele osób wie, gdzie je znaleźć oraz jak je przyrządzać. Ile kosztują fioletowe ziemniaki i jakie potrawy można z nich przygotować?

Warzywa a IG

Warzywa zawierają w większości węglowodany proste – glukozę, ale np. ziemniaki posiadają w swoim składzie skrobię zaliczaną do węglowodanów złożonych. Ich indeks glikemiczny zatem różni się w zależności od rodzaju. Przeczytaj artykuł o indeksie glikemicznym, alby dowiedzieć się więcej.  

Kapusta biała – właściwości, sok z białej kapusty. Co można zrobić z białej kapusty?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Kapusta jest jednym z najważniejszych warzyw uprawnych w Polsce. Jakie właściwości i zastosowania ma ten przedstawiciel warzyw krzyżowych?

Topinambur – uprawa, właściwości, smak, indeks glikemiczny, przepisy. Jak przyrządzić topinambur?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Topinambur – inaczej zwany karczochem jerozolimskim – nie każdemu jest znany. Jakie właściwości i zastosowanie ma topinambur? Czy warto włączyć go do diety?

Kalafior – odmiany, właściwości, indeks glikemiczny, przepisy. Czy można jeść surowy kalafior?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Czy można jeść surowy kalafior, jego właściwości. Przepis na fit pizzę z kalafiora.

Warzywa krzyżowe – rodzaje. Warzywa krzyżowe a niedoczynność tarczycy

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Dookoła można usłyszeć czy zobaczyć szyldy reklamujące hasło: „dziennie należy spożywać 5 porcji owoców lub warzyw”, sugeruje to, że włączenie do diety owych produktów wspomoże zdrowie organizmu, ale czy każde warzywa są zdrowe i czy można je spożywać bez obaw? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym są warzywa krzyżowe!

Kalarepa – właściwości, witaminy i indeks glikemiczny. Jak jeść kalarepę?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Kalarepa – czy warto ją spożywać? Jak jeść kalarepę? Indeks glikemiczny kalarepy.

Seler naciowy – właściwości, sok, przepisy. Jak jeść seler naciowy?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Seler naciowy to warzywo znane jest głównie jako wspomagacz redukcji masy ciała. Okazuje się, że nieświadomie wiele osób spożywając, go dostarcza do swojego organizmu szereg składników odżywczych, a co najważniejsze wywołuje wiele korzyści zdrowotnych. Warto dowiedzieć się jakie jeszcze pozytywne rezultaty może przynieść nam dodanie go do przekąski czy dania głównego.

Seler korzeniowy – właściwości, sok, przepisy. Liście selera

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Seler to jedno z najstarszych warzyw świata, obecnie uprawiany na całym świecie, wykorzystywany w przemyśle spożywczym i kosmetycznym. Doskonałe źródło witamin, związków fenolowych, olejków eterycznych i innych składników odżywczych, posiadający wiele właściwości leczniczych, m.in. obniżających poziom glukozy we krwi oraz poziomu lipidów w surowicy.