Jesteś na:

warzywa

Oceń
warzywa - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

warzywa Warzywa są nie tylko dla wegetarian. Każdy człowieka, który dba o swoje zdrowie i chce utrzymać zbilansowaną dietę nie może ich pomijać. Dostarczają one organizmowi wielu cennych substancji i witamin. Są także źródłem węglowodanów i błonnika, a do tego są niskokaloryczne. Zbliża się lato, także to idealny sezon na przeróżnego rodzaju sałatki warzywne, które umilą każdy posiłek. . W artykułach poniżej znajdziecie opisy warzyw, o których być może nigdy nie słyszeliście, a które warto włączyć do swoich posiłków oraz tych bardzo dobrze znanych, ale równie zdrowych i potrzebnych. Zapraszamy.

Warzywa i owoce suszone – produkcja, zalety i wady

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Jedną z metod utrwalenia jarzyn i słodkich plonów jest suszenie. Jak ta metoda wpływa na wartość odżywczą produktu oraz jakie zmiany możemy zaobserwować w ich strukturze oraz jakości? Czy warto spożywać suszone warzywa i owoce?

Warzywa konserwowe – produkcja, zalety i wady

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Słoneczne granulki kukurydzy, drobne zielone ziarenka groszku, konserwowane ogórki, kolorowe ziarna fasoli czy też zielone lub czarne oliwki. Na sklepowych półkach roi się od warzyw w zalewach, zamkniętych w metalowych puszkach lub hermetycznych słojach, które otulone zostały kolorową etykietką. Czy warto inwestować w tego rodzaju przetwory? Jaką wartość odżywczą niesie za sobą papryka z zalewy?

Kalettes – pochodzenie, właściwości i zastosowanie nowego warzywa

Sonia Walla ponad tydzień temu

Wydawać by się mogło, że natura obdarowała nas całkiem pokaźną ilością warzyw i owoców różnych odmian. Mimo to, człowiek stale szuka sposobów, by odkryć nowe gatunki roślin lub… stworzyć nowe. Takim sposobem powstało kalettes – krzyżówka jarmużu i brukselki. Jak wygląda, skąd pochodzi, jakie ma właściwości odżywcze i z czym najlepiej smakuje?

Jak przekonać dziecko do warzyw?

Tak, to w niektórych przypadkach może być nieco trudne. Jednak wystarczy zadbać o odpowiednie przygotowanie i podanie warzyw, a dziecko zje nawet brukselkę czy szpinak. Zastosuj cenne wskazówki i poznaj sekret jak przekonać własne dziecko do jedzenia warzyw.   

Pełnoziarnista tarta z kurczakiem i warzywami

mgr Magdalena Borowiec ponad miesiąc temu

Pełnoziarnista tarta z warzywami i kurczakiem to pożywne, smaczne, a za razem szybkie w przygotowaniu danie. Doskonale sprawdzi się jako obiad, czy też przekąska na przyjęciu.

Pieczeń z indyka z warzywnym farszem

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Danie idealne dla osób będących na diecie i nie tylko. Aromatyczne, wilgotne, z małą zawartością tłuszczu i bardzo smaczne.

Ekstrakty z warzyw – skondensowane wartości odżywcze zawarte w kiełkach

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Z pewnością każdy z nas wie, że warzywa posiadają wiele cennych dla nas wartości odżywczych. Warto jednak wiedzieć, że w fazie wzrostu zawierają ich najwięcej. Z tego powodu do swojej diety należy wprowadzić kiełki, które są naturalną multiwitaminą. Naturalna multiwitamina Kiełki soi, fasoli Mung, rzeżuchy, owsa czy rzodkiewki są coraz popularniejsze i dzięki temu łatwo dostępne w każdym większym sklepie. To prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych. Można je dodać do

Warzywa na zaparcia

Warzywa posiadają dużą ilość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Przy zaparciach właściwość ta jest niezwykle ważna. Warto wówczas jeść marchewki, kapustę kiszoną, pomidory i szpinak.

Parowar – wybór, zasady i zalety użytkowania, przepisy

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Gotowanie na parze umożliwia w szybki i prosty sposób przygotowanie pysznych oraz bogatych w substancje odżywcze potraw. Rynek oferuje nam wiele rodzajów garnków, które zostały zaprojektowane specjalnie do tego celu. Dostępne są również sitka, czy specjalne wkładki, które umożliwiają przyrządzenie dań na parze. Jednak najwygodniejszym rozwiązaniem okazuje się parowar.

Nowalijki – uprawa, nawożenie, przechowywanie i bezpieczeństwo spożywania

Klaudia Niemira ponad miesiąc temu

Warto jednak zastanowić się czy nowalijki – bo tak mówimy na młodziutkie warzywa, są dla nas zdrowe i czy jedząc je w dużych ilościach nie zaszkodzimy swojemu organizmowi.

Przepis na pastę z pieczonych warzyw, słonecznika i tahini

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Aromatyczna, wyrazista, lekko słodka pasta kanapkowa z pieczonych warzyw, pasty sezamowej oraz bogatych w magnez i witaminę E nasion słonecznika.

Warzywa a IG

Warzywa zawierają w większości węglowodany proste – glukozę, ale np. ziemniaki posiadają w swoim składzie skrobię zaliczaną do węglowodanów złożonych. Ich indeks glikemiczny zatem różni się w zależności od rodzaju. Przeczytaj artykuł o indeksie glikemicznym, alby dowiedzieć się więcej.  

Szparagi idealnym warzywem na diecie odchudzającej

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

W czasie diety redukcyjnej staramy się jeść produkty lekkie i niskokaloryczne, aby łatwiej było nam zachować odpowiedni bilans kaloryczny. W tym kontekście na uwagę zasługują szparagi.

Sekrety zdrowego grillowania – warzywa

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Grille urządzamy zwykle w ciepłe dni późnej wiosny bądź lata. Wówczas stragany warzywno-owocowe aż pękają od nadmiaru wszelkiego rodzaju warzyw. Warto sięgnąć po te lokalne i sezonowe, aby cieszyć się świeżym smakiem i pełnią cennych wartości odżywczych.

Dieta raw naturalna, ale czy zdrowa?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

W dobie powszechnej wysokoprzetworzonej żywności, spożywanie produktów najbardziej naturalnych staje się coraz modniejsze. Zatem co z dietą raw zakładającą spożywanie tylko produktów surowych? Czy ten skrajny sposób odżywiania jest dobrym rozwiązaniem?

Dieta wolumetryczna – zasady, produkty i jadłospis diety objętościowej

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Wiele osób marzy o tym, by sporo jeść i … chudnąć. Z pomocą może przyjść im dieta wolumetryczna, opierająca się na spożywaniu dużych objętościowo, niskokalorycznych posiłków. Przed rozpoczęciem jej stosowania warto jednak poznać odpowiedź na kilka pytań. Jakie są główne zasady diety? Co można a czego nie powinno się spożywać? Czy taki sposób żywienia przynosi oczekiwane efekty?

Obieranie warzyw – wady, zalety i wpływ na wartości odżywcze

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Warzywa i owoce są cennym źródłem witamin, składników mineralnych, substancji bioaktywnych i błonnika, a składniki te zgromadzone są w większości tuż lub wewnątrz skórki okrywającej tkanki roślinne. Ważna jest zatem odpowiedź na pytanie: czy warto obierać warzywa i owoce ze skórki?

Dieta na wiosnę – zdrowe oczyszczanie organizmu

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Nie da się ukryć – wiosna zbliża się wielkimi krokami! Nic dziwnego, że razem z kilkoma warstwami wierzchniej odzieży chcemy zrzucić z siebie nieco… zbędnych kilogramów. Jak skomponować swoją dietę, by wiosenne porządki nie ograniczyły się tylko do naszego otoczenia, ale objęły też zdrowe oczyszczanie naszego organizmu?

Rzodkiewka – idealna dla osób z anemią

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Rzodkiewka to bardzo popularne w Polsce warzywo. Jej pojawienie się na straganach zwiastuje nadejście wiosny. Czy wiedzieliście jednak, że te niepozorne warzywa skrywają w sobie wielką moc?

Kilka rad dietetyczny na zakwaszenie organizmu

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Zakwaszenie organizmu jest dość częstym i niebezpiecznym skutkiem nieprawidłowej diety. Może prowadzić do licznych chorób. Dowiedz się, co włączyć do swojej diety, aby się przed nim uchronić!

Poznaj smaki dziecka i zachęć je do jedzenia warzyw

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dzieci często odmawiają nam zjedzenia warzyw, co pozostaje nie małym problemem. Warzywa są najzdrowszym źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Co zatem zrobić, aby przekonać dziecko do jedzenia warzyw?

Brokuły – antyrakowe warzywo, którego nie może zabraknąć na Twoim talerzu

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Wprowadź brokuły do swojej codziennej diety, a zmniejszysz ryzyko zachorowania na raka!