Jesteś na:

warzywa

Oceń
warzywa - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

warzywa Warzywa są nie tylko dla wegetarian. Każdy człowieka, który dba o swoje zdrowie i chce utrzymać zbilansowaną dietę nie może ich pomijać. Dostarczają one organizmowi wielu cennych substancji i witamin. Są także źródłem węglowodanów i błonnika, a do tego są niskokaloryczne. Zbliża się lato, także to idealny sezon na przeróżnego rodzaju sałatki warzywne, które umilą każdy posiłek. . W artykułach poniżej znajdziecie opisy warzyw, o których być może nigdy nie słyszeliście, a które warto włączyć do swoich posiłków oraz tych bardzo dobrze znanych, ale równie zdrowych i potrzebnych. Zapraszamy.

Szaszłyki z sosem miętowym

mgr Magdalena Borowiec ponad tydzień temu

Nieodłączną częścią wakacji jest grillowanie. Często zadajecie mi pytania odnośnie tego co jeść podczas przyjęcia w ogrodzie? Moja dzisiejsza propozycja to szaszłyki z kurczakiem i warzywami, podawane z sosem miętowym. Idealne lekkie, a zarazem orzeźwiające danie z grilla.

Bakłażan – wartości odżywcze, przepisy. Jak przygotować bakłażana?

Weronika Knapczyk ponad tydzień temu

Bakłażana najlepiej kupować w sezonie, czyli od lipca do października. Wówczas posiada on najwięcej wartości odżywczych. Choć oberżyna jest nadal mało popularnym warzywem w Polsce, to jednak zyskuje ono coraz większą popularność. Świetnie smakuje jako dodatek do dań w postaci past, sałatek, idealnie nadaje się do przygotowania przystawek, a także na grilla. Co skrywa w sobie bakłażan?

Bób – właściwości, wartości odżywcze, przepisy. Jak ugotować bób?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Bób to warzywo, na które sezon przypada na przełomie czerwca i lipca. To właśnie w tym okresie na straganach można spotkać zielone nasiona w kształcie fasoli. Posiada on wielu amatorów, ale wciąż przez wiele osób nie został jeszcze “odkryty”. Jakie właściwości posiada? W jaki sposób go ugotować i przyrządzić?

Jak przekonać dziecko do warzyw?

Tak, to w niektórych przypadkach może być nieco trudne. Jednak wystarczy zadbać o odpowiednie przygotowanie i podanie warzyw, a dziecko zje nawet brukselkę czy szpinak. Zastosuj cenne wskazówki i poznaj sekret jak przekonać własne dziecko do jedzenia warzyw.   

Przygotowanie szparagów – jak obierać, gotować, mrozić, podawać. Potrawy ze szparagów

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Chcesz poznać smak szparagów, jednak nie wiesz jak zabrać się za ich obróbkę? Odpowiednio przygotowane szparagi, przez niektórych określane są mianem najsmaczniejszych warzyw. Poznaj szparagi i metody ich przygotowania.

Kwas foliowy – rola, objawy i skutki niedoboru, źródła

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Kwas foliowy najczęściej kojarzony jest z ciążą i warunkiem prawidłowego rozwoju płodu. Jednak związek ten jest niezbędny dla naszego organizmu nie tylko w tym okresie. Dlaczego warto pamiętać o kwasie foliowym, nie tylko w czasie planowania ciąży?

Kiełki – jak i po co hodować własne kiełki

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Kiełkowanie nasion to bardzo intensywny proces, w którym ogromną aktywnością wykazują się różnego rodzaju enzymy. Złożone związki, np. węglowodany czy białko, są rozkładane i wykorzystywane m.in. do wytwarzania energii czy jako budulcowe substraty niezbędne dla kiełkującej rośliny. W tym okresie diametralnie wzrasta zawartość witamin i minerałów (kiełki zawierają znacznie wyższe stężenie substancji odżywczych w porównaniu do nasion).

Warzywa na zaparcia

Warzywa posiadają dużą ilość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Przy zaparciach właściwość ta jest niezwykle ważna. Warto wówczas jeść marchewki, kapustę kiszoną, pomidory i szpinak.

Witarianizm – zasady, wady i zalety, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Witarianizm to najbardziej surowa dieta na świecie. Dosłownie i w przenośni. Czy można wyobrazić sobie życie bez ciepłego posiłku? Jak żyją witarianie i jakie korzyści przynosi dieta raw food ?

Najlepsze dodatki do Smoothie owocowych i warzywnych

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Według najnowszych zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, owoce i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety. Chcąc urozmaicić codzienny jadłospis spróbuj przygotować pożywne Smoothie, będące doskonałą alternatywą dla zwykłych soków.

Biała a czerwona kapusta – różnice, wpływ na zdrowie, przepisy

Sabina Bachleda-Szeliga ponad miesiąc temu

Kapusta jest jednym z najchętniej spożywanych warzyw w Polsce. Gości ona w kuchni od wieków i stanowi podstawę wielu dań, między innymi bigosu, gołąbków, jako dodatek do dań w postaci kiszonej oraz jako surówka. Zarówno biała jak i czerwona kapusta posiadają również szereg prozdrowotnych właściwości oraz są kopalnią witamin i składników mineralnych.

Warzywa a IG

Warzywa zawierają w większości węglowodany proste – glukozę, ale np. ziemniaki posiadają w swoim składzie skrobię zaliczaną do węglowodanów złożonych. Ich indeks glikemiczny zatem różni się w zależności od rodzaju. Przeczytaj artykuł o indeksie glikemicznym, alby dowiedzieć się więcej.  

Kwas-alfa-liponowy – preparaty, skutki uboczne, cena

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Kwas alfa-liponowy to suplement pomocny w takich jednostkach chorobowych jak cukrzyca, insulinooporność czy nadciśnienie. Czy istnieją skutki uboczne i przeciwwskazania do stosowania tego związku? Pod jakimi postaciami i w jakiej cenie można go nabyć na polskim rynku?

Jarmuż – właściwości, wartości odżywcze, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Kilka słów o jarmużu – nowe doniesienia o starej jak świat roślinie. O tym, że warto pokochać jarmuż i zaprosić go na swój stół przekonuje jego niezwykle bogaty skład, a także estetyczny wygląd. W jaki sposób zielone liście jarmużu chronią nas przed nowotworem, zakażeniami bakteryjnymi i chorobami serca? O tym przeczytacie w poniższym artykule.

Czarna rzepa – właściwości, zastosowanie na włosy, przepisy

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Ma wyrazisty smak, mnóstwo witamin, jest popularna w medycynie, kosmetyce oraz zielarstwie, a w kuchni stanowi smaczny dodatek do surówek i kanapek. Poznajmy właściwości i sposoby wykorzystania czarnej rzepy.

Biała rzepa – właściwości, zastosowanie, przepisy

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Wyróżniamy rzepę czarną i białą. Obie cechuje wiele podobnych wartości odżywczych, które dodają sił i wzmacniają organizm, jednakże biała jest dużo bardziej znana i łatwo dostępna. Dowiedzmy się, dlaczego warto spożywać białą rzepę.

Warzywa i owoce suszone – produkcja, zalety i wady

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Jedną z metod utrwalenia jarzyn i słodkich plonów jest suszenie. Jak ta metoda wpływa na wartość odżywczą produktu oraz jakie zmiany możemy zaobserwować w ich strukturze oraz jakości? Czy warto spożywać suszone warzywa i owoce?

Warzywa konserwowe – produkcja, zalety i wady

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Słoneczne granulki kukurydzy, drobne zielone ziarenka groszku, konserwowane ogórki, kolorowe ziarna fasoli czy też zielone lub czarne oliwki. Na sklepowych półkach roi się od warzyw w zalewach, zamkniętych w metalowych puszkach lub hermetycznych słojach, które otulone zostały kolorową etykietką. Czy warto inwestować w tego rodzaju przetwory? Jaką wartość odżywczą niesie za sobą papryka z zalewy?

Kalettes – pochodzenie, właściwości i zastosowanie nowego warzywa

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Wydawać by się mogło, że natura obdarowała nas całkiem pokaźną ilością warzyw i owoców różnych odmian. Mimo to, człowiek stale szuka sposobów, by odkryć nowe gatunki roślin lub… stworzyć nowe. Takim sposobem powstało kalettes – krzyżówka jarmużu i brukselki. Jak wygląda, skąd pochodzi, jakie ma właściwości odżywcze i z czym najlepiej smakuje?

Pełnoziarnista tarta z kurczakiem i warzywami

mgr Magdalena Borowiec ponad miesiąc temu

Pełnoziarnista tarta z warzywami i kurczakiem to pożywne, smaczne, a za razem szybkie w przygotowaniu danie. Doskonale sprawdzi się jako obiad, czy też przekąska na przyjęciu.

Pieczeń z indyka z warzywnym farszem

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Danie idealne dla osób będących na diecie i nie tylko. Aromatyczne, wilgotne, z małą zawartością tłuszczu i bardzo smaczne.

Ekstrakty z warzyw – skondensowane wartości odżywcze zawarte w kiełkach

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Z pewnością każdy z nas wie, że warzywa posiadają wiele cennych dla nas wartości odżywczych. Warto jednak wiedzieć, że w fazie wzrostu zawierają ich najwięcej. Z tego powodu do swojej diety należy wprowadzić kiełki, które są naturalną multiwitaminą. Naturalna multiwitamina Kiełki soi, fasoli Mung, rzeżuchy, owsa czy rzodkiewki są coraz popularniejsze i dzięki temu łatwo dostępne w każdym większym sklepie. To prawdziwe bogactwo witamin i składników mineralnych. Można je dodać do

Pieczarki – jedno z najbogatszych źródeł witaminy D!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Powszechnie uważa się, że pieczarki nie mają zbyt dużo wartości odżywczych. Jak się okazuje jest to błędne myślenie! Posiadają wiele cennych składników odżywczych i właściwości, które pomogą nam utrzymać nasz organizm w zdrowiu.