Jesteś na:

dieta wegetariańska

Co to jest tofu? Z czym jeść i jak przygotować tofu?

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Soja należy do roślin strączkowych. Cechuje się wysoką zawartością białka, jak również nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest dobrym źródłem witamin z grupy B oraz wielu cennych składników mineralnych. Nasiona soi, a także ich przetwory są od wieków ważnym składnikiem diety w krajach azjatyckich. Soję można wykorzystywać między innymi do produkcji tofu.

Jakie wartości odżywcze ma smalec z fasoli? Jak zrobić smalec z fasoli?

Paulina Żukowska ponad miesiąc temu

Lekki, ale sycący. Poza tym kremowy, pełen cennych składników odżywczych, a do tego smaczny. Mowa tu o smalcu, ale… fasolowym. Jak to możliwie? Sprawdź w tym artykule.

Co to jest agar-agar? Gdzie kupić, cena i przepisy z agar-agar

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Bogaty w mikroelementy agar-agar jest popularny w szczególności wśród wegetarian. Substancja żelowa, która z pewnością może zastąpić żelatynę, posiada wiele właściwości zdrowotnych, m.in. wzmacnia kości i zapobiega anemii.

Dieta wegetariańska w ciąży – wady i zalety, jadłospis

Paulina Grupa ponad miesiąc temu

Ciąża to okres w życiu kobiety, w którym musi ona zwrócić szczególną uwagę na jakość stosowanej diety. Ważne jest, aby dostarczyć wszystkich, niezbędnych dla rozwijającego się dziecka składników odżywczych. Czy będąc na diecie wegetariańskiej podczas ciąży, można sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu żywieniowemu?

Witarianizm – zasady, wady i zalety, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Witarianizm to najbardziej surowa dieta na świecie. Dosłownie i w przenośni. Czy można wyobrazić sobie życie bez ciepłego posiłku? Jak żyją witarianie i jakie korzyści przynosi dieta raw food ?

Dieta wegetariańska dla sportowca – źródła białka, suplementacja, wpływ na wyniki

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Przyjęło się uważać, że produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią integralną część diety osób aktywnych fizycznie. Rzeczywiście mięso, jaja, nabiał czy ryby mogą stanowić wartościowy składnik każdej zdrowej diety, a ich wykluczenie z codziennego menu wiązać się z licznymi niedoborami żywieniowymi. Może to utrudniać rozwój zdolności wysiłkowych i rozbudowę muskulatury. Jednak czy całkowita eliminacja produktów pochodzenia zwierzęcego uniemożliwia rozwój ogólnie pojętej formy sportowej?

Fleksitarianizm – zasady, wady i zalety, wpływ na odchudzanie, jadłospis

Weronika Knapczyk ponad miesiąc temu

Nazwa pochodzi od angielskiego słowa flexible, czyli elastyczny, giętki, łatwo przystosowujący się. Jest to sposób odżywiania, który opiera się na zasadach diety wegetariańskiej, ale dopuszcza okazjonalne spożywanie mięsa i ryb.

Niedobór witaminy B12 – objawy, leczenie

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Podczas gdy zgromadzone zapasy wewnątrzustrojowe ulegną wyczerpaniu, a nasz organizm będzie odmawiał wchłaniania czerwonej witaminy z pożywienia, mogą rozwijać się niespecyficzne symptomy świadczące o niedoborze witaminy B12. Długotrwały niedobór może być przyczyną nieodwracalnych zmian w układzie nerwowym.

Pasta wegetariańska z orzechów włoskich i pieczonej papryki

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Pyszna, sycąca i pełna wartości odżywczych pasta na bazie orzechów włoskich i słonecznika to propozycja nie tylko dla osób unikających mięsa. Dostarczy nam zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B, witaminę E, magnez, fosfor oraz sporą dawkę błonnika.

Dieta sokowa – zasady, efekty, przeciwwskazania, opinia dietetyka i przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Czy dieta bazująca wyłącznie na płynnych produktach roślinnych, uboga w białko i tłuszcze jest zdrowa dla organizmu? Przyjrzyjmy się bliżej diecie sokowej!

Pasty wegetariańskie – dla kogo, zalety, przepis

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Szybkie w przygotowaniu, smaczne i łączące różnorodne składniki, których kombinacje są nieograniczone. Stanowią świetny dodatek zarówno do makaronu pełnoziarnistego, razowego pieczywa czy warzyw pokrojonych w zgrabne słupki. Zdrowe, pełne błonnika, składników mineralnych i witamin. Mowa o pastach wegańskich!

"Chińskie mięso", które nie jest mięsem

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Wiele osób, które zdecydowały się na przejście na dietę wegetariańską tęskni za smakiem mięsa. Oczywiście i na to można znaleźć rozwiązanie – seitan, czyli tzw. “chińskie mięso”.

Dieta raw naturalna, ale czy zdrowa?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

W dobie powszechnej wysokoprzetworzonej żywności, spożywanie produktów najbardziej naturalnych staje się coraz modniejsze. Zatem co z dietą raw zakładającą spożywanie tylko produktów surowych? Czy ten skrajny sposób odżywiania jest dobrym rozwiązaniem?

Odchudzanie przez wykluczenie mięsa z diety

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Czy dieta wegetariańska jest dobrym sposobem na odchudzanie? W końcu jej podstawą są warzywa i owoce, które mają mniejszą kaloryczność od dań mięsnych. Tak się wydaje z początku, jednak sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana.

Dieta makrobiotyczna – zasady, produkty, efekty oraz przepisy

Dominika Maj ponad miesiąc temu

Czy istnieje dieta zapewniająca długie życie? Czy można osiągnąć szczęście poprzez odpowiedni dobór pokarmu? Jakie zastosowanie w kuchni ma koncepcja Yin i Yang?

Wpływ diety wegetariańskiej na cukrzycę i niedoczynność tarczycy

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Jak dieta wegetariańska wpływa na stan zdrowia osób z cukrzycą i niedoczynnością tarczycy? Czy może wspierać leczenie wymienionych chorób, czy też jest niewskazana w ich przypadku?

Niedobory składników mineralnych i witamin w dietach wegetariańskich

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Diety wegetariańskie, w zależności od stopnia rygoru dotyczącego eliminacji mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego i jaj, stanowią zagrożenie licznych niedoborów zarówno składników mineralnych i witamin pochodzenia zwierzęcego.

Hummus – właściwości, wartości odżywcze i przepis

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Pasta z ciecierzycy z dodatkiem czosnku, soku z cytryny, oliwy oraz tahini należy do żywności funkcjonalnej, która posiada liczne walory zdrowotne. Wcale jednak nie musisz kupować gotowego opakowania, by móc cieszyć się prozdrowotnymi właściwościami produktu. Sprawdź, dlaczego warto jeść hummus oraz poznaj prosty sposób na jego przygotowanie.