diety na wysoki cholesterol

Jeśli zmagasz się ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu, postaw na zdrowe odżywianie. Odpowiednio skomponowana dieta na wysoki cholesterol to niezawodny element w walce z LDL - tak zwanym złym cholesterolem. Warto pamiętać, że jego nadmiar może prowadzić między innymi do miażdżycy. Zrezygnowanie z produktów wyróżniających się wysoką zawartością tłuszczu, cukru i produktów przetworzonych, to pierwszy krok. Dieta obniżająca cholesterol powinna obfitować w zdrowe produkty, pozwalające komponować zróżnicowane posiłki. A czy dieta na zbicie cholesterolu i dieta miażdżycowa to to samo? O czym należy pamiętać podczas walki z cholesterolem? Przekonaj się, co warto wiedzieć, by zadbać o swoje zdrowie!

Jak powinna wyglądać dieta obniżająca cholesterol?

Dieta przy zbyt wysokim cholesterolu to także dieta przeciwmiażdżycowa - choć ta druga może być stosowana także podczas miażdżycy, jej celem jest przywrócenie optymalnego poziomu cholesterolu we krwi. Każda z nich to dieta na wysoki cholesterol - obie wspierają eliminację tak zwanej blaszki miażdżycowej, czyli złogów złego cholesterolu z naczyń krwionośnych. Dieta obniżająca cholesterol to przede wszystkim dieta niskotłuszczowa, opierająca się o:
  • ograniczenie spożycia nasyconych kwasów tłuszczowych - tłuszcze zwierzęce warto zastąpić roślinnymi oraz pochodzącymi z ryb,
  • spożywanie chudego mięsa oraz tłustych ryb morskich,
  • spożywanie produktów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczu,
  • spożywanie dużej ilości warzyw i owoców - warto zadbać, aby dieta miażdżycowa uwzględniała warzywa w każdym posiłku,
  • spożywanie błonnika pokarmowego - jest on niezbędny w diecie na miażdżycę, ponieważ ogranicza wchłanianie cholesterolu z pożywienia.
A jakie produkty powinna wykluczać dieta przeciwmiażdżycowa? Dobrze skomponowana dieta na wysoki cholesterol ogranicza spożycie:
  • soli,
  • jaj,
  • alkoholu i papierosów,
  • produktów o wysokim stopniu przetworzenia.

Co jeszcze warto wiedzieć o diecie przeciwmiażdżycowej?

Aby dieta na zbicie cholesterolu przyniosła zadowalające efekty, poza zastosowaniem się do zaleceń żywieniowych, warto także zwrócić uwagę na sposób przygotowywania posiłków. Smażenie na głębokim tłuszczu warto zastąpić duszeniem oraz pieczeniem. Postaw także na sport. Dieta obniżająca cholesterol, połączona z aktywnością fizyczną pozwoli skutecznie zadbać o zdrowe serce. Jakie konkretnie produkty powinna uwzględniać dieta na wysoki cholesterol? Czy skuteczna dieta przy zbyt wysokim cholesterolu pozwoli całkowicie zredukować jego nadmiar? Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat diety obniżającej cholesterol sprawdź poniższe artykuły. Znajdziesz w nich profesjonalne porady dietetyków!

Dieta niskocholesterolowa – wskazania, skuteczność, produkty zalecane i zakazane

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Czy dieta niskocholesterolowa jest więc faktycznie kluczem w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych? Jakie jednostki chorobowe wymagają ograniczenia spożywanego cholesterolu i jaką dietę należy wtedy wprowadzić?

Dieta śródziemnomorska – produkty zalecane i zakazane oraz efekty

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

W diecie tej ograniczamy spożywanie białek pochodzenia zwierzęcego stawiając na białka roślinne. Rezygnujemy z wieprzowiny na rzecz ryb i owoców morza. Zobacz, które jeszcze produkty zalecane są w diecie śródziemnomorskiej.

Dieta TLC – wskazania, zasady, produkty zalecane i zakazane oraz jadłospis

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dieta TLC – druga, po DASH, najlepsza metoda żywienia w rankingu U.S. News 2016 roku jest gorąco polecana pacjentom z wszelkimi problemami związanymi z układem sercowo naczyniowym. Czy rzeczywiście jest tak zdrowa i skuteczna jak o niej piszą?

Nic nie obniża cholesterolu tak skutecznie, jak dieta!

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Dieta hipolipemiczna jest sprzymierzeńcem naszego zdrowia. Szczególnie dla osób borykających się z problemem wysokiego poziomu cholesterolu we krwi.