Jesteś na:

tłuszcze

Olej ryżowy – właściwości, na włosy. Olej ryżowy do smażenia

Patrycja Nawojowska kilka godzin temu

Tłuszcze roślinne jako zdrowsza alternatywa dla tłuszczów zwierzęcych chętnie wykorzystywane są w codziennej diecie. Choć najczęściej sięgamy po popularną oliwę z oliwek czy olej rzepakowy, coraz większą uwagę zwraca się też na inne typy olejów, m.in. olej ryżowy. Jeśli przyjrzeć mu się bliżej, okaże się, iż posiada on wyjątkowy prozdrowotny wpływ na organizm ludzki, dzięki związkom czynnym takim jak gamma oryzanol czy fitosterole. Warto wiedzieć jakie właściwości ma do zaoferowania.

Olej rzepakowy – rafinowany i nierafinowany, skład, właściwości. Czy olej rzepakowy jest zdrowy?

Justyna Paroń ponad miesiąc temu

Dyskusja na temat korzyści zdrowotnych płynących ze spożywania olejów roślinnych trwa w najlepsze. Coraz częściej zachwala się walory olejów egzotycznych z całkowitym pominięciem naszych rodzimych produktów. Czy takie postępowanie jest słuszne? Warto przyjrzeć się bliżej właściwościom oleju rzepakowego, który wydaje się być niesprawiedliwie zepchnięty na margines w tej rywalizacji.

Śledzie – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Śledź cieszy się popularnością w Polsce. Mięso ryb jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin i składników mineralnych. Śledzie należą do popularnych ryb, które najczęściej spożywane są w postaci marynowanych filetów, koreczków śledziowych lub konserw rybnych w oleju lub pomidorowym sosie.

Tłuszcze – nasycone i nienasycone, MCT i trans. Jaka jest rola tłuszczów w organizmie?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Tłuszcz – niezbędny i jednocześnie niebezpieczny. O tym jak dobierać tłuszcze tak, aby wyszło nam to na zdrowie.

Tran – na odporność, skórę, kości, serce

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Tran… samo skojarzenie u wielu osób budzi szereg nieprzyjemnych wspomnień zwłaszcza z okresu dzieciństwa, gdzie niemal w każdym domu obowiązkowo podawano dzieciom ten rybi specyfik. Jednakże w naszych czasach przemysł farmaceutyczny wychodzi potencjalnym konsumentom naprzeciw oferując olej z wątroby dorsza zamknięty w postaci kapsułek, niekiedy żelków lub dodając do niego przeróżne owocowe aromaty. Stąd też współcześnie tran można spotkać w rozmaitych wariantach smakowych: malinowy, cytrynowy, mango i brzoskwinia…

Śniadanie białkowo-tłuszczowe – czy przed treningiem to dobry pomysł?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Śniadanie białkowo-tłuszczowe stało się dość popularnym rozwiązaniem w obecnych czasach. Obiegowe opracowania pojawiające się na rozmaitych blogach, portalach społecznościowych i forach internetowych głoszą, iż uwzględnianie węglowodanów w porannym posiłku może obniżyć efektywność redukcji tkanki tłuszczowej. Czy jednak tak „zero-jedynkowe” podejście do tematu jest, aby na pewno słuszne?

Olej kokosowy a cholesterol. Czy olej kokosowy jest zdrowy?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

W świetle wydanego w tym roku raportu American Heart Association (AHA) olej kokosowy wypada nie najlepiej. Czy oznacza to, że wbrew obiegowej opinii nie jest wcale produktem korzystnym dla zdrowia?

Tran dla dzieci i niemowląt – działanie, olej z rekina czy tran z dorsza?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Oleje rybie (tran) pozyskiwane z wątroby ryb stanowią cenne źródło kwasów n-3. Czy warto zastosować ich suplementację w postaci tranu?

5 powodów dla których warto jeść nasiona Chia

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Niepozorne nasiona Chia zyskują na popularności i sięgają po nie coraz częściej także osoby nie zainteresowane zdrowym stylem życia. Co wyróżnia te drobne nasiona i co przyciąga coraz więcej amatorów posiłków z dodatkiem Chia?

Olej kokosowy dla dzieci – czy można go podawać dzieciom?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Tłuszcze dostarczane dziecku wraz z pożywieniem, pełnią istotną rolę w prawidłowym rozwoju psychosomatycznym organizmu malucha. W żywieniu dziecka, energia uzyskana z tłuszczu powinna pokrywać 30–35% całodobowego zapotrzebowania na kalorie. Restrykcyjne ograniczanie kwasów tłuszczowych w diecie może przyczyniać się do opóźnienia tempa wzrostu oraz rozwoju pociechy.

Najlepsze dodatki do Smoothie owocowych i warzywnych

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Według najnowszych zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, owoce i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety. Chcąc urozmaicić codzienny jadłospis spróbuj przygotować pożywne Smoothie, będące doskonałą alternatywą dla zwykłych soków.

Tłuszcze roślinne i zwierzęce – które zdrowsze?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Choć gdzieniegdzie nadal słychać głosy gloryfikujące tłuszcze zwierzęce, przedstawimy dziś klarowne stanowisko instytucji do spraw żywienia na całym świecie odpowiadając na pytanie, który tłuszcz wybrać: zwierzęcy czy roślinny?

Dieta niskotłuszczowa na redukcji – skutki uboczne

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, iż żeby pozbyć się nadmiernych kilogramów należy restrykcyjne ograniczyć spożycie tłuszczów w codziennym menu. Wiele osób niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie są realne konsekwencje niedoboru niezbędnych kwasów tłuszczowych zarówno dla zdrowia, jak i sylwetki. W niniejszym artykule postaram się wyjaśnić, dlaczego nie warto stosować niskotłuszczowej diety.

Mięso białe i czerwone – klasyfikacja, wartości odżywcze, wpływ na zdrowie

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Mięso należy do grupy produktów pochodzenia zwierzęcego. Wyróżnia się mięso białe i czerwone. To indywidualne preferencje konsumentów wpływają na to, którego z nich znajduje się w diecie więcej. Jednakże jak każdy inny składnik pożywienia również rodzaj spożywanego mięsa wpływa na stan zdrowia. Poznajmy główne różnice między mięsem białym a czerwonym.

10 rad jak uniknąć zgagi po posiłku

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Aby znacząco zmniejszyć częstotliwość występowania zgagi wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian w sposobie odżywiania.

Tłuszcze w diecie dziecka do 3 roku życia

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Właściwe żywienie w okresie wczesnego dzieciństwa odgrywa kluczową rolę i ma wpływ na kształtowanie się metabolizmu małego człowieka.

Oliwki – wartości odżywcze, właściwości, kalorie, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Oliwki są jednymi z najzdrowszych naturalnych przekąsek. Uważane za afrodyzjak, zawierają kwasy omega-3 i przeciwutleniacze, zmniejszają ryzyko powstawania chorób układu krążenia i nowotworów, a to tylko niektóre z właściwości oliwek.

Nierafinowany olej palmowy – właściwości, skład i zastosowanie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Olej palmowy najczęściej spożywamy w formie bardzo oczyszczonej, czyli przetworzonego surowego oleju poddanego procesowi oczyszczania (rafinacji). Taki biały tłuszcz jest niekorzystny dla naszego zdrowia pod względem żywieniowym i powinniśmy go unikać w naszej codziennej diecie. Inaczej sprawy się mają w przypadku oleju palmowego, który nie został poddany procesowi oczyszczania. Dlaczego czerwony olej warto wdrożyć do naszego żywienia?

Zalety i wady spożywania awokado

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zielony owoc, kształtem przypominający gruszkę, jest podstawą dla guacamole oraz innych znanych potraw. Awokado jest tłustym produktem, który z tego powodu często uważany jest za niekorzystny dla naszego zdrowia. Nic bardziej mylnego! Poznajmy wady oraz zalety amerykańskiej rośliny.