Jesteś na:

tłuszcze

Tran dla dzieci i niemowląt – działanie, olej z rekina czy tran z dorsza?

Martyna Jaros ponad tydzień temu

Oleje rybie (tran) pozyskiwane z wątroby ryb stanowią cenne źródło kwasów n-3. Czy warto zastosować ich suplementację w postaci tranu?

5 powodów dla których warto jeść nasiona Chia

Ewa Świndryk ponad tydzień temu

Niepozorne nasiona Chia zyskują na popularności i sięgają po nie coraz częściej także osoby nie zainteresowane zdrowym stylem życia. Co wyróżnia te drobne nasiona i co przyciąga coraz więcej amatorów posiłków z dodatkiem Chia?

Olej kokosowy dla dzieci – czy można go podawać dzieciom?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Tłuszcze dostarczane dziecku wraz z pożywieniem, pełnią istotną rolę w prawidłowym rozwoju psychosomatycznym organizmu malucha. W żywieniu dziecka, energia uzyskana z tłuszczu powinna pokrywać 30–35% całodobowego zapotrzebowania na kalorie. Restrykcyjne ograniczanie kwasów tłuszczowych w diecie może przyczyniać się do opóźnienia tempa wzrostu oraz rozwoju pociechy.

Najlepsze dodatki do Smoothie owocowych i warzywnych

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Według najnowszych zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, owoce i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety. Chcąc urozmaicić codzienny jadłospis spróbuj przygotować pożywne Smoothie, będące doskonałą alternatywą dla zwykłych soków.

Tłuszcze roślinne i zwierzęce – które zdrowsze?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Choć gdzieniegdzie nadal słychać głosy gloryfikujące tłuszcze zwierzęce, przedstawimy dziś klarowne stanowisko instytucji do spraw żywienia na całym świecie odpowiadając na pytanie, który tłuszcz wybrać: zwierzęcy czy roślinny?

Dieta niskotłuszczowa na redukcji – skutki uboczne

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, iż żeby pozbyć się nadmiernych kilogramów należy restrykcyjne ograniczyć spożycie tłuszczów w codziennym menu. Wiele osób niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie są realne konsekwencje niedoboru niezbędnych kwasów tłuszczowych zarówno dla zdrowia, jak i sylwetki. W niniejszym artykule postaram się wyjaśnić, dlaczego nie warto stosować niskotłuszczowej diety.

Mięso białe i czerwone – klasyfikacja, wartości odżywcze, wpływ na zdrowie

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Mięso należy do grupy produktów pochodzenia zwierzęcego. Wyróżnia się mięso białe i czerwone. To indywidualne preferencje konsumentów wpływają na to, którego z nich znajduje się w diecie więcej. Jednakże jak każdy inny składnik pożywienia również rodzaj spożywanego mięsa wpływa na stan zdrowia. Poznajmy główne różnice między mięsem białym a czerwonym.

10 rad jak uniknąć zgagi po posiłku

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Aby znacząco zmniejszyć częstotliwość występowania zgagi wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian w sposobie odżywiania.

Tłuszcze w diecie dziecka do 3 roku życia

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Właściwe żywienie w okresie wczesnego dzieciństwa odgrywa kluczową rolę i ma wpływ na kształtowanie się metabolizmu małego człowieka.

Oliwki – wartości odżywcze, właściwości, kalorie, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Oliwki są jednymi z najzdrowszych naturalnych przekąsek. Uważane za afrodyzjak, zawierają kwasy omega-3 i przeciwutleniacze, zmniejszają ryzyko powstawania chorób układu krążenia i nowotworów, a to tylko niektóre z właściwości oliwek.

Nierafinowany olej palmowy – właściwości, skład i zastosowanie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Olej palmowy najczęściej spożywamy w formie bardzo oczyszczonej, czyli przetworzonego surowego oleju poddanego procesowi oczyszczania (rafinacji). Taki biały tłuszcz jest niekorzystny dla naszego zdrowia pod względem żywieniowym i powinniśmy go unikać w naszej codziennej diecie. Inaczej sprawy się mają w przypadku oleju palmowego, który nie został poddany procesowi oczyszczania. Dlaczego czerwony olej warto wdrożyć do naszego żywienia?

Zalety i wady spożywania awokado

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zielony owoc, kształtem przypominający gruszkę, jest podstawą dla guacamole oraz innych znanych potraw. Awokado jest tłustym produktem, który z tego powodu często uważany jest za niekorzystny dla naszego zdrowia. Nic bardziej mylnego! Poznajmy wady oraz zalety amerykańskiej rośliny.

Podwyższony poziom kreatyniny – produkty zakazane i zalecane

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wyniki badań morfologicznych krwi oraz ogólnych moczu, zlecane przez lekarza pierwszego kontaktu bądź specjalistę, dostarczają cennych informacji na temat stanu zdrowia jego pacjenta. Co oznacza podwyższone stężenie kreatyniny oraz w jakim celu oznaczenie tego związku jest wskazane? Jakie produkty należy spożywać, a jakie ograniczyć w diecie?

Niezawodne sposoby na ograniczenie tłuszczu w diecie

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Tłuszcz od dawna był postrzegany jako winowajca wielu przewlekłych chorób, głównie miażdżycy i otyłości. Dziś wiemy, że prawda jest nieco inna i stopniowo leczymy tłuszczową fobię. Niestety, w pewnych sytuacjach spożycie tego makroskładnika musi zostać ograniczone. Jak ograniczyć ilość tłuszczu w naszej diecie?

Dieta Kekwicka – zasady, efekty i przykładowy jadłospis

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

W ramach prewencji chorób układu krwionośnego rekomenduje się obniżenie spożycia tłuszczów nasyconych do minimum. Dieta Kekwicka stawia na głowie powyższe rekomendacje i odwraca właściwe proporcje diety.

Kwas liponowy – właściwości, zastosowanie i źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Pierwsze badania określały kwas liponowy jako witaminę, która jest ważnym elementem w przemianach tłuszczów i aminokwasów w organizmie człowieka.

Siemię lniane kontra olej lniany – co wybrać?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zarówno nasiona lnu, jak i olej lniany tłoczony na zimno z drobnych ziarenek są skarbnicą wartościowych Cennych dla organizmu tłuszczów.

Masło orzechowe – składniki i najlepszy domowy przepis

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Produkt być może niedoceniany, uważany za bardzo kaloryczny, przez niektórych nawet za niezdrowy. W moim przekonaniu jest jednak wręcz przeciwnie. Spożywany w odpowiednich ilościach może mieć pozytywny wpływ na nasz organizm. Jeśli nie jesteśmy na nie uczuleni, to może ono stanowić pożywny i wartościowy dodatek do diety, pozwalający przełamać rutynę.

Dieta przy wysokim poziomie trójglicerydów – normy, produkty zakazane i zalecane

Aneta Pietrzak ponad miesiąc temu

Badania kliniczne i epidemiologiczne wykazują pewną zależność między wysokim stężeniem trójglicerydów w surowicy krwi a większą podatnością na choroby układu krążenia. W zależności od przyczyn choroby, hipertriglicerydemię można leczyć dietą lub farmakologicznie zażywając np. fibraty, kwas nikotynowy.