Jesteś na:

tłuszcze

Tłuszcze zwierzęce a zwiększone ryzyko chorób serca – najnowsze badania

Sonia Walla ponad tydzień temu

Rewolucyjne wyniki badań z udziałem 42 krajów Europy

Podwyższony poziom kreatyniny – produkty zakazane i zalecane

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wyniki badań morfologicznych krwi oraz ogólnych moczu, zlecane przez lekarza pierwszego kontaktu bądź specjalistę, dostarczają cennych informacji na temat stanu zdrowia jego pacjenta. Co oznacza podwyższone stężenie kreatyniny oraz w jakim celu oznaczenie tego związku jest wskazane? Jakie produkty należy spożywać, a jakie ograniczyć w diecie?

Niezawodne sposoby na ograniczenie tłuszczu w diecie

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Tłuszcz od dawna był postrzegany jako winowajca wielu przewlekłych chorób, głównie miażdżycy i otyłości. Dziś wiemy, że prawda jest nieco inna i stopniowo leczymy tłuszczową fobię. Niestety, w pewnych sytuacjach spożycie tego makroskładnika musi zostać ograniczone. Jak ograniczyć ilość tłuszczu w naszej diecie?

Dieta Kekwicka – zasady, efekty i przykładowy jadłospis

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

W ramach prewencji chorób układu krwionośnego rekomenduje się obniżenie spożycia tłuszczów nasyconych do minimum. Dieta Kekwicka stawia na głowie powyższe rekomendacje i odwraca właściwe proporcje diety.

Kwas liponowy – właściwości, zastosowanie i źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Pierwsze badania określały kwas liponowy jako witaminę, która jest ważnym elementem w przemianach tłuszczów i aminokwasów w organizmie człowieka.

Siemię lniane kontra olej lniany – co wybrać?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zarówno nasiona lnu, jak i olej lniany tłoczony na zimno z drobnych ziarenek są skarbnicą wartościowych Cennych dla organizmu tłuszczów.

Masło orzechowe – składniki i najlepszy domowy przepis

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Produkt być może niedoceniany, uważany za bardzo kaloryczny, przez niektórych nawet za niezdrowy. W moim przekonaniu jest jednak wręcz przeciwnie. Spożywany w odpowiednich ilościach może mieć pozytywny wpływ na nasz organizm. Jeśli nie jesteśmy na nie uczuleni, to może ono stanowić pożywny i wartościowy dodatek do diety, pozwalający przełamać rutynę.

Dieta przy wysokim poziomie trójglicerydów – normy, produkty zakazane i zalecane

Aneta Pietrzak ponad miesiąc temu

Badania kliniczne i epidemiologiczne wykazują pewną zależność między wysokim stężeniem trójglicerydów w surowicy krwi a większą podatnością na choroby układu krążenia. W zależności od przyczyn choroby, hipertriglicerydemię można leczyć dietą lub farmakologicznie zażywając np. fibraty, kwas nikotynowy.

Tłuszcze MCT – nie każdy tłuszcz jest szkodliwy!

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Wraz z rozwojem badań odkryto, że niektóre tłuszcze posiadają pewne unikalne właściwości mające dobroczynny wpływ dla organizmu. Okazało się, że pewna grupa tłuszczów ma unikalne właściwości niespotykane wśród innych.

Dieta ketogeniczna w leczeniu padaczki – wskazania i zasady

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Choć diety ketogenne cieszą się złą sławą wśród dietetyków, pewne wyjątkowe okoliczności mogą sprawić, że nabierają pozytywnych właściwości.

Dieta wysokotłuszczowa – zasady, wskazania, efekty oraz opinia dietetyka

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Wiosną każdy z nas szuka prostych rozwiązań ułatwiających utratę zbędnych kilogramów. Jaką pomoc oferuje ci doktor Kwaśniewski i czy warto skorzystać z jego porad?

Dieta dla osób z marskością wątroby – zasady, produkty oraz przykładowy jadłospis

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Żywienie w przewlekłych chorobach wątroby, jak skompensowana marskość, na szczęście nie wymaga wielu wyrzeczeń. Oto podstawowe założenia diety.

Dieta cukrzycowa – produkty zalecane i zakazane

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Niegdyś zwana dietą cukrzycową. Dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów jest jednym z najważniejszych elementów terapii cukrzycy typu II.

Wiosenne infekcje – domowe sposoby na wirusa i bakterie

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Wiosenne infekcje – poznaj sposoby na domowe leczenie i zapobieganie.

Mięsno-tłuszczowa dieta odchudzająca Atkinsa

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kiedyś święciła triumfy, dziś już nieco zapomniana. Dlaczego, skoro tak wiele osób deklarowało szybką i skuteczną redukcję wagi?

Omega-9 (kwas oleinowy) – charakterystyka, źródła oraz działanie.

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Dla zachowaniu dobrej kondycji zdrowia niezbędne są kwasy omega. Dziś o nieco mniej popularnym, ale równie istotnym kwasie tłuszczowym omega 9.

Dieta niskowęglowodanowa – fakty i mity

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Dieta niskowęglowodanowa to jeden z najgorętszych tematów świata dietetyki. Aby nie zatracić zdrowego rozsądku i z dystansem spojrzeć na istotę diety niskowęglowodanowej, warto zapoznać się z faktami i mitami jej dotyczącymi i samemu wyciągnąć wnioski.

Dieta paleo – produkty dozwolone i zakazane oraz przykładowy przepis

Klaudia Niemira ponad miesiąc temu

Dieta paleo jako sposób żywienia powinna charakteryzować się pewnymi cechami diety naszych praprzodków. Ważne jest, aby unikać produktów modyfikowanych przez człowieka lub takich, w których powstawaniu miał on ingerencję.

Margaryna roślinna – skład, substancje dodatkowe i rodzaje

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Margaryna w Polsce stosowana jest jako tańszy zastępnik masła lub zamiennik dla osób o zawyżonym poziomie cholesterolu. Z tego względu, zgodnie z obowiązującymi normami zostaje wzbogacona o witaminę A i D, aby swoimi właściwościami jak najbardziej przypominał produkt zastępowany i jednocześnie przeciwdziałał niedoborom cennych witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Charakterystyka 12 grup produktów spożywczych i ich znaczenie dla organizmu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Żywność pod względem zawartości różnych składników możemy podzielić na dwanaście grup produktów. Każda z grup charakteryzuje się zawartością innego składnika. Wiedząc, który produkt może uzupełnić dany mikro- lub makroskładnik, łatwiej skomponować zdrową dietę zapewniającą wystarczającą podaż odpowiednich składników odżywczych dla organizmu.