serce

serce Tradycyjnie serce uważano za ośrodek uczuć i emocji, z czasem stało się symbolem miłości. Jego najbardziej rozpowszechniony kształt, który możemy w nadmiarze obserwować 14 lutego w postaci lizaków, balonów, maskotek najprawdopodobniej swoje źródła posiada już w starożytnej Grecji. To tam bardzo popularna była roślina sylfion, której nasiona mają właśnie taki kształt. Stosowana była jako środek między innymi antykoncepcyjny i wczesnoporonny, stąd możliwe powiązanie z seksualnością i miłością człowieka. W rzeczywistości jednak należy pamiętać, że serce to jeden z najważniejszych organów ludzkiego ciała, dlatego należy odpowiednio o nie dbać. Jednym z głównych niebezpieczeństw jest cholesterol, dlatego polecamy artykuł: Nic nie obniża cholesterolu tak skutecznie jak dieta, w którym dowiecie się, jakich produktów unikać, a o jakie wzbogacić swoją dietę, aby uchronić się przed poważnymi chorobami układu krążenia. Nie należy również zapominać o aktywności fizycznej. W artykułach poniżej znajdziecie wiele innych wskazówek, jak prawidłowo zadbać o swoje serce. Zapraszamy do lektury!

Tłuszcze zwierzęce a zwiększone ryzyko chorób serca – najnowsze badania

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Rewolucyjne wyniki badań z udziałem 42 krajów Europy

Dieta niskocholesterolowa – wskazania, skuteczność, produkty zalecane i zakazane

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Czy dieta niskocholesterolowa jest więc faktycznie kluczem w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych? Jakie jednostki chorobowe wymagają ograniczenia spożywanego cholesterolu i jaką dietę należy wtedy wprowadzić?

Dieta śródziemnomorska – produkty zalecane i zakazane oraz efekty

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

W diecie tej ograniczamy spożywanie białek pochodzenia zwierzęcego stawiając na białka roślinne. Rezygnujemy z wieprzowiny na rzecz ryb i owoców morza. Zobacz, które jeszcze produkty zalecane są w diecie śródziemnomorskiej.

l-karnityna a serce

Najnowsze badania potwierdzają pozytywny wpływ l-karnityny na pracę układu krążeniowego u pacjentów po zawale serca. Między innymi może uchronić przed arytmią komorową i dusznicą po zawale.

Masło orzechowe ochroni Twoje serce!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Wiele osób dbających o linię i zdrową dietę unika masła orzechowego. Niepotrzebnie! Nie dość, że świetnie smakuje, to także pozytywnie wpływa na nasze zdrowie!

Kiwi idealne dla osób z wysokim ciśnieniem!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Każdy z pewnością jadł ten słodko-kwaśny mały i owłosiony owoc. Jest wprost idealny na przekąskę i dodatek do musli. Czy wiedzieliście, że kiwi może skutecznie obniżyć ciśnienie krwi i zadbać o cały układ krążenia?

Parodontoza zwiększa ryzyko chorób serca!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Jaki wpływ mają choroby przyzębia na ryzyko chorób układu krążenia? Według szwedzkich naukowców może zachodzić pewna zależność między tymi schorzeniami.

Herbata ziołowa na serce

Jednym z najlepszych sposobów na ochronę serca są liczne herbaty ziołowe, które wzmacniają naczynia krwionośne i obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, są to miedzy innymi: głóg, czosnek, imbir lekarski, krwawnik pospolity czy miłorząb dwuklapowy.

Miłość, czekolada i butelka czerwonego wina najlepszym przepisem na zdrowe serce!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Już niedługo walentynki. W ten dzień chętnie obdarowujemy swoje ukochane połówki butelką czerwonego wina bądź czekoladkami. Miłosne relacje jak dowodzą naukowcy świetnie chronią przed chorobami serca!

Rozwiązanie zagadki francuskiej diety coraz bliżej!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Jak to się dzieje, że Francuzi przy tak dużym spożyciu tłuszczów nasyconych stosunkowo mało zapadają na choroby serca? Naukowcy kolejnych poszlak szukają wśród francuskich serów!

Wapń – rola w organizmie, zapotrzebowanie, źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wapń należy do makroelementów niezbędnych dla organizmu, które należy dostarczyć wraz z codzienną racją pokarmową. Średnie zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi ok. 1000 mg dziennie i wzrasta wraz z wiekiem. Mimo, że wapń znajduje się głównie w mleku i produktach mlecznych oraz zielonych warzywach, w Polsce występują stałe niedobory tego pierwiastka.

Aktywność fizyczna a serce

Regularne ćwiczenia zwiększają wydolność serca, a ruch przynajmniej trzy razy w tygodniu poprawia przepływ krwi i reguluje ciśnienie. Nie muszą być to wykańczające treningi, wystarczą regularne spacery, rower albo wędrówki górskie.

Agresja i perfekcjonizm – wybuchowa mieszanka prowadząca do wylewu

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kreskówkowe postaci niejednokrotnie, gdy się zdenerwują robią się czerwone, a niektórym nawet wybucha głowa. Jest to wynik zazwyczaj dużego zdenerwowania i agresywnego zachowania w stosunku do innych. Jak się okazuje bajkowe fantazje mają swoją podstawę w rzeczywistości.

Wpływ napojów na zdrowie – nowy wskaźnik HBI określi korzyści ze spożywanych napojów

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Naukowcy z Virginia Tech opracowali nowy wskaźnik, który pozwoli określić idealny stosunek wypijanych napojów do płynących z nich korzyści zdrowotnych. Warto zwrócić uwagę nie tylko na to co się je, ale także na to co się pije.

Nowe odkrycia dotyczące prewencji chorób serca

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dieta bogata w zdrowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe może ochronić przed chorobami serca, ale czy wszystkich? Nowe badania dotyczące diety Eskimosów wskazują na większą zależność pomiędzy genetyką a dietą niż to nam się wydawało dotychczas.

Witamina B5 – właściwości, zapotrzebowanie, niedobór i występowanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Witamina B5 jest jedną z witamin, których niedobór występuje bardzo rzadko, ponieważ jej dostępność w produktach żywnościowych jest bardzo szeroka. Ma właściwości regenerujące skórę, wpływa ochronnie na serce, ale i jest składnikiem wielu komórek naszego organizmu.

Zadbaj o najważniejszy mięsień w Twoim ciele!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Często zapominamy o najważniejszym mięśniu w naszym ciele, czyli sercu, a przecież bez niego nic nie byłoby możliwe. Skupmy się zatem na ochronie i wspieraniu jednego z najważniejszych organów w ludzkim ciele.

Papryka żółta – właściwości, wartości odżywcze i witaminy

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Czerwona zielona czy żółta? Tym razem podpowiemy, co kryje w sobie żółta papryka. Jak się okazuje nie mało cennych składników, więc warto włączyć ja do codziennej diety.

6 skutków spożywania czekolady wpływających na kondycję ciała

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Pyszna i zdrowa czekolada. Oczywiście najlepiej wybrać gorzką i jeść z umiarem. Dowiedz się, jakie skutki może przynieść, racjonalne i nie, spożywanie czekolady!

Wzory zachowań a podatność na choroby

Magdalena Mirta ponad miesiąc temu

Wpływ na ryzyko zachorowań na groźne choroby ma również nasze zachowanie. poznajcie 4 typy zachowań i związane z nimi zagrożenia chorobowe.

Zbyt krótki sen zaburza pracę organizmu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

W dobie dzisiejszych czasów poświęcamy na sen mniej czasu niż nasz organizm tego potrzebuje. Zamiast zegarowych ośmiu na wypoczynku spędzamy często mniej niż sześć godzin na dobę! Sen jest nam niezbędny do regeneracji oraz do sprawnego funkcjonowania organizmu. Sprawdź jakie sygnały wysyła Twoje ciało, gdy jest zmęczone.

Karambola – działanie, wartości odżywcze i zastosowanie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Egzotyczny owoc, który zachwyci Cię swoim bogactwem witamin, prozdrowotnych właściowości i wyglądem.

Potas – właściwości, niedobór i źródła w jedzeniu

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Spośród elektrolitów, szczególną uwagę warto zwrócić na potas. Jest to bardzo ważny składnik mineralny wspierający prawidłową pracę organimzu.