dieta dla dzieci

Zastanawiasz się jak powinna wyglądać optymalna dieta dla dzieci? Przede wszystkim, już od pierwszych dni, powinna być odpowiednio przystosowana do potrzeb malucha. W zależności od wieku potrzebuje on innych porcji poszczególnych produktów, a ich jakość ma kluczowe znaczenie. Zbilansowana dieta ma wpływ na prawidłowy rozwój dziecka. Dlatego też nieco inaczej powinna wyglądać dieta niemowlaka niż dieta rocznego dziecka czy dieta dwulatka. Różnorodne posiłki, oparte na zdrowych produktach, najlepiej przygotowywane w domu i podawane w odpowiednich porcjach pozwolą dostarczyć maluchowi składników cennych zarówno dla prawidłowej pracy mózgu oraz rozwoju fizycznego.

Dieta przystosowana do wieku dzieci

Dieta dla dzieci, odpowiednia do ich wieku, pozwoli uzupełnić zapotrzebowanie malucha na poszczególne składniki odżywcze i uniknąć problemów ze spożywaniem posiłków, dolegliwości układu pokarmowego, a także przyczyni się do tego, aby w przyszłości dziecku obce było odchudzanie, nadwaga i związane z nią choroby. Komponując dietę dla niemowlaka oraz dietę dla rocznego dziecka czy dietę dla dwulatka, warto pamiętać, że:
  • dieta dla niemowlaka – po okresie karmienia piersią, dieta dziecka w pierwszych miesiącach życia powinna być rozszerzana stopniowo, wprowadzając jeden nowy pokarm dziennie. Maluchowi można podawać kilka łyżeczek ugotowanych i zmiksowanych warzyw i owoców, kaszek ryżowych lub zbożowych, a także chude mięso i tłuste ryby oraz z czasem wprowadzać posiłki mleczne,
  • dieta dla rocznego dziecka i dieta dwulatka – powinna opierać się o pięć zbilansowanych posiłków, w tym trzy główne - śniadanie, obiad, kolacja i dwa uzupełniające. Zbilansowana dieta dziecka w okresie do roku do sześciu lat bazuje na warzywach, owocach, białku i produktach zbożowych – w każdym posiłku, w porcji odpowiedniej do wieku – na każdy rok życia dziecka jedna łyżka stołowa produktu.

Poznaj sekrety żywienia dzieci

Jakich produktów w diecie dla dzieci powinno się unikać? Jak powinna wyglądać dieta bezglutenowa dla dzieci? Jak komponować posiłki, by w przyszłości maluchowi nie były potrzebne diety odchudzające? Odpowiedzi na te i inne pytania oraz porady dietetyka znajdziesz w poniższych artykułach.

Dieta bogatoresztkowa dla dzieci – jadłospis i przepisy

Magdalena Olejnik ponad miesiąc temu

Dieta bogatoresztkowa polega na wprowadzeniu do codziennego jadłospisu dziecka zwiększonej ilości błonnika pokarmowego, a co za tym idzie zwiększonej ilości płynów. Jest niezastąpionym sposobem na walkę z zaparciami u dziecka. Dzięki niej pasaż jelitowy jest przyśpieszony, konsystencja stolca rozluźniona, a wypróżnianie staje się łatwiejsze.

Dieta odchudzająca dla dziecka – jak zmienić jego nawyki żywieniowe

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Sposób żywienia dzieci uzależniony jest od nawyków żywieniowych ich rodziców oraz osób ze środowiska przedszkolnego i szkolnego, w którym się obraca. Preferencje, co do wyboru żywności korzystnej i niekorzystnej dla zachowania zdrowia nabyte przez pociechę w najmłodszych latach życia, mogą sprzyjać rozwojowi chorób dietozależnych w latach późniejszych bądź stanowić podstawę dla zachowania zdrowego organizmu.

Zalecenia żywieniowe dla dzieci z mukowiscydozą

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Kuracja zdrowotna dziecka, które choruje na mukowiscydozę powinna być kompleksowa, opierać się na leczeniu żywieniowym, terapii niewydolności zewnątrzwydzielniczej trzustki oraz leczeniu zwłóknienia torbielowatego.

Zalecenia żywieniowe dla dzieci z fenyloketonurią

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Statystycznie jedno na 7000–8000 urodzonych dzieci, choruje na fenyloketonurię, którą odziedziczyło po obojgu rodzicach. Choroba zostaje zdiagnozowana bardzo szybko po narodzinach, gdyż już w trzeciej dobie i jest równoznaczna z rozpoczęciem stosowania specjalnej diety o niskiej zawartości aminokwasu fenyloalaniny w pokarmach spożywanych przez malucha.

Znaczenie smaku w rozwoju nawyków żywieniowych u dzieci

Dominika Jurkowska ponad miesiąc temu

Należy przekazywać dzieciom jak najlepsze nawyki żywieniowe. Co je zatem kształtuje i w jakim okresie naszego życia? Wiedza na ten temat z pewnością pozwoli Wam bez problemu ukierunkować swoje pociechy na zdrowy styl życia!

Dzieci – produkty, których bezwzględnie powinny unikać w swojej diecie

Magdalena Wilk ponad miesiąc temu

Dzieci są dla nas najważniejsze, dlatego często zastanawiamy się co mogą zjeść, a czego powinny unikać w swoim jadłospisie.