kości

Zalety i wady stosowania ziemi okrzemkowej

Sonia Walla 4 dni temu

Coraz więcej osób zwraca uwagę na rolę krzemu w kondycji włosów, paznokci, kości i stawów. Ten nieco niedoceniany pierwiastek okazuje się bowiem mieć niebagatelne znaczenie dla zdrowia całego organizmu. Dobrym źródłem krzemu jest ziemia okrzemkowa – skała organiczna zasobna w krzemionkę. Jakie są wady i zalety jej stosowania?

Shilajit – właściwości i zastosowanie skalnych nacieków

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Shilajit – tajemniczo brzmiący środek o szerokim zastosowaniu i właściwościach od dawna cenionych w chińskiej Ajurwedzie. Wytwór przyrody o udowodnionym, korzystnym wpływie m.in. na układ kostny, odpornościowy i stan skóry… Czym jest Shilajit i jak go stosować, by wydobyć jego cenne właściwości?

Osteoporoza – objawy, przyczyny, leczenie

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Osteoporoza staje się schorzeniem dotykającym coraz większą liczbę ludzi na świecie. Jej objawy trudno od razu dostrzec, ale leczenie lub sposoby zapobiegania jej nie są wcale skomplikowane i kosztowne.

Metody analizy składu ciała – którą wybrać?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Analizę składu ciała możemy dziś przeprowadzić za pomocą różnych metod, od tych najprostszych, które nie wymagają wyspecjalizowanego sprzętu a jedynie wiedzy, do skomplikowanych i precyzyjnych metod badawczych. Różnią się one między sobą przede wszystkim dokładnością i sposobem pomiaru, ale również ceną badania, użytym sprzętem i dostępnością.

Osteoporoza – czynniki ryzyka, leczenie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Osteoporoza jest chorobą układu kostnego, na którą cierpi coraz więcej osób, szczególnie w podeszłym wieku. Niewystarczające spożycie wapnia, zaburzenie jego wchłaniania, nadmierne wydalanie pierwiastka wraz z moczem oraz nieprawidłowa gospodarka hormonalna to nie jedyne czynniki wpływające na rozwój tej przypadłości.

Wapń – rola w organizmie, zapotrzebowanie, źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wapń należy do makroelementów niezbędnych dla organizmu, które należy dostarczyć wraz z codzienną racją pokarmową. Średnie zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi ok. 1000 mg dziennie i wzrasta wraz z wiekiem. Mimo, że wapń znajduje się głównie w mleku i produktach mlecznych oraz zielonych warzywach, w Polsce występują stałe niedobory tego pierwiastka.

Fluor – właściwości i toksyczne działanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Fluor jest jednym z nielicznych składników mineralnych, których granicę bezpiecznego spożycia bardzo łatwo przekroczyć.

Dieta po złamaniu kości – co należy spożywać a czego unikać?

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

Bogata w cenne witaminy i minerały dieta korzystnie wpływa na regenerację złamanych kości. Sprawdź, które produkty jeść, a które unikać po przebytym złamaniu.

Agrest. Właściwości, witaminy i zastosowanie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Często spotykany na działkach i przydomowych ogródkach krzew agrestu skrywa bardzo cenne dla zdrowia owoce. Przekonaj sie jak te niepozorne, małe owoce wpływają na funkcjonowanie twojego organizmu.

Analizatory składu ciała – działanie, przykłady, uzyskiwane wyniki pomiarowe

Justyna Maciejewska ponad miesiąc temu

Chcąc poznać dokładnie swój skład ciała skorzystaj z specjalnego analizatora. Na rynku obecne jest wiele rodzajów tego sprzętu, z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Nowinki ze świata medycyny. Bądź na bieżąco!

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Przedstawiamy Wam najnowsze dokonania medycyny. Jej rozwój jest bardzo szybki, już dziś lekarze potrafią wyleczyć choroby, które jeszcze nie dawno były nieuleczalne. Poznaj ich najnowsze osiągnięcia!

Odpowiednia dieta i ruch to najlepszy sposób przeciwdziałania osteoporozie!

Justyna Piekara ponad miesiąc temu

Właściwa dieta i regularna aktywność fizyczna to najlepsza linia obrony przed osteoporozą!

Wpływ treningu siłowego na sprawność fizyczną u seniorów

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Trening siłowy można zacząć w każdym wieku. A nawet należy!

Witaminy A, C oraz D - jaką rolę odgrywają w organizmie człowieka?

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Witaminy A i D są to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Witamina C rozpuszcza się w wodzie. Każda z osobna odpowiada za wiele ważnych procesów w organizmie, a ich niedobór może prowadzić do poważnych konsekwencji.