jajka

Lecytyna – działanie, skutki uboczne. Lecytyna na pamięć

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Lecytyna to mieszanina związków, w skład której wchodzą fosfolipidy. Jednym z dominujących jest fosfatydylocholina. Fosfolipidy zbudowane są z cząsteczki glicerolu połączonej z dwoma kwasami tłuszczowymi oraz z jedną resztą fosforanową, do której z kolei przyłączona jest np. cholina. Wchodzą w skład błony komórkowej każdej komórki – co jednoznacznie świadczy o tym, że są nam do życia niezbędne. Cholina, której źródło stanowi lecytyna – pełni rolę także prekursora acetylocholiny – bardzo istotnego neurotransmitera.

Jajko w diecie dziecka – wartości odżywcze, przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Jaja są uznawane za żywność o wysokiej wartości odżywczej m.in. dlatego, że dostarczają pełnowartościowe białko o wzorcowym składzie, do którego porównywane są inne rodzaje białek występujących w żywności. Ponadto stanowi kompleksowe źródło substancji bioaktywnych, witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu. Niestety obok jaja kurzego można postawić dużego minusa, gdyż są uznane za drugi w kolejności po mleku, produkt silnie alergizujący.

Białko roślinne i zwierzęce – które lepsze?

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

Ze względu na rolę aminokwasów dostarczanych z dietą w metabolizmie białek ustrojowych, białko pokarmowe należy obok tłuszczów i węglowodanów do głównych składników diety. Jakie źródła tego składnika odżywczego najlepiej wybierać?

L-karnityna i lecytyna a ryzyko chorób serca

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

O L-karnitynie i lecytynie zwykło mówić się w superlatywach. Okazuje się, że oprócz swoich dobrych stron kryją w sobie potencjał do niekorzystnych procesów w ludzkim organizmie. Wszystko to za sprawą bakterii zasiedlających jelita.

Co zamiast mięsa, czyli alternatywa dla tradycyjnego schabowego

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Zgodnie z wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia mięso i jego przetwory należy ograniczyć do 0,5 kg tygodniowo. Czym je zastąpić?

Jaja kluczem do szczupłej sylwetki i efektu jo-jo

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Raz wspomina się o negatywnym wpływie nadmiaru jajek w diecie, a drugi raz broni się opinii, że jajka są najzdrowsze i można jej jeść bez ograniczeń. Twórcy diety jajecznej za to odnaleźli w nich klucz do pięknej sylwetki!

Dieta kliniki Mayo – zasady, efekty, jadłospis i opinia na temat diety jajecznej

Dominika Maj ponad miesiąc temu

Jak bezpiecznie schudnąć 6 kg w 14 dni? Czy popularna od wielu lat dieta jajeczna słusznie cieszy się uznaniem wielu ludzi?

Świąteczna ciekawostka – co kryje białko jajka?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Na wielkanocnym stole z pewnością podstawą wielu dań będą jajka. Warto zatem wiedzieć o nich coś więcej. Co kryje się w białku jajka? Czy to tylko białko?

Dietetyczna Wielkanoc – praktyczne porady i przepisy

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Ledwo odeszliśmy od wigilijnego stołu, a już zaczynamy szykować wielkanocne śniadanie. Nadchodzą kolejne święta, a wraz z nimi dylemat – jak przeżyć je dobrze i smacznie, nie przerywając jednocześnie prowadzenia zdrowej diety i trwania przy prawidłowych nawykach żywieniowych? Poniżej kilka porad i odchudzonych świątecznych przepisów, które to umożliwią!

Dieta norweska – zasady, efekty, jadłospis i opinia dietetyka

Karolina Kowalska ponad miesiąc temu

Jak można przeczytać na wielu stronach internetowych dieta norweska została opracowana przez lekarzy oraz dietetyków ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo (dokładnie Rikshospitalet University Hospital). Jednak rzekomi autorzy nie przyznają się do jej opracowania i raczej niewiele mają z nią wspólnego.

Dodaj gotowane jajko do sałatki a stanie się jeszcze zdrowsza

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dodając do swojej sałatki gotowane jajko Twój organizm wchłonie więcej witamin z surowych warzyw!

Zamienniki jajka w wegańskich wypiekach

Sonia Walla ponad miesiąc temu

O ile większość osób na diecie wegańskiej nie ma problemu z przygotowaniem bezmięsnych posiłków i bez trudu omija składniki pochodzenia zwierzęcego, problem może pojawić się podczas próby przygotowania wegańskich wypieków. I o ile nie ma większej trudności w wyborze mleka roślinnego, oleju zamiast masła czy agaru zamiast żelatyny, zostaje dylemat – czym zastąpić jajko?

Molekularna gastronomia rozpoczyna rewolucję w kuchni!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Gotowanie może stać się przedmiotem nauki. Molekularna gastronomia dzięki swoim badaniom zmienia nasze przyzwyczajenia kuchenne, a także smakowe. Jej odkrycia mogą przyczynić się do powstania jeszcze zdrowszych sposobów przygotowywania posiłków. A wszystko oparte na naukowych badaniach!

Najważniejszy posiłek dnia, czyli śniadanie z perspektywy dietetyka

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Śniadanie nie raz określane jest jako najważniejszy posiłek dnia. Z tego powodu nie warto go omijać w celu utrzymania szczupłej sylwetki, lecz zadbać, aby było zdrowe i wartościowe dla naszego organizmu.

Porównanie majonezów popularnych marek – sprawdź co jesz!

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Wybierz najlepszy i najzdrowszy majonez z dostępnych na rynku!

Dopamina i jej źródła w produktach spożywczych

Dominika Jurkowska ponad miesiąc temu

Czy wiesz, że niektre produkty zawierają czyste szczęście? Spraw, aby każdy Twój posiłek był źródłem przyjemności!

Popularne produkty i ich niesamowite działanie na organizm!

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Produkty, które co dzień używamy w naszej kuchni, bez których ciężko wyobrazić sobie obiad, kolację, imprezę mają często zaskakujący wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie organizmu. Warto wiedzieć o tym nieco więcej skoro już używamy ich co dzień.

Produkty dla wegetarian i nie tylko

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dieta wegetariańska ma swoje wady i zalety. Osoby, które się na nią decydują muszą zadbać o dobrze zbilansowaną dietę, zapewniającą im wszystkie niezbędne składniki, których niedobory mogą wystąpić po wykluczeniu z diety mięsa i jego pochodnych.

Produkty pozwalające utrzymać uczucie sytości na dłużej

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

To, czy posiłek będzie bardziej sycący zależy od jego składu i proporcji białek, tłuszczów, węglowodanów oraz błonnika. Jakie produkty pozwalają oddalić uczucie głodu na dłużej?

Jajka – naturalne bariery ochrony nowego życia jako fenomen matki natury

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jako kurze posiada właściwości ochronne przed czynnikami zewnętrznymi, a w szczególności przed drobnoustrojami. Dzięki złożonej budowie i wielu barierom ochronnym jest to wyjątkowo bezpieczny surowiec.