Jesteś na:

trening

Oceń
trening - 4.3/5. Oddano 4 głosy.

trening Sport to zdrowie, każdy o tym wie. Niestety z pewnością każdy również napotkał pewien opór przy utrzymaniu regularności swoich treningów. Jak tu się zmusić do wyjścia na dwór i biegu w deszczowy, zimny dzień? Jest jednak na to rozwiązanie wystarczy zamienić swój trening w pasję, a z pewnością już o zmuszaniu nie będzie mowy. Wybierz zatem trening idealny dla siebie. Poniżej przedstawiamy artykuły, w których odnajdziecie mnóstwo wskazówek dotyczących różnych rodzajów treningu, od crossfitu po jogę. Dzięki nim będziecie mogli zaplanować swój trening w taki sposób, aby osiągnąć wymarzone efekty, zarówno redukujące wagę jak i zwiększające sprawność, siłę czy mięśnie. Na każdy cel jest inny trening i powinniśmy o tym pamiętać!

Kontuzja – wskazówki żywieniowe wspomagające regenerację

Marcin Grzelak 2 dni temu

Kontuzja jest bardzo ciężkim przeżyciem dla każdego sportowca. Powrót do pełnej sprawności fizycznej, jak i psychicznej wymaga wiele pracy i cierpliwości. Niezwykle ważne znaczenie w profilaktyce i leczeniu urazów sportowych są odpowiednio dobrane zabiegi fizjoterapeutyczne oraz dieta bogata w składniki zapewniające stawom właściwe odżywienie. W niniejszym artykule opiszę kilka przydatnych wskazówek żywieniowych, które pomogą Ci w szybszym powrocie do zdrowia.

Kreatyna – działanie, efekty, skutki uboczne, kreatyna a alkohol

Marcin Grzelak 2 dni temu

Nie ulega wątpliwości fakt, że kreatyna należy do najbardziej przebadanych i bezpiecznych suplementów dla sportowców. Liczne badania naukowe potwierdzają jej korzystny wpływ na wysiłek fizyczny i pracę nad sylwetką. Kreatyna wykazuje potencjał anaboliczny, antykataboliczny oraz erogeniczny, dlatego stosowana jest często w różnych dyscyplinach sportowych zarówno na poziomie amatorskim, jak i zawodowym. Substancja ta posiada szereg ciekawych właściwości, którym warto przyjrzeć się z bliska.

Dieta wegetariańska dla sportowca – źródła białka, suplementacja, wpływ na wyniki

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

Przyjęło się uważać, że produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią integralną część diety osób aktywnych fizycznie. Rzeczywiście mięso, jaja, nabiał czy ryby mogą stanowić wartościowy składnik każdej zdrowej diety, a ich wykluczenie z codziennego menu wiązać się z licznymi niedoborami żywieniowymi. Może to utrudniać rozwój zdolności wysiłkowych i rozbudowę muskulatury. Jednak czy całkowita eliminacja produktów pochodzenia zwierzęcego uniemożliwia rozwój ogólnie pojętej formy sportowej?

Co zjeść przed treningiem?

Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana do wysiłku i spalonych kalorii. Nie możemy dopuścić do sytuacji zasłabnięcia w czasie biegu czy pod ciężarami. Również nieodpowiednia ilość białka i węglowodanów może spowodować, że zamiast tłuszczu będziemy spalać mięśnie. W artykule trening a dieta – co kiedy jeść, znajdziecie wszystkie niezbędne wskazówki, jak tego uniknąć.

Trening interwałowy – bieganie, rower, bieżnia, plany treningowe

Zofia Mikoś ponad tydzień temu

Poznaj najefektywniejszy rodzaj treningu usprawniający kondycję i przyspieszający spalanie tłuszczu.

Odchudzanie bez utraty mięśni u osób aktywnych – czy jest możliwe?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Wydawać by się mogło, iż do pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie należy jedynie ograniczyć spożycie kalorii jak i zadbać o dodatkową aktywność fizyczną. W niniejszym opracowaniu postaram się opisać jak zminimalizować straty masy mięśniowej w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej.

Glutamina – działanie, skutki uboczne, dawkowanie, opinie

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Glutamina jest dość kontrowersyjnym suplementem diety. Na temat tego preparatu możemy znaleźć zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Suplementacja glutaminą cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnie fizycznych głównie ze względu na swój potencjał antykataboliczny jak i anaboliczny.

Trening rano czy wieczorem?

Pytanie to zawiera jeden główny problem, czy rano znaczy na czczo? Jak się okazuje nie zawsze trening na czczo jest dobrym rozwiązaniem. W artykule cardio na czczo znajdziecie na ten temat wiele cennych informacji. Pora treningu jest dość osobistym wyborem, z pewnością zależy w głównej mierze od planu dnia i upodobań.

Katabolizm mięśni – co to jest, przyczyny, objawy, ochrona

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Katabolizm jest szczególnie szkodliwy dla osób pracujących nad poprawą kompozycji sylwetki. Proces rozpadu białek mięśniowych może mieć różne podłoże, jednak istnieją sposoby na to, aby uchronić się przed tym zjawiskiem. Żeby zmniejszyć negatywny wpływ katabolizmu na organizm najpierw trzeba zapoznać się z mechanizmem jego działania.

Stretching – efekty, korzyści dla treningu i życia codziennego

Ksenia Nowak ponad miesiąc temu

Każdy z Nas spotkał się z pojęciem stretchingu oraz ze stwierdzeniem, że jest on ważny zarówno w profilaktyce schorzeń kręgosłupa, jak i podczas aktywności fizycznej. Tak naprawdę jakie korzyści może dać nam jego systematyczne stosowanie? Czy w jakikolwiek sposób pomoże Nam w codziennym życiu?

Najlepsza pora na kawę – kiedy najbardziej nas pobudzi?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wielu Polaków rozpoczyna dzień od kubka kawy, który towarzyszy śniadaniu lub w gorszej wersji zastępuje pierwszy posiłek. Zawarta w kawie kofeina ma, potwierdzone licznymi badaniami naukowymi, pobudzające działanie na układ nerwowy. Jednak czy zastanawiałeś się w jakich porach w ciągu dnia najlepiej wypić aromatyczny napój, aby rzeczywiście odczuć jego magiczne działanie na organizm?

Kobieta na siłowni

Drogie Panie, siłownia to nie tylko miejsce dla mężczyzn. Nie bójcie się zatem i spróbujcie. Na siłowniach zawsze są organizowane różne zajęcia fitness, z których możecie wybrać dla siebie najlepsze. Nie bójcie się także ciężarów, nic tak dobrze nie rzeźbi sylwetki jak one.

Jak przyspieszyć i zwolnić metabolizm, czyli regulacja tempa przemiany materii

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Metabolizm to całokształt przemian chemicznych i energetycznych zachodzących w żywym organizmie. Szybkość tych reakcji zależna jest w dużej mierze od wieku i stanu zdrowia, jednak to nasz styl życia ma niebagatelny wpływ na tempo przemiany materii. Co zrobić, by przyspieszyć metabolizm i w jaki sposób można go zwolnić?

Największe błędy amatorów sportu

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Lato sprzyja do podejmowania częstszego wysiłku fizycznego. Wiele osób marzy o pięknej sylwetce, którą będzie można pokazać na plaży, wiec zaczyna intensywne treningi. Jaki jest największy błąd sezonowych sportowców?

Kawa w diecie sportowca – czy warto?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kawa to jeden z najpopularniejszych gorących napojów na całym świcie. Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez kawy. Jak większość produktów napój ten posiada swoje wady i zalety. A jak wygląda to w diecie sportowca? Czy osoby uprawiające sport mogą pić kawę?

Sprzęt, który zwiększy efektywność Twojego treningu

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Odpowiednio dobrany sprzęt zabezpieczy nas przed kontuzjami, ułatwi wykonywanie treningu, a także sprawi, że będzie on przyjemniejszy. Pulsometr, który wykorzystamy w każdym treningu może przyczynić się do zwiększenia efektywności naszych wysiłków i przyspieszenia osiągnięcia celu.

Na wakacjach pływaj jak najwięcej!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Wiele osób na swój urlop wybiera miejsca w pobliżu wody - miejscowości nadmorskie lub w pobliżu jezior. Woda daje nie tylko możliwość ochłody, ale także świetnego treningu!

Mięso oznacza męskość! Co wpływa na poziom testosteronu?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Od dawna utarła się opinia, że o sprawności i męskości decyduje wysokie spożycie mięsa. W końcu każdy mężczyzna musi porządnie zjeść, a podstawą każdego jego posiłku powinno być mięso i duże ilości białka. Jak jest w rzeczywistości?

Kortyzol – przyjaciel czy wróg? Sposoby na obniżenie poziomu hormonu stresu

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Kortyzol, nazywany często hormonem stresu, zaliczany jest do naturalnych hormonów steroidowych, wytwarzanych przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy, należy do głównych przedstawicieli glikokortykosteroidów. Wywiera on duży wpływ na metabolizm naszego ciała, jednak możemy wykorzystywać jego działanie i uzyskiwać pozytywne skutki.

Cykliczna dieta ketogeniczna cz.2 – trening, jadłospis

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Cykliczna dieta ketogeniczna to wspaniałe narzędzie dla sportowców w celu poprawienia wyglądu sylwetki i powiększenia pojemności magazynów mięśniowych. Pełniejszy wygląd, obniżona beztłuszczowa masa ciała to tylko jedne z nielicznych efektów stosowania tej diety. Łącząc odpowiedni trening i dopracowany jadłospis możemy cieszyć się jej rezultatami.

Miejscowe spalanie tłuszczu – czy trenowanie danej partii mięśniowej ma sens?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jednym z najważniejszych elementów smukłej, wysportowanej sylwetki jest płaski brzuch. Chcą go osiągnąć zarówno panie, jak i panowie. U kobiet dodatkowym miejscem, z którego najchętniej pozbyły by się tłuszczu są nogi. Czy istnieją więc metody umożliwiające spalenie tłuszczu z danych obrębów ciała? Zapraszam do lektury.

Kiedy dziecięca zabawa zamienia się w trening!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Pewnie wielu z nas trening kojarzy się z ogromnym wysiłkiem, powtarzającymi się ćwiczeniami i ciężarami, pod którymi ugina się podłoga. Wcale tak nie musi być! Zabawy, które pamiętamy z dzieciństwa także mogą stać się świetnym treningiem!

Najbardziej optymalny czas ćwiczeń dla największych efektów

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Jak często i długo ćwiczyć, aby uzyskać zamierzone efekty? Uzależnij swoje efekty od optymalnego czasu i częstotliwości ćwiczeń.