Jesteś na:

Dieta kopenhaska - zalety i wady

16 18 20

Dieta kopenhaska w ostatnim czasie stała się jedną z najpopularniejszych diet odchudzających. Często sięgają po nią osoby, które próbowały już wszystkich możliwych sposobów, a mimo to nie udało im się osiągnąć wymarzonego rezultatu, w postaci szczupłej sylwetki. Osoby te, wychodzą z założenia, że cel uświęca środki. Ale czy na pewno?

Dietę stosuje się przez trzynaście dni według ściśle wytyczonego planu. Jadłospis bazuje głównie na kawie, jajkach, befsztykach i niewielkim dodatku warzyw, owoców oraz chudego nabiału. Dzienna dawka kalorii to zaledwie 500-900 kcal. Jak widać jest to dieta niskowęglowodanowa, niskokaloryczna, a w dodatku monotonna. Jakie wady i zalety ma dieta kopenhaska?



Dieta kopenhaska – zalety

W przypadku diety kopenhaskiej ciężko mówić o zaletach, ponieważ jest ich niewiele, a w zasadzie tylko jedna- krótki czas jej trwania. Zastanawiając się dłużej, wymienić można ewentualnie prostotę zasad, jednak z uwagi na liczbę wad, to na nich powinniśmy się skupić.

Dieta kopenhaska – wady

Dieta kopenhaska, nie jest niestety wolna od niepożądanych skutków ubocznych. O ile więc dotrwamy do końca, nie powinniśmy zapominać o tym, że w naszym organizmie mogły zajść zagrażające naszemu zdrowiu zmiany. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że kuracja dostarcza mniejszej niż potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania, liczby kalorii. Omdlenia, to tylko jedno z wielu zdarzeń niepożądanych. Do naturalnych zjawisk, zaliczyć można także wypadanie włosów, problemy z paznokciami i postępujące problemy z cerą. Pogarszające się samopoczucie, poddenerwowanie, wzmożona drażliwość – takich efektów również należy oczekiwać.

Wszystkie opisane skutki uboczne, ustępują zazwyczaj samoistnie po kilku tygodniach od zakończenia diety. Każdy organizm jest jednak inny i inaczej reaguje w konkretnych sytuacjach. Jeśli więc zauważymy u siebie niepokojące objawy na długo po zakończeniu kuracji, niezwłocznie udajmy się do lekarza.

Co po zakończeniu diety?

Niestety, jak w przypadku większości diet, również w tym przypadku grozi nam efekt jo-jo. Są osoby, które na diecie kopenhaskiej zrzuciły nawet 20 kilogramów, jednak połączenie tak nagłego spadku wagi i restrykcyjnych zasad żywieniowych, może skutkować tym, że po zakończeniu kuracji zaczniemy jeść więcej, niż przed przystąpieniem do niej. Należy uświadomić sobie, że zwieńczeniem diety kopenhaskiej jest zmiana nawyków żywieniowych na stałe.

Girl refuse to eat pie.

Kobieta odmawia zjedzenia tortu.

Wyjątkowo czujni powinniśmy być jednak podczas pierwszych dni po zakończeniu diety. Jest to bowiem okres, który zadecyduje o tym, czy nasze wysiłki nie pójdą na marne. Pamiętajmy, aby wszelkie produkty wprowadzać do naszego jadłospisu stopniowo i z umiarem. Możemy zrezygnować już oczywiście z restrykcyjnego przestrzegania zasady spożywania tylko trzech posiłków, nadal jednak warto spożywać małe porcje, wystrzegać się słodyczy i unikać potraw bogatych w tłuszcze i węglowodany.

Jak widać, dieta kopenhaska nie należy wcale do lekkich, łatwych, ani przyjemnych. Zatem rozważając jej stosowanie, należy zastanowić się najpierw nad tym, jakie konsekwencje może spowodować w naszym organizmie i czy są one warte efektu końcowego.

Zapoznaj się również z głównymi zasadami diety kopenhaskiej.

Oceń
Dieta kopenhaska - zalety i wady - 6.2/10. Oddano 11 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?