Jesteś na:

Mięsno-tłuszczowa dieta odchudzająca Atkinsa

16 18 20

Kiedyś święciła triumfy, dziś już nieco zapomniana. Dlaczego, skoro tak wiele osób deklarowało szybką i skuteczną redukcję wagi?

Białko i tłuszcze jako podstawa diety

Jedną z najważniejszych zasad diety dr Atkinsa była redukcja węglowodanów do minimum. Posiłki opierały się na daniach mięsnych, bez wykluczenia tłuszczów. Twórca diety bowiem uważał, że przyczyną otyłości nie jest tłuszcz a cukry. Pogląd ten wśród niektórych kręgów dietetyków nadal jest utrzymywany. Całkowita redukcja tłuszczów nie jest dobra dla organizmu.

Tłuszcze spełniają szereg funkcji w ciele człowieka, m.in. regulują gospodarkę hormonalną. Choć są najbardziej kaloryczne ze składników odżywczych to jednak nie powinny ulegać całkowitej redukcji. To samo tyczy się węglowodanów.

Główną wadą diety dr Atkinsa jest właśnie redukcja węglowodanów i minimalna ilość warzyw w jadłospisie a zbyt duża ilość białka. Tak ułożona dieta może prowadzić do przeciążenia nerek, zakwaszenia organizmu i zaburzenia gospodarki elektrolitowej z powodu braku sodu.

Redukcja węglowodanów występuje także w modnych dziś dietach białkowo-tłuszczowych i Low Carb. Diety te szczególnie polecane są sportowcom w okresie redukcji tkanki tłuszczowej.

Oceń
Mięsno-tłuszczowa dieta odchudzająca Atkinsa - 6.5/10. Oddano 2 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?