Jesteś na:

Papryka biała. Właściwości, witaminy i wartości odżywcze

16 18 20

Ostatnio stała się bardzo popularna. Coraz więcej przepisów wykorzystuje białą paprykę. Podłużna w kształcie, jasnożółta, niekiedy o mlecznym wręcz kolorze papryka biała często wykorzystywana jest w kuchni, wzbogacając smak potraw i nadając im więcej wartości odżywczych. Idealnie nadaje się do faszerowania, ale nie tylko.

Papryka biała

Papryka biała (Capsicum annuum L.) zawdzięcza swą nazwę swojej mleczno-żółtej barwie. Posiada stożkowy kształt piramidy. Zawiera stosunkowo mało nasion, a sam owoc waży około 100 g. Pochodzi z tropikalnych obszarów Ameryki, aczkolwiek popularna jest także w Polsce, szczególnie w rejonie małopolski, gdzie nosi nazwę papryki igołomskiej.

Papryka biała jest bardzo delikatna, wręcz aksamitna w smaku i świetnie nadaje się do faszerowania, gdyż podkreśla smak nadzienia. Ponadto posiada sporą komorę (w środku), ponieważ zawiera małe gniazdo z nasionami. Nie pęka w trakcie obróbki termicznej oraz zachowuje swój kształt i wygląd.

Papryka biała – właściwości

Biała papryka świetnie wpływa na poprawę i wzmocnienie odporności. Zawarte w niej składniki, uczestniczą w procesach krwiotwórczych. Korzystnie wpływa na wzrok. Posiada właściwości antyoksydacyjne, zmiatając i unieszkodliwiając wolne rodniki. Wzmacnia nie tylko odporność, ale także poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Już na poziomie komórkowym, dzięki swym aktywnym składnikom zapewnia prawidłowy metabolizm. Ponadto poprawia wygląd włosów, skóry i paznokci, które stają się mocne i zdrowe.

Papryka biała – witaminy

W składzie białej papryki możemy znaleźć nie tylko bardzo ważne witaminy rozpuszczalne w tłuszczach jak: A, E i K, ale również cenną witaminę C, której zawiera naprawdę sporo. Ponadto znajdziemy w warzywie tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy, kwas pantotenowy oraz cholinę.

Papryka biała – wartości odżywcze

Papryka jest warzywem, które posiada niską wartość energetyczną: 27 kcal/ 100 g. Miąższ białej papryki zawiera 0,9 g białka, 0,2 g tłuszczu i 5,3 g węglowodanów, jest w nim także niemało składników mineralnych, takich jak: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk, miedź oraz mangan. W jej składzie znajdziemy również niewielkie pokłady selenu. W 100 g papryki jest aż 92 g wody. Stanowi także źródło błonnika pokarmowego – 100 g produktu to 3,2 g włókna pokarmowego.

Biała papryka jest warzywem świetnie nadającym się do przeróżnych potraw, szczególnie faszerowania różnego rodzaju nadzieniem. Jest łagodna w smaku i zachowuje swój kształt po obróbce termicznej. Ponadto zawiera wiele właściwości prozdrowotnych, witamin i innych składników odżywczych, czyniąc z niej bardzo dobrą alternatywę dla dobrze nam znanej czerwonej papryki.

Kup dietę już teraz !
Już za 20zł ! Tabela zamienników GRATIS !
Oceń
Papryka biała. Właściwości, witaminy i wartości odżywcze - 5.9/10. Oddano 64 głosy.
Aleksandra Musiał
ponad miesiąc temu Ukończyła dietetykę na Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz biotechnologię ze specjalizacją analityka biotechnologiczna na Uniwersytecie Rolniczym.

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?