Jesteś na:

Diety i odchudzanie

Oceń
Diety i odchudzanie - 3.5/5. Oddano 11 głosy.

Dieta cukrzycowa w ciąży – co jeść. Jadłospis

Justyna Paroń 4 dni temu

Cukrzyca ciążowa jest jedną z jednostek chorobowych występujących w ciąży, których nieodpowiednie leczenie przyczynia się do szeregu konsekwencji zdrowotnych nie tylko dla matki, ale i dla płodu. Kluczowym elementem w leczeniu ciężarnej jest indywidualnie zbilansowana dieta oraz odpowiednia aktywność fizyczna, które wpływają na wyrównanie glikemii we krwi ciężarnej i zapobiegają powikłaniom zdrowotnym.

Dieta wysokokaloryczna – dla kogo? Jadłospis i produkty wysokokaloryczne

Dominika Guzik 6 dni temu

Spadek wskaźnika BMI poniżej wartości 18,5 kg/m2 świadczy o wychudzeniu organizmu, a zarazem stanowi pierwszy sygnał alarmujący. Niedożywienie bowiem jest stanem wywołanym niedoborem składników odżywczych i może wynikać z przyjmowania niedostatecznej ilości pożywienia, jak również świadczyć o poważnych zaburzeniach zdrowotnych. Choć w praktyce niedobór masy ciała (podobnie jak jej nadmiar) spotykany jest dość często, temat ten w świetle współczesnej mody na odchudzanie bywa pomijany.

Dieta zasadowa – przepisy. Co to jest pH?

Dominika Guzik ponad tydzień temu

Na przestrzeni ostatnich lat tematyka zakwaszenia organizmu budzi ogromne zainteresowanie w kręgu żywieniowców, dietetyków i nie tylko. Na półkach sklepowych wciąż przybywa suplementów diety i innych specyfików, których celem jest przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej. Jakkolwiek zdrowy organizm, dzięki sprawnie funkcjonującym systemom regulacyjnym, potrafi doskonale poradzić sobie z nadmiarem kwaśnych substancji, tak odpowiedni dobór produktów żywnościowych nie pozostaje obojętny dla zachowania swoistej homeostazy.

Probiotyki na odchudzanie. Jaki probiotyk wybrać?

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Mało kto wie jak ogromną rolę odgrywa nasza flora jelitowa. Jak się okazuje wszelkie zaburzenia w obrębie składu bakterii znajdujących się w naszym jelicie mogą negatywnie wpływać na nasze zdrowie. Sprawdź jak zadbać o skład mikrobioty przewodu pokarmowego!

Otyłość brzuszna u mężczyzn i kobiet – dieta. Wpływ hormonów na otyłość brzuszną

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Otyłość brzuszna to przypadłość bardzo często spotykana wśród ludzi, którzy nie dbają o swoją dietę lub zajadają się fast-foodami czy produktami gotowymi, ale czy zawsze? Otóż nie! Może być to także problem o charakterze hormonalnym, czy też wynikającym ze spożywanych leków. Jak ją rozpoznać i wspomóc się dietą? O tym w artykule, zapraszam!

Dieta niskobiałkowa – produkty, jadłospis. Pieczywo niskobiałkowe

Niestety w szczególnych przypadkach chorobowych jak w chorobach nerek i wątroby przebiegających z niewydolnością tych narządów, wskazana jest eliminacja lub znaczne ograniczenie niektórych z nich, a w tym konkretnym przypadku białka. Dzisiejszy artykuł ma zatem charakter edukacyjny i może stanowić podpowiedź dla osób borykających się z podobnymi problemami. Zapraszamy do lektury!

Czym można posłodzić herbatę? Słodzik zamiast cukru?

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

W ostatnich latach konsumpcja czystego białego cukru w Polsce spadła. Wynika to w dużej mierze z faktu, że coraz więcej osób wykazuje zainteresowanie zdrową dietą. Niemniej jednak spożycie cukru ogółem rośnie, ponieważ jest on zawarty w wielu produktach spożywczych, nawet takich, których byśmy o to nie podejrzewali [1].

Czego nie można jeść w ciąży? Zioła zakazane w ciąży

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Okres ciąży to czas niezwykły…czas, w którym w organizmie kobiety rozwija się mały człowiek. Jednakże jest to również czas, kiedy kobieta powinna szczególnie zadbać o swoje zdrowie, bowiem już w życiu płodowym ma swój początek proces programowania metabolicznego, a dieta przyszłej mamy odgrywa ważną rolę w rozwoju dziecka teraz i w przyszłości.

Dieta niskotłuszczowa – jadłospis, przepisy

Marzena Kasprzak ponad miesiąc temu

Coraz częściej czytamy w mediach o tym, że aby schudnąć musimy ograniczyć jakieś produkty czy makroskładniki w diecie oraz wprowadzić wiele ograniczeń. Czy to na pewno prawda? I czy dieta o obniżonej zawartości tłuszczu ma sens?

Dieta zasadowa – produkty, jadłospis, przepisy

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Większość z nas z pewnością słyszała kiedyś o równowadze kwasowo-zasadowej w organizmie. Jej utrzymanie zależne jest przede wszystkim od właściwości buforowych krwi. W tkankach organizmu nieustannie wytwarzane są kwasy. Ich ilość zwiększa się znacznie m.in. podczas wysiłku fizycznego. Zachowanie równowagi możliwe jest dzięki wydalaniu nadmiaru dwutlenku węgla przez płuca, a także wydalaniu przez nerki kwasów i zasad.

Jak schudnąć w tydzień – czyli o największych błędach odchudzania

Patrycja Nawojowska ponad miesiąc temu

Czy jest ktoś, kto choć raz w życiu nie próbował się odchudzać? Nawet jeśli tak, zapewne miał takie plany lub chciałby to zrobić w przyszłości. Dla tych, którym temat ten jest nieobcy, oraz dla potencjalnych osób pragnących podjąć to wyzwanie, wskazówki zawarte w artykule mogą pomóc uniknąć błędów, które skutecznie uniemożliwią utratę masy ciała.

Dieta przyspieszająca metabolizm. Produkty przyspieszające metabolizm

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Presja posiadania idealnego ciała jest w obecnych czasach bardzo duża. Większość z nas niejednokrotnie natknęła się na reklamy cudownych środków, których spożycie ma gwarantować przyspieszenie metabolizmu. Często słyszymy, że jakiś produkt ma ujemne kalorie, że stosując określoną dietę wpłyniemy na zwiększenie tempa przemiany materii. Czy dieta przyspieszająca metabolizm rzeczywiście istnieje? Co warto włączyć do jadłospisu, aby podkręcić nieco zachodzące w nim procesy energetyczne?

Suplementy na odchudzanie. Najlepsze suplementy na odchudzanie

U schyłku XIX wieku „prywatyzacja” sportu zawodowego przyczyniła się do powstania nowych kierunków nauk, poświęconych wyłącznie wysiłkowi fizycznemu. Skutkiem tego było pojawienie się na rynku szerokiego zaplecza suplementów wspomagających osiągnięcia sportowców. Dynamicznie rozwijający się rynek idąc za nowo powstałymi trendami stale poszerza asortyment trafiając do nowych grup odbiorców, często również nie związanych ze sportem. Przykładem tego typu specyfików są suplementy wspomagające redukcję tkanki tłuszczowej, chętnie kupowane przez osoby borykające się z nadmierną masą ciała.

Szybki obiad studencki. Tani i szybki obiad – przepisy

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Życie studenckie jest bardzo dynamiczne oraz pełne obowiązków i wyzwań. Niekiedy wydaje się, że dzień ma „zbyt mało godzin” – by wystarczyło czasu na wszystko. Niestety godziny zajęć często są nieregularne i ciężko jest zadbać o posiłki zdrowe oraz odżywcze w równych odstępach czasowych.

Dieta antyrakowa. Czego nie lubi rak?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

W czasach, kiedy choroby nowotworowe stają się coraz powszechniejszym problemem, warto zadbać o to, by nasza dieta była pełna składników prewencyjnych, profilaktycznych i co najciekawsze, wspomagających walkę z chorobą. Takich produktów wokół nas jest naprawdę sporo, niestety mało kto wie, że właśnie takie istotne jest ich działanie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o popularnych, a nawet codziennie goszczących w Twojej kuchni produktach!

Motywacja do odchudzania. Jak się zmotywować do odchudzania?

Marzena Kasprzak ponad miesiąc temu

Od poniedziałku, od Nowego Roku, od nowego miesiąca… Ile razy tak właśnie zaczynał się kolejny proces odchudzania? I ile razy kończył się już pierwszego dnia, gdy coś w pracy nie poszło i czekolada była jedyną radością? Jak to jest z motywacją do rozpoczęcia odchudzania i wytrwania w zdrowym odżywianiu na lata?

Efekt jojo – co to jest. Dieta bez efektu jojo

Marzena Kasprzak ponad miesiąc temu

Wiele się o nim słyszy i kto był na diecie, zapewne z własnego doświadczenia lub opowiadań znajomych zna to określenie. Efekt jo-jo, bo o nim mowa, jest zjawiskiem, którego pokłosie związane jest z nieracjonalnym i nieodpowiednim podejściem do tematu odchudzania, które traktowane jest nie jako zmiana nawyków żywieniowych, a krótkotrwała droga prowadząca do osiągnięcia celu, jakim najczęściej jest szybki spadek masy ciała.

Spirulina na odchudzanie – dawkowanie, efekty, przeciwwskazania, przepisy

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Spirulina to zwyczajowa nazwa produktów, które wytwarzane są z cyjanobakterii. Znana jest na całym świecie jako ciemnozielony proszek. Zawiera w swoim składzie znaczną liczbę składników bioaktywnych. Dzięki dużej zawartości białka (55–70% suchej masy) i obecności wszystkich aminokwasów, spirulina jest bardzo dobrym preparatem odżywczym [1].