efekt jojo

Chcesz rozpocząć odchudzanie, ale obawiasz się, że z czasem może wystąpić efekt jojo? Przekonaj się czym on tak naprawdę jest i jak można go uniknąć. Mianem tym określa się sytuację, kiedy po zakończonej diecie kilogramy wracają - nierzadko z nadwyżką. Przyjmuje się, że o efekcie jojo mówi się, kiedy po 5 miesiącach od zakończenia diety waga wzrasta o 5% osiągniętej masy ciała lub gdy po 5 latach od zakończenia odchudzania, masa ciała wzrasta o 5-10% osiągniętej wagi. Dieta bez efektu jojo jest możliwa, jeśli tylko jest prowadzona prawidłowo -  efekt ten najczęściej wywołany jest błędami w odżywianiu. Zatem, jak stosować diety odchudzające bez efektu jojo? I czy możliwa jest szybka dieta bez efektu jojo?

Jak powstaje efekt jojo?

Zbyt szybka i drastyczna utrata kilogramów, restrykcyjne diety czy głodówki - zwieńczeniem właśnie tych działań bywa najczęściej efekt jojo. Warto także wiedzieć, że często występuje w przypadku osób z nadwagą lub otyłością. A jak wygląda to w praktyce?
  1. Diety jedno- lub kilku tygodniowe, zapewniające o szybkich efektach najczęściej powodują, że jesteśmy wygłodzeni i osłabieni, a nasz organizm zaczyna oszczędzać energię - w wyniku tego odkładana zostaje tkanka tłuszczowa. Zatem szybka dieta bez efektu jojo raczej się nie uda.
  2. Diety odchudzające, bazujące na niskokalorycznym menu przyczyniają się także do spowolnienia metabolizmu.
  3. Kiedy dieta dobiega końca, nagle zwiększamy liczbę przyjmowanych kalorii, wracamy do dawnych nawyków żywieniowych, najczęściej nie kontrolując już wagi, a nasz metabolizm pracuje wolniej i spala mniej kalorii - wtedy możemy spodziewać się efektu jojo.
Warto także pamiętać, że dieta bez efektu jojo, to dieta połączona z wysiłkiem fizycznym, utrzymywanym jeszcze po jej zakończeniu. Aktywność powoduje, że metabolizm działa sprawniej, dzięki czemu organizm łatwiej radzi sobie ze stopniowym zwiększaniem kalorii, co skutecznie ułatwia odchudzanie bez efektu jojo.

Odchudzanie bez efektu jojo

Skuteczne diety odchudzające bez efektu jojo to przede wszystkim diety zbilansowane, które stają się długofalowym sposobem odżywiania. Wbrew pozorom, odchudzanie bez efektu jojo nie jest procesem trudnym - wystarczy zadbać, aby zachowany został deficyt kaloryczny na odpowiednim poziomie i wybierać zdrowe produkty, dostarczające do organizmu dawkę witamin i minerałów. Szybka dieta bez efektu jojo? Czasem nie warto ryzykować i wybrać zdrowe odżywianie. Diety odchudzające bez efektu jojo pozwolą schudnąć zdrowo i cieszyć się wymarzoną sylwetką, dobrym samopoczuciem i zdrowiem przez długi czas. Chcesz wiedzieć więcej i poznać skuteczne diety bez efektu jojo? Sprawdź porady dietetyków, zawarte w poniższych artykułach.

Dieta Cambridge – na czym polega, efekty, skutki uboczne

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Program Odchudzający Cambridge obecny jest na rynku produktów dietetycznych od ponad 30 lat. Na czym polega Dieta Cambridge?

Efekt jojo – co to jest. Dieta bez efektu jojo

Marzena Kasprzak ponad miesiąc temu

Wiele się o nim słyszy i kto był na diecie, zapewne z własnego doświadczenia lub opowiadań znajomych zna to określenie. Efekt jo-jo, bo o nim mowa, jest zjawiskiem, którego pokłosie związane jest z nieracjonalnym i nieodpowiednim podejściem do tematu odchudzania, które traktowane jest nie jako zmiana nawyków żywieniowych, a krótkotrwała droga prowadząca do osiągnięcia celu, jakim najczęściej jest szybki spadek masy ciała.

Dieta kapuściana – zasady, zalety, wady oraz przepis na zupę kapuścianą

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Dieta kapuściana przynosi efekty szybko i w łatwy sposób, co nie jest korzystne dla organizmu, który po przerwaniu diety szybko powraca do wyjściowych wymiarów, często z niepożądanym naddatkiem. Czy warto więc stosować dietę kapuścianą?

Efekty diety kopenhaskiej – nie tylko efekt jo-jo

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

Dieta cud, która sprawi, że w 13 dni schudniesz 7–20 kg! Ale czy aby na pewno jest bezpieczna dla organizmu?

Dieta norweska – zasady, efekty, jadłospis i opinia dietetyka

Karolina Kowalska ponad miesiąc temu

Jak można przeczytać na wielu stronach internetowych dieta norweska została opracowana przez lekarzy oraz dietetyków ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo (dokładnie Rikshospitalet University Hospital). Jednak rzekomi autorzy nie przyznają się do jej opracowania i raczej niewiele mają z nią wspólnego.

6 wskazówek jak schudnąć bez efektu jo-jo

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Spędza sen z powiek wszystkim walczącym ze zbędnymi kilogramami, a jednak wciąż niewiele osób wie, na czym dokładnie polega i co należy robić, aby ustrzec się przed nim raz na zawsze. Efekt jo-jo, ponieważ o nim mowa, dotyczy wielu osób przebywających na dietach odchudzających, które chcą rozprawić się z nadprogramową tkanką tłuszczową. Okazuje się, że najlepszą receptą na niego jest zachowanie zdrowego rozsądku.

Efekt jojo – 5 sposobów gwarantujących jego uniknięcie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Po zrzuceniu zbędnych kilogramów, rygorystycznej diecie i morderczych treningach, nagle znów przybieramy na wadze – to efekt jojo!