diety dla alergików

Dokucza Ci alergia pokarmowa i poszukujesz skutecznego rozwiązania? Odpowiednio skomponowana dieta dla alergika pozwala czerpać przyjemność z jedzenia bez obaw o wystąpienie dolegliwości. Dieta alergika opiera się o produkty wolne od alergenów, na które organizm danej osoby reaguje nieprawidłowo. Z uwagi na fakt, iż alergia pokarmowa może wystąpić u dziecka i u osoby dorosłej, należy wybierać przepisy dla alergików, uwzględniając indywidualne potrzeby danej osoby, warto także zasięgnąć porady dietetyka. Jest to szczególnie ważne w przypadku połączenia diety alergika z innymi dietami, takimi jak diety odchudzające, itp. Prawidłowa dieta dla alergika pokarmowego może nawet całkowicie rozwiązać problem uciążliwych dolegliwości.

Alergia pokarmowa - dieta to podstawa

Alergia pokarmowa to nieprawidłowa odpowiedź układu odpornościowego na spożyte produkty, zawierające alergeny - najczęściej białka. Dieta dla alergika pokarmowego opiera się o wykluczenie z codziennych posiłków właśnie tych produktów, pozwalając zapomnieć o bólu brzucha, wymiotach, biegunce, podrażnieniach skóry, kichaniu i innych, uciążliwych objawach. Przepisy dla alergików umożliwiają przygotowanie zbilansowanych posiłków, uwzględniając produkty dostarczające cennych składników odżywczych, których (poza alergenami) dostarczyłyby produkty wykluczone. Dieta alergika najczęściej eliminuje:
  • mleko krowie,
  • jaja,
  • ryby,
  • owoce morza,
  • orzechy,
  • soję,
  • pszenicę,
czyli produkty będące typowymi i zarazem silnymi alergenami.

Dieta dla alergika sposobem na zdrowie

Dieta dla alergika pokarmowego oparta na odpowiednich produktach i właściwie dobranej kaloryczności może wspomagać zarówno odchudzanie, jak i przybieranie na wadze. Rozmaite przepisy dla alergików umożliwiają przyrządzanie pełnych smaku, wartościowych i zdrowych posiłków, pozwalających z łatwością uzyskać zamierzony efekt, jednocześnie zapominając, że jest się na jakiejkolwiek diecie. W poniższych artykułach znajdziesz więcej informacji na temat alergii pokarmowej i diety. Poznaj porady specjalistów, które sprawią, że dieta alergika stanie się dla Ciebie sposobem odżywiania, pozwalającym cieszyć się pełnią zdrowia.

Źródła wapnia w diecie bezmlecznej

Weronika Knapczyk ponad miesiąc temu

Głównym i najlepszym źródłem wapnia jest mleko i produkty mleczne. Produkty te nie tylko zawierają dużą ilość wapnia, ale przede wszystkim jest ono łatwo przyswajalne dla człowieka. Dobra dostępność wapnia wynika z obecności witaminy D w produktach mlecznych, niskiej zawartości fosforu, obecności laktozy, dlatego też mleko i nabiał powinny znajdować się w codziennym jadłospisie dzieci, dla których wapń jest szczególnie ważny w procesie kształtowania się układu kostnego.

Dieta osób z alergią na nikiel – produkty zakazane i zalecane

Klaudia Niemira ponad miesiąc temu

Alergia na nikiel jest jedną z częściej spotykanych alergii zarówno w grupie dzieci, jak i osób dorosłych. Do roku 2000 była ona diagnozowana w Polsce zdecydowanie rzadziej niż w USA, czy w krajach Europy zachodniej. Z biegiem czasu jednak wskaźnik ten zaczął dorównywać temu na zachodzie.

Dieta niskosalicylanowa (aspirynowa) – zasady, wskazania, produkty

Dominika Maj ponad miesiąc temu

Salicylany dosyć często wywołują u ludzi reakcje alergiczne bądź nietolerancję. Czy w takim wypadku należy zupełnie wyeliminować je z diety? Czy istnieją produkty pozbawione tych substancji? Kiedy należy zastanowić się nad wprowadzeniem diety aspirynowej?

Dieta osób dorosłych z nietolerancją laktozy – produkty oraz uzupełnienie niedoborów

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Osoby z nietolerancją cukru mlecznego powinny zastosować dietę eliminacyjną, która zapobiega powstawaniu objawów wynikających z zalegania niestrawionego cukru w jelitach.