Jesteś na:

Żelazna zasada osób uprawiających sport

16 18 20

Jeśli intensywnie i regularnie uprawiasz sport, powinieneś pamiętać o zwiększonym zapotrzebowaniu na żelazo. Dzięki temu unikniesz groźnych konsekwencji jego niedoboru!

Żelazo w diecie sportowca

Uprawiając sporty, szczególnie wytrzymałościowe, konieczne jest, aby pamiętać o wypełnieniu swojego zapotrzebowania na żelazo. Jest to o tyle ważne, że właśnie ten pierwiastek odpowiedzialny jest za transportowanie tlenu do krwi i mięśni. Jego niedobory mogą objawiać się przewlekłym zmęczeniem, omdleniami a nawet anemią.

Sportowcy są szczególnie narażeni na niedobory żelaza w organizmie. Spowodowane jest to intensywnym wysiłkiem i wydzielaniem potu, w którym również wydalane jest żelazo.

Należy zadbać o prawidłową ilość żelaza w diecie, ale także zwrócić uwagę na jego biodostępność. W żywności występuje żelazo hemowe i niehemowe, które różnią się stopniem przyswajalności. Jeśli nie jesteś w stanie pokryć dietą zapotrzebowania na żelazo, warto pomyśleć o suplementach.

W czasie treningów, pamiętaj także o prawidłowym nawodnieniu organizmu. Wybierając wodę mineralną, także dostarczamy sobie jonów żelaza. Warto przy wyborze wody zwrócić uwagę na ten aspekt.

Opublikowano ponad miesiąc temu
Oceń artykuł
Żelazna zasada osób uprawiających sport - 2.5/5. Oddano 11 głosy.
Autor artykułu: