Jesteś na:

Żelazna zasada osób uprawiających sport

16 18 20

Jeśli intensywnie i regularnie uprawiasz sport, powinieneś pamiętać o zwiększonym zapotrzebowaniu na żelazo. Dzięki temu unikniesz groźnych konsekwencji jego niedoboru!



Żelazo w diecie sportowca

Uprawiając sporty, szczególnie wytrzymałościowe, konieczne jest, aby pamiętać o wypełnieniu swojego zapotrzebowania na żelazo. Jest to o tyle ważne, że właśnie ten pierwiastek odpowiedzialny jest za transportowanie tlenu do krwi i mięśni. Jego niedobory mogą objawiać się przewlekłym zmęczeniem, omdleniami a nawet anemią.

Sportowcy są szczególnie narażeni na niedobory żelaza w organizmie. Spowodowane jest to intensywnym wysiłkiem i wydzielaniem potu, w którym również wydalane jest żelazo.

Należy zadbać o prawidłową ilość żelaza w diecie, ale także zwrócić uwagę na jego biodostępność. W żywności występuje żelazo hemowe i niehemowe, które różnią się stopniem przyswajalności. Jeśli nie jesteś w stanie pokryć dietą zapotrzebowania na żelazo, warto pomyśleć o suplementach.

W czasie treningów, pamiętaj także o prawidłowym nawodnieniu organizmu. Wybierając wodę mineralną, także dostarczamy sobie jonów żelaza. Warto przy wyborze wody zwrócić uwagę na ten aspekt.

Oceń
Żelazna zasada osób uprawiających sport - 3.5/10. Oddano 6 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?