Jesteś na:

Zdrowie mamy przed, w czasie i po ciąży!

16 18 20

Każda kobieta marząca o założeniu rodziny w pewnym momencie podejmuje decyzję o macierzyństwie. Jest to jedno z największych wyzwań i najpiękniejszych doświadczeń w życiu kobiety. Ważne jest, aby do przyszłego planowania rodziny podejść z rozsądkiem i odpowiednio przygotować swój organizm, aby w pełni swoich sił mógł dać początek nowemu życiu.



Ciąża – wskazówki dla młodych mam

Już z pierwszą myślą o planowaniu dziecka warto zwrócić uwagę na swój dotychczasowy sposób żywienia. Odpowiednia dieta wpływa pozytywnie na płodność, zwiększając możliwość zapłodnienia. W czasie ciąży również zwracaj uwagę na to, co jesz. Odpowiednio zbilansowana dieta jest niezwykle istotna w tym czasie, z pewnością podziękuje Ci za to Twój organizm i przyszłe maleństwo.

Niezwykle istotna przed ciążą jest suplementacja kwasem foliowym, który jest bardzoważny dla prawidłowego rozwoju płodu. Organizm kobiety w czasie ciąży jest obciążony i często większe zapotrzebowanie na witaminy i minerały nie może być pokryte za pomocą diety. Warto wówczas sięgnąć po suplementy dla kobiet w ciąży, które uzupełnią braki witamin najbardziej wykorzystywanych przez organizm w tym czasie.

Ciąża niesie również wiele zagrożeń dla kobiety. Na wiele z nich może pomóc odpowiednio przygotowana dieta. Jednym z nich jest cukrzyca ciążowa, która może pojawić się w organizmie kobiety niemającej wcześniej problemów z poziomem cukru we krwi. Kolejne zagrożenie szczególnie dla przyszłych mam, które zawsze dbały o swoją figurę może stanowć nie akceptacja naturalnego przyrostu wagi i tkanki tłuszczowej. Wszelkie próby odchudzania się w czasie ciąży mogą prowadzić do bardzo poważnej choroby zwanej pregoreksją, jest to odmiana anoreksji ciążowej. Często, niezależnie od kobiety, ciąża może okazać się zagrożona. Wówczas dieta również jest niezwykle istotną rzeczą. Odpowiednio przygotowana w sytuacji patologii ciąży może uchronić od ciężkich powikłań, a nawet uratować życie dziecku. W czasie ciąży należy także zadbać o odpowiedni przepływ krwi i stan naczyń krwionośnych, bowiem kobieta wówczas bardziej narażona jest na wystąpienie zakrzepicy, która może pojawić się już w czasie ciąży, bądź połogu. Jednak nie ma się o co martwić, odpowiednia dieta i wysiłek fizyczny skutecznie ochroni cię przed tym schorzeniem.

Sport w ciąży również jest niezwykle istotny dla zdrowia kobiety. Pozwoli zachować odpowiednią formę i może ułatwić przebieg porodu. Także po ciąży powrót do szczupłej sylwetki jest o wiele prostszy dla mam, które były aktywne fizycznie.

Regularny wysiłek ma wpływ na bóle pleców, zaparcia i obrzęki, z którymi zmagają się ciężarne.

Regularny wysiłek ma wpływ na bóle pleców, zaparcia i obrzęki, z którymi zmagają się ciężarne.

Pomimo kilku trudności ciąża jest ważnym i pięknym okresem. Te dziewięć miesięcy zwieńcza cudowny moment narodzin. Kiedy na świecie pojawia się dziecko, jednym z podstawowych i najważniejszych spraw jest budowanie bliskiej relacji z dzieckiem już od pierwszego dnia jego przyjścia na świat. Oczywiście fundamentalne zasady rodzicielstwa i bliskości powinny być przestrzegane przez obojga rodziców. Bliskość z dzieckiem można nawiązać w bardzo naturalny sposób poprzez karmienie piersią. Więc jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań zdecyduj się na to, zalety płynące z tego odczuje nie tylko dziecko, ale także matka!

Karmienie piersią to kolejne wyzwanie, przed którym staje kobieta. Warto wiedzieć, od kiedy zacząć i jak długo karmić dziecko. Na jakość pokarmu wpływa w głównej mierze dieta matki, dlatego bardzo ważne są Twoje posiłki, z których należy wykluczyć produkty zagrażające życiu i zdrowiu dziecka.

Oprócz diety ważny jest sposób karmienia dziecka. Poznaj odpowiednie techniki, które wpłyną na twoją wygodę i sprawią, że dziecko będzie najedzone. Nie zawsze oczywiście jest możliwość karmienia dziecka samodzielnie. Szczególnie problem ten dotyczy kobiet pracujących. Warto wówczas odciągać pokarm i dzięki odpowiedniemu przechowywaniu, będzie można podawać dziecku mleko z plastikowych butelek.

Kiedy skończysz już karmić piersią, możesz zając się sobą i własnym powrotem do szczupłej sylwetki. Wówczas Twoja dieta już nie będzie wpływać na zdrowie dziecka, także możesz pozwolić sobie na produkty, z których dotąd musiałaś zrezygnować oraz rozpocząć odchudzanie, aby pozbyć się nadmiaru kilogramów pozostałych po ciąży. Oprócz diety ważne są odpowiednie ćwiczenia, które pomogą szybko powrócić do formy i zgubić brzuszek, który to z pewnością najbardziej ucierpiał.

Z każdej wagi można schudnąć, wystarczy silna wola i odpowiednia motywacja. Jeśli kolejne ciąże pozostawiły na Twoim ciele nawet 40 kg zbędnego tłuszczu możesz się go pozbyć. Jeśli nie wierzysz przeczytaj wywiad z młodą mamą, która właśnie takiego czynu dokonała. Jej metamorfoza udowadnia, że nawet rzeczy nie do zrobienia, okazują się możliwe.

Ciąża to niezwykle wymagający okres dla organizmu kobiety. Aby te 9 miesięcy przebiegało spokojnie musisz zwrócić większa uwagę na siebie w szczególności na to co jesz. Odpowiednia dieta uchroni Cię i Twoje dziecko od wielu powikłań i zagrożeń. Pamiętaj również o sporcie, który także pozytywnie wpłynie na przebieg ciąży.

 

Oceń
Zdrowie mamy przed, w czasie i po ciąży! - 5.0/10. Oddano 1 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?