Jesteś na:

Zalecenia dietetyczne w zespole napięcia przedmiesiączkowego (PMS)

16 18 20

PMS powodowany jest wahaniem hormonów: progesteronu i estrogenu tuż przed pojawieniem się miesiączki. Zachwianie równowagi hormonalnej pociąga za sobą szereg nieprzyjemnych dolegliwości, które większość kobiet odczuwa co miesiąc.

Okazuje się, że  w tak trudnym okresie dla kobiety, z pomocą mogą przyjść odpowiednio dobrane składniki spożywcze i dieta. Istnieją produkty, które łagodzą oraz te, które nasilają objawy PMS.

Dietetyczne sposoby na PMS

Pomocne w syndromie napięcia przedmiesiączkowego moga okazać się warzywa i owoce bogate w potas, który ułatwia usuwanie wody zatrzymanej w organizmie. Szczególnie polecane są banany i pomidory. Dobrze jest także na ten czas zmodyfikować swoją dietę na lekkostrawną, bogatą w warzywa i owoce, pełne witamin i minerałów. Posiłki powinny być regularne i nieobfite, za co podziękuje nam nasz żołądek. Zamiast ciężkostrawnego mięsa, można zaserwować sobie ryby: pieczone, duszone, w folii, które są świetną i bogatą w kwasy omega-3 alternatywą dla czerwonego mięsa.

Rozdrażnienie i niepokój łagodzi magnez zawarty nie tylko w gorzkiej czekoladzie, ale także w orzechach, które są bardzo zdrowe.

WażneWarto też zwrócić szczególną uwagę na produkty bogate w żelazo, którego zapasy tracimy w trakcie krwawienia miesięcznego. Szpinak, brokuły, ryby, morele warto dołączyć do jadłospisu, nie zapominając o odpowiedniej dawce witaminy C, która wspomaga wchłanianie żelaza w organizmie.

Produkty niewskazane w zespole napięcia przedmiesiączkowego

PMS charakteryzuje się zwiększonym zatrzymywaniem wody w organizmie, z tego też względu zwiększa się masa ciała, czujemy się opuchnięte i nabrzmiałe. Przeciwwskazane przed miesiączką są wszelkiego typu fast-foody, ciężkostrawne, tłuste potrawy zapychają i powodują dolegliwości ze strony układu pokarmowego znacznie go obciążając. Niewskazane są także wszelkie produkty wyskokoprzetworzone, zawierające duże ilości soli, która zatrzymuje wodę w organizmie i utrudnia jej usuwanie. Unikać należy produktów wzdymających, jak warzywa kapustne, strączkowe, które nasilać mogą bóle brzucha.

Wahania hormonalne są przyczyną wielu problemów skórnych, w tym trądziku. Zespół napięcia przedmiesiączkowego może objawiać się na skórze twarzy pod postacią wyprysków i nieestetycznych krostek. Dlatego należy uważać na ostre, mocno przyprawione potrawy, które nasilają zmiany skórne i stany zapalne.

Często PMS jest wymówką dla słodyczy i słodkich przekąsek. Usprawiedliwiamy swoim złym samopoczuciem kolejne desery, starając poprawić sobie w ten sposób nastrój. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż batoniki, ciastka, ciasta i czekolady obfitują w tłuszcze i tylko pozornie poprawiają samopoczucie.

Syndrom PMS to jeden z nieprzyjemnych „przywilejów” bycia kobietą. Niektóre z nas przechodzą przez ten czas tylko z niewielkimi dolegliwościami i dyskomfortem, a dla niektórych kobiet to prawdziwa droga przez mękę. Dzięki odpowiednim produktom spożywczym oraz lekkostrawnej diecie, możemy złagodzić dolegliwości zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Kup zbilansowaną dietę już za 20zł!

Schudnij zdrowo

Oceń
Zalecenia dietetyczne w zespole napięcia przedmiesiączkowego (PMS) - 7.6/10. Oddano 8 głosy.
Aleksandra Musiał
ponad miesiąc temu Ukończyła dietetykę na Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz biotechnologię ze specjalizacją analityka biotechnologiczna na Uniwersytecie Rolniczym.

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?