Wiórki kokosowe

16 18 20
Kalorie: 606 kcal Białko: 5.6 g Tłuszcze: 63.2 g Węglowodany: 5.9 g

Kokos to jeden z orzechów o szczególnych wartościach odżywczych. Kopra to wysuszony miąższ z orzechów palmy kokosowej. W swoim składzie zawiera około 70% tłuszczu. Jest podstawą do produkcji oleju kokosowego. W formie wysuszonej, oczyszczonej i rozdrobnionej staje się wiórkami kokosowymi o wszechstronnym zastosowaniu w cukiernictwie i nie tylko. Głównymi producentami tego składnika są Filipiny, Indonezja oraz Indie, Wietnam i Meksyk.

Właściwości odżywcze wiórków kokosowych

Dzięki dużej zawartości błonnika wiórki kokosowe ułatwiają trawienie oraz zapewniają na długi czas uczucie sytości. Wiórki kokosowe są istotne szczególnie dla osób na diecie niskowęglowodanowej, która nie jest bogata w substancje balastowe.

Wiórki kokosowe zawierają sporą dawkę różnorodnych witamin, przede wszystkim witaminy B2 i B6. To źródło kwasu foliowego, niezbędnego dla kobiet w ciąży. Wiórki to również dobre źródło wielu składników mineralnych: magnezu, żelaza, potasu, selenu i miedzi. Odnaleźć można w nich także kwas laurynowy i kaprylowy, które wzmacniają nasz układ immunologiczny. Mówi się również o ich korzystnym wpływie na odbudowę kosmków jelitowych, dzięki czemu zwiększają przyswajanie składników odżywczych. Kwas kaprylowy minimalizuje rozrost drożdżaków w obrębie przewodu pokarmowego, wspomagając dodatkowo rozwój mikroflory jelitowej.

Kalorie – ile kalorii mają wiórki kokosowe?

Miąższ z kokosa zawiera w 100 g ok. 63,2 g tłuszczu, 5,9 g węglowodanów oraz 5,6 g białka. Porcja (100 g) wiórek kokosowych dostarcza 606 kcal. Za tak wysoką kaloryczność wiórków kokosowych odpowiada przede wszystkim duża zawartość tłuszczów, głównie nasyconych. Nie jest to więc produkt korzystny dla osób z chorobami układu krążenia.

Zastosowanie wiórków kokosowych

Wiórki kokosowe często stosowane są jako dodatek do ciast i ciasteczek oraz innych słodkich przekąsek, na przykład batoników. Oprócz tego to znakomite uzupełnienie musli i serów. Posiadają naturalną słodycz, dlatego dania z ich udziałem nie wymagają już stosowania dodatkowej porcji cukru. Dodane do shake’ów mleczno-owocowych świetnie sprawdzą się u osób prowadzących aktywny tryb życia.

Zobacz również:
Oceń
5.0/10. Oddano 2 głosy.
ponad miesiąc temu