Jesteś na:

zdrowe przekąski

Frytki z batatów

mgr Magdalena Borowiec ponad tydzień temu

Propozycja dla wszystkich wielbicieli frytek. Tym razem w mniej kalorycznej i zdrowszej od tradycyjnej wersji. 

Słodycze dla dzieci – przepisy. Jak zmniejszyć apetyt na słodycze?

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Powszechnie wiadomo, że spożywanie cukru zwiększa ryzyko próchnicy u dzieci, a także wpływa na kształtowanie się nieprawidłowych preferencji żywieniowych. Sposób żywienia najmłodszych oddziałuje na ich zdrowie i kształtuje właściwe przyzwyczajenia oraz wybory żywieniowe, których dokonywać będą w przyszłości. Co zatem podawać dzieciom, gdy mają ochotę na coś słodkiego [1]?

Rodzynki – rodzaje, właściwości. Rodzynki a odchudzanie. Czy rodzynki są zdrowe?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Rodzynki można uwielbiać lub mieć do nich awersję. Ich dodatek do ciast – sernika czy makowca – budzi duże kontrowersje. Jak rodzynki wyglądają z punktu widzenia dietetyka?

Imbir kandyzowany – właściwości. Jak kandyzować imbir?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Imbir kandyzowany to dodatek, którym możemy wzbogacić nasze dania. Zapewne nikt jednak nie zadał sobie pytania, czy tak naprawdę jest zdrowy i jakie ma właściwości. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Frytki z batatów – smażone czy z piekarnika? Jak zrobić frytki z batatów?

Dominika Suślik ponad miesiąc temu

Czy myślałeś kiedyś, że spożywając frytki, możesz dostarczać organizmowi cennych dla zdrowia witamin i składników mineralnych? Wystarczy tylko, że do ich przyrządzenia użyjesz słodkich ziemniaków i zastosujesz odpowiednią obróbkę termiczną.

Suszone figi – właściwości. Jak suszyć figi?

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Suszone figi są surowcem niezwykle popularnym. Znajdują się na półkach wszystkich sklepów i są nieodłącznym składnikiem bożonarodzeniowego kompotu z suszu. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakimi właściwościami się charakteryzują i jakie korzyści płyną z ich spożywania!

Suszone banany – właściwości, kalorie. Czy suszone banany są zdrowe?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Banany są popularnym produktem spożywczym, są bardzo smaczne i dostępne w niemal każdym sklepie. Jakich właściwości nabierają banany po przejściu procesu suszenia?

Zdrowe słodycze. Przepisy na dietetyczne słodycze

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Większość z nas, szczególnie kobiety, kocha słodycze. Ich słodki smak, dla niektórych nawet uzależniający, sprawia, że są dla nas wymówką. Im bardziej żyjemy w biegu i stresie, tym częściej sięgamy po słodycze, które służą nam jako przekąska lub „umilacz” dnia. Nie ma nic złego w spożywaniu słodyczy, jeżeli są one wykonane z zdrowych i pożywnych składników, nie każdy wie, że łatwo jest przygotować „małe co nieco” wykorzystując np. kaszę jaglaną czy bataty. Więcej o pomysłach na zdrowe słodycze w artykule!

Pestki słonecznika – właściwości, witaminy, w czasie odchudzania i ciąży. Czy słonecznik jest zdrowy?

Patrycja Nawojowska ponad miesiąc temu

Pestki słonecznika, choć z pozoru mogą wydawać się mało znaczącym składnikiem diety, kryją w sobie wiele składników odżywczych o korzystnym działaniu zdrowotnym. Nie bez przyczyny znalazły więc swoje miejsce w uaktualnionej w 2017 roku Piramidzie Zdrowego Żywienia. Komu szczególnie są polecane? Odpowiedź na to pytanie kryje się pod łuską tych nasion.

Kasza bulgur – właściwości, przepisy. Jak gotować kaszę bulgur?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Co wyróżnia kaszę bulgur na tle innych kasz? Czy warto dodać ją do swojej codziennej diety? Jakie potrawy można z niej przyrządzić?

Batony proteinowe – domowy przepis. Kiedy najlepiej jeść batony proteinowe

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Batony proteinowe okazują się być ciekawym rozwiązaniem dla osób zabieganych, prowadzących zdrowy, aktywny tryb życia. Produkty tego typu mogą stanowić substytut wyrobów cukierniczych, a także są wygodne w spożyciu, dostarczając przy tym wartościowych kalorii. Oczywiście batony proteinowe lepiej zrobić samemu niż kupować gotowe, które przeważnie należą do produktów wysoko przetworzonych.

Dieta na studiach, czyli kilka wskazówek zdrowego odżywiania dla każdego studenta

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Studenckie życie nie kojarzy się zwykle z uregulowanym planem dnia i prowadzeniem zdrowej diety, jednak coraz więcej młodych ludzi stara się zwracać większą uwagę na to, jak się odżywia. Mimo to, trzeba przyznać, że często przez ograniczony budżet, napięty grafik i intensywne życie towarzyskie postanowienie zdrowszego odżywiania często kończy się na dobrych chęciach. Jak pogodzić obie te kwestie i zachować zdrowy balans pomiędzy studenckim życiem a zdrową dietą? Poniżej kilka wskazówek.

Pasty wegetariańskie – dla kogo, zalety, przepis

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Szybkie w przygotowaniu, smaczne i łączące różnorodne składniki, których kombinacje są nieograniczone. Stanowią świetny dodatek zarówno do makaronu pełnoziarnistego, razowego pieczywa czy warzyw pokrojonych w zgrabne słupki. Zdrowe, pełne błonnika, składników mineralnych i witamin. Mowa o pastach wegańskich!

Najlepsza przekąska – niedocenione orzechy laskowe

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dlaczego wciąż mówi się tylko o orzechach włoskich zapominając o innych rodzimych gatunkach orzechów? Dziś przyjrzymy się orzechom laskowym – cennym, lecz nadal niedocenianym.

Delegacja służbowa, czyli jak utrzymać dietę i nie poddać się na starcie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Częste wyjazdy służbowe nie muszą kończyć się większym rozmiarem kolejnych eleganckich garniturów czy garsonek. Dobrze przemyślany plan żywieniowy ustalony przed wyjazdem na delegację może okazać się rozwiązaniem zabezpieczającym przed niekontrolowanym apetytem, którego zaspokojenie kończy się przeważnie na dużej porcji mało wartościowego posiłku w barze szybkiej obsługi czy słodkich lub słonych przekąskach wieczorową porą. Poznaj zasady diety podczas delegacji!

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o waflach ryżowych zanim po nie sięgniesz!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Wafle ryżowe to lubiana przez wielu przekąska. Uznawane są za produkt zdrowej żywności i fit, co pozwala niektórym zjeść całe opakowanie bez wyrzutów sumienia. Jak to jest z tymi waflami?

Dieta dla taksówkarza, czyli jak uchronić się przed otyłością – praktyczne porady

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Długotrwała, siedząca praca powtarzalna każdego dnia oraz brak czasu na aktywność fizyczną. Omijanie najważniejszego posiłku - śniadania i niedobra jakość pozostałych w ciągu dnia. Ponadto nałóg palenia papierosów i nadmierne spożycie napojów bogatych w kofeinę. Dieta kierowcy jest niezdrowa, ciężko strawna oraz zbyt kaloryczna, co jest powodem nadwagi i otyłości wśród mężczyzn wykonujących ten zawód. Poznaj zasady zdrowej diety dla kierowców.

Zdrowe podjadanie jest możliwe, przekonaj się!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Pomiędzy głównymi posiłkami uwielbiamy podjadać. Po słodkie przekąski sięgamy również, kiedy najdzie nas smak „na coś słodkiego”. Co zrobić, aby nasze podjadanie było zdrowe i nie odkładało się w postaci dodatkowych kilogramów?

Kasztany jadalne – właściwości, wartości odżywcze i przepisy

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Kasztany nie wszystkim kojarzą się jako opcja dania czy przekąski. Dla większości osób są to piękne drzewa spotykane w parkach czy przy ulicach, kwitnące na wiosnę oraz dające jesienią charakterystyczne, brązowe owoce, w kolczastej skorupce. Kasztany jadalne są owocami pochodzącymi od całkiem innego drzewa.