Jesteś na:

zdrowa żywność

Metoda Gabriela, czyli jak schudnąć bez diety

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Kolejny tygodniowy jadłospis i rozpisany plan treningowy, kolejne wyrzeczenia, kolejne wątpliwości. Mieszanka strachu i obaw, czy rozpoczęta redukcja masy ciała przyniesie oczekiwane rezultaty. Czy warto męczyć się z kolejną „dietą cud”, która nie dość, że kosztuje wygórowaną cenę to jej efekty mogą okazać się krótkotrwałe? Czy da się schudnąć bez diety?

Dieta whole30 – czyli jak zmienić swoje życie w 30 dni

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Zasady diety whole 30 mogą okazać się pomocne w walce ze złymi przyzwyczajeniami. Pojawia się jednak pytanie o zasadność niektórych jej elementów i czy efekty gwarantowane przez autorów są możliwe do osiągnięcia?

Dieta biblijna – zasady, produkty, efekty i skutki uboczne

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Bierzcie i jedzcie… to, co jadali ludzie Starego Testamentu. Kefir, baranina i chleb ze skiełkowanych ziaren to tylko niektóre pozycje w menu diety biblijnej. Do tego obietnica utraty 10 kg w czterdzieści – bynajmniej nie postnych – dni. Uwierzysz w cud, czy pozostaniesz niedowiarkiem?

System Nowaka – odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Trudno jest wybrać książkę, która w jasny i ciekawy sposób tłumaczy podstawowe aspekty fizjologii odchudzania i wskazuje, jak zastosować je w praktyce. Okazuje się jednak, że takie lektury istnieją, a jedną z nich jest „System Nowaka – odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii”. Czy warto jest mieć tę książkę na swojej bibliotecznej półce?

Dieta Okinawa – założenia, produkty zalecane i zakazane oraz wpływ na zdrowie

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Dieta Okinawa – czy to właśnie ona stanowi klucz do długowieczności?

Inspiracje współczesnej dietetyki żywieniem człowieka pierwotnego

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Cywilizacja wciąż się rozwija co ma swoje zalety i wady. Wiele osób jednak dostrzega zgubny wpływ rozwoju cywilizacyjnego na żywienie człowieka. Z tego powodu propagują powrót do sposobu żywienia pierwotnego człowieka, czyli zgodnego z naturą.

Zdrowa dieta dla leniwych – pierwszy krok zakupy!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Nikt nie powiedział, że zdrowe odżywianie wymaga od Ciebie ogromnego pokładu energii i czasu. Dziś przedstawimy parę wskazówek, które już w sklepie pozwolą Ci wybrać produkty zdrowe i niewymagające długiej obróbki.

Dieta na urlopie czy urlop od diety, czyli czy warto przerywać dietę na czas wakacji?

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Wakacje są dla nas czasem pełnowymiarowego wypoczynku i odskocznią od codziennej rutyny – także tej związanej z prowadzeniem zdrowej diety. Czy warto przerywać dietę na czas wakacji i jak znaleźć złoty środek w podejmowaniu wakacyjnych wyborów żywieniowych?

Kilka wskazówek jak robić zdrowe zakupy

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

W świecie o tak rozwiniętym konsumpcjonizmie mogłoby się wydawać, że wszyscy wiedzą jak robić zakupy. A jednak nasze błędy żywieniowe często zaczynają się właśnie w sklepie. Dziś podpowiadamy jak robić świadome i zdrowe zakupy.

Dieta makrobiotyczna – zasady, produkty, efekty oraz przepisy

Dominika Maj ponad miesiąc temu

Czy istnieje dieta zapewniająca długie życie? Czy można osiągnąć szczęście poprzez odpowiedni dobór pokarmu? Jakie zastosowanie w kuchni ma koncepcja Yin i Yang?

Obieranie warzyw – wady, zalety i wpływ na wartości odżywcze

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Warzywa i owoce są cennym źródłem witamin, składników mineralnych, substancji bioaktywnych i błonnika, a składniki te zgromadzone są w większości tuż lub wewnątrz skórki okrywającej tkanki roślinne. Ważna jest zatem odpowiedź na pytanie: czy warto obierać warzywa i owoce ze skórki?

Dieta nutritariańska – zasady, produkty zalecane i zakazane oraz efekty

Dominika Maj ponad miesiąc temu

Nutritarianizm, przez wielu nazywany najzdrowszą dietą świata, zyskuje coraz większe grono entuzjastów. Co stoi za tym fenomenem?

Zdrowe podjadanie jest możliwe, przekonaj się!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Pomiędzy głównymi posiłkami uwielbiamy podjadać. Po słodkie przekąski sięgamy również, kiedy najdzie nas smak „na coś słodkiego”. Co zrobić, aby nasze podjadanie było zdrowe i nie odkładało się w postaci dodatkowych kilogramów?

Nowa Piramida Żywienia 2016 – zasady prawidłowego żywienia

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Piramida żywienia to graficzne przedstawienie ogólnych zaleceń żywieniowych opracowanych przez Polski Instytut Żywności i Żywienia. Dziś przedstawimy jej najnowsze opracowanie z 2016 r.

5 skutków złego odżywiania oraz praktyczne wskazówki na ich uniknięcie

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Żywienie może być naszym lekiem lub naszą trucizną. To jak się odżywiamy ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, tempo przemiany materii i procesy trawienia. Prawidłowe odżywianie pomaga nam zachować witalność na długie lata, podczas gdy złe niesie ze sobą szereg negatywnych skutków. Poniżej wymieniono najczęstsze i najgorsze z nich.

Rola rodziców w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Rola rodziców jest ogromna w kwestii rozwoju i wypracowaniu dobrych nawyków żywieniowych u swoich dzieci. Wprowadzając dziecko od małego w świat zdrowego stylu życia, poprawnych i zdrowych wyborów produktów żywieniowych, rodzic sprawia, że maluch wyrasta na świadomego konsumenta.

Zawartość “zdrowej” lodówki, czyli sztuka kupowania i wykorzystywania żywności

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wyposażona w zdrowe produkty lodówka jest kluczem do sukcesu i wprowadzenia zdrowych nawyków żywieniowych.

Lustro pomoże Ci wybrać zdrowsze posiłki

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Popularne powiedzenie, że jemy także oczami ma swoje potwierdzenie w psychologii. Wygląd posiłku wpływa także na jego smak. Naukowcy z University of Central Florida przeprowadzili bardzo ciekawe badanie, z którego wynika, że obecność lustra przy jedzeniu niezdrowego posiłku zmniejszy przyjemność z jego jedzneia, co wpłynie pozytywnie na nasze późniejsze wybory żywieniowe.

Wartość odżywcza żywności oraz czynniki determinujące

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wybór wartościowych produktów, jako źródło białka, węglowodanów, tłuszczu oraz pozostałych niezbędnych składników zbilansowanej diety, jest jednym z warunków zachowania zdrowia. Na wartość odżywczą produktów spożywczych ma wpływ wiele czynników, na które w większości przypadków możemy wpłynąć. Czym jest wartość odżywcza i jakie czynniki ją determinują?

Hummus – właściwości, wartości odżywcze i przepis

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Pasta z ciecierzycy z dodatkiem czosnku, soku z cytryny, oliwy oraz tahini należy do żywności funkcjonalnej, która posiada liczne walory zdrowotne. Wcale jednak nie musisz kupować gotowego opakowania, by móc cieszyć się prozdrowotnymi właściwościami produktu. Sprawdź, dlaczego warto jeść hummus oraz poznaj prosty sposób na jego przygotowanie.