wapń

Źródła wapnia w diecie bezmlecznej

Weronika Knapczyk ponad tydzień temu

Głównym i najlepszym źródłem wapnia jest mleko i produkty mleczne. Produkty te nie tylko zawierają dużą ilość wapnia, ale przede wszystkim jest ono łatwo przyswajalne dla człowieka. Dobra dostępność wapnia wynika z obecności witaminy D w produktach mlecznych, niskiej zawartości fosforu, obecności laktozy, dlatego też mleko i nabiał powinny znajdować się w codziennym jadłospisie dzieci, dla których wapń jest szczególnie ważny w procesie kształtowania się układu kostnego.

Kefir, maślanka, jogurt – czym się różnią, jak je wykorzystać

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Smak i cenne właściwości mlecznych napojów fermentowanych znano już od czasów starożytnych. Na przestrzeni dziejów trafiały one na stoły niemal wszystkich krajów basenu Morza Śródziemnego. Spożywane samodzielne lub jako dodatek do rozmaitych dań stanowią doskonałe uzupełnienie codziennego menu.

Shilajit – właściwości i zastosowanie skalnych nacieków

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Shilajit – tajemniczo brzmiący środek o szerokim zastosowaniu i właściwościach od dawna cenionych w chińskiej Ajurwedzie. Wytwór przyrody o udowodnionym, korzystnym wpływie m.in. na układ kostny, odpornościowy i stan skóry… Czym jest Shilajit i jak go stosować, by wydobyć jego cenne właściwości?

Celiakia zwiększa ryzyko występowania osteoporozy u kobiet

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Do czynników ryzyka osteoporozy należy dodać celiakię. Jak się okazuje choroba ta ma znaczny wpływ na osłabienie kośćca oraz nadmierne wydalanie sodu i wapnia z organizmu.

Niedobory składników mineralnych i witamin w dietach wegetariańskich

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Diety wegetariańskie, w zależności od stopnia rygoru dotyczącego eliminacji mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego i jaj, stanowią zagrożenie licznych niedoborów zarówno składników mineralnych i witamin pochodzenia zwierzęcego.

Osteoporoza – czynniki ryzyka, leczenie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Osteoporoza jest chorobą układu kostnego, na którą cierpi coraz więcej osób, szczególnie w podeszłym wieku. Niewystarczające spożycie wapnia, zaburzenie jego wchłaniania, nadmierne wydalanie pierwiastka wraz z moczem oraz nieprawidłowa gospodarka hormonalna to nie jedyne czynniki wpływające na rozwój tej przypadłości.

Wapń – rola w organizmie, zapotrzebowanie, źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wapń należy do makroelementów niezbędnych dla organizmu, które należy dostarczyć wraz z codzienną racją pokarmową. Średnie zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi ok. 1000 mg dziennie i wzrasta wraz z wiekiem. Mimo, że wapń znajduje się głównie w mleku i produktach mlecznych oraz zielonych warzywach, w Polsce występują stałe niedobory tego pierwiastka.

Sól himalajska – właściwości i zastosowanie zdrowszego odpowiednika soli kuchennej

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Czy sól zawsze jest nie zdrowa? Dziś przedstawiamy właściwości soli himalajskiej uważanej za najzdrowszą sól dostępną na rynku i odpowiemy na pytanie: dlaczego warto ją używać na co dzień w kuchni?

Zielony przewodnik – czyli jaką sałatę wybrać?

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Porównujemy sałaty pod względem wyglądu i wartości odżywczych. Do Ciebie jednak należy wybór.

Seniorze – dbaj o swoje zdrowie, my powiemy Ci jak!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dziś przygotowaliśmy mnóstwo wskazówek dla seniorów, które pomogą im zachować swoje ciało w młodzieńczej kondycji!

Alternatywne źródła wapnia dla osób wykluczających z diety nabiał

Marta Konował ponad miesiąc temu

Wapń jest niezwykle ważnym pierwiastkiem. Bez niego trudno o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Najwięcej wapnia znajdziemy w nabiale, ale co jeśli nasza dieta wyklucza nabiał?

Natto – właściwości i zastosowanie sfermentowanej soi

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Natto, czyli sfermentowana soja to danie podawane na co dzień w kuchni japońskiej. Poznaj właściwości jednego z najzdrowszych produktów na świecie.

Witamina K2 – właściwości, działanie, zastosowanie, występowanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Witamina K2 jest odmianą witaminy K i jest bardzo kluczowa w profilaktyce i leczeniu miażdżycy oraz osteoporozy. Jaka jest jej rola w organizmie?

Twaróg – właściwości, wartości odżywcze i rodzaje, przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Popularny niedojrzewający biały ser jest znany niemal każdemu. Stanowi bogactwo nie tylko pełnowartościowego białka, ale okazuje się również świetnym uzupełnieniem diety w niektóre makroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poznaj cechy twarogu, które sprawią, że zechcesz go spożywać niemal codziennie!

Mleko – negatywny wpływ na organizm

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Czy mleko to samo zdrowie? Poznaj negatywny wpływ mleka na organizm.

Dieta po złamaniu kości – co należy spożywać a czego unikać?

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

Bogata w cenne witaminy i minerały dieta korzystnie wpływa na regenerację złamanych kości. Sprawdź, które produkty jeść, a które unikać po przebytym złamaniu.

Suszone pomidory. Właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Suszone pomidory pasują do wielu dań. Dla wielbicieli ich smaku mamy dobre wiadomości. Suszone pomidory posiadają wiele składników, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu.