Jesteś na:

układ nerwowy

10 zalet spożywania miodu manuka

Marta Gzyl 5 dni temu

Miody należą do grupy produktów naturalnych, które są źródłem wielu cennych składników. Na świecie znanych jest wiele odmian miodów pszczelich, jednakże na szczególną uwagę zasługuje miód manuka, który w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Poznajmy 10 zalet spożywania miodu manuka.

Receptory Witaminy D mogą być podstawą skutecznego leczenia SM

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Według najnowszych badań wynika, że witamina D może przyczynić się do opracowania skutecznego leczenia osób ze stwardnieniem rozsianym. Według badań opublikowanych w „Journal of Cell Biology” receptory witaminy D są w stanie odbudować osłonkę mielinową chroniącą komórki nerwowe, które w czasie choroby ulegają zniszczeniu.

Na przesilenie wiosenne idealne zioło dziurawca

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Przesilenie wiosenne, które obecnie możemy odczuwać, wielokrotnie objawia się zmęczeniem i obniżonym samopoczuciem. Warto wówczas wybrać się na spacer na łąkę w ramach chwili relaksu i nazbierać dziurawca. Zioło to ukoi Twoje nerwy.

Miedź – działanie, zapotrzebowanie i źródła

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Miedź – składnik potrzebny do prawidłowej budowy krwinek czerwonych i tkanki nerwowej. Jakie są więc jej źródła w żywności? Ile wynosi dzienne zapotrzebowanie i jak objawia się niedobór miedzi w organizmie?

Fluor – właściwości i toksyczne działanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Fluor jest jednym z nielicznych składników mineralnych, których granicę bezpiecznego spożycia bardzo łatwo przekroczyć.

Witamina H – działanie, zapotrzebowanie, występowanie, niedobór, nadmiar

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Biotyna jest jedną z witamin z grupy B, której obecność jest niezbędna do utrzymania prawidłowego stanu naszych włosów oraz skóry. Odpowiedni jej poziom w organizmie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu, a także pozytywnie oddziałuje na układ odpornościowy.

Witamina B6 – działanie, niedobór, nadmiar, występowanie i dawkowanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Witamina B6 to jedna z witamin z grupy B, dzięki której powstają w naszym organizmie hormony szczęścia oraz adrenalina. Niezbędna jest także przy przemianach najważniejszych składników odżywczych: węglowodanów, tłuszczów oraz białek.

Witamina B3 (PP, niacyna) – zapotrzebowanie, rola, źródła, niedobór oraz nadmiar

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Witamina B3, zwana inaczej niacyną, odpowiada między innymi za właściwe działanie mózgu, bierze udział w syntezie hormonów, a także posiada właściwości obniżające poziom cholesterolu i trójglicerydów.

Chromoterapia – koncepcja, zastosowanie i efekty terapii barwnym światłem

Justyna Piekara ponad miesiąc temu

Wpływ kolorów na organizm człowieka został zweryfikowany badaniami naukowymi. Potwierdzają one, że stosowanie koloroterapii pomaga złagodzić objawy wielu chorób!

Śledź – występowanie, charakterystyka, wartości odżywcze, zastosowanie, przepisy

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Śledź jest rybą, która kojarzy się nam szczególnie z okresem świąt Bożego Narodzenia, jednak warto urozmaicać nią nasz jadłospis przez cały rok.

Narkolepsja – objawy, przyczyny i leczenie nadmiernej senności

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Narkolepsja jest dość rzadką chorobą o podłożu neurologicznym, przejawiająca się nadmierną sennością i napadami snu w okresie czuwania.

Stwardnienie rozsiane (SM) – objawy, przyczyny, badania i leczenie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Stwardnienie rozsiane to niezwykle groźna i postępująca choroba prowadząca do niepełnosprawności. Głównie narażeni są na nią Europejczycy.

Tryptofan – rola w depresji, źródła i możliwe skutki uboczne

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Depresja może być także spowodowana zła dietą ubogą w tryptofan. Poznajcie substancję, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i chroni depresją.

Kasza jaglana – wartości odżywcze, wady, zastosowanie i przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Kasza jaglana to coraz popularniejszy produkt, który dostarcza nam wielu cennych składników odżywczych. Dzięki swojej uniwersalności pasuje zarówno do dań słonych, jak i słodkich.

Wpływ diety na złagodzenie zaburzeń lękowych

Magdalena Mirta ponad miesiąc temu

Jak się okazuje, nasz sposób odżywiania wpływa nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale także psychiczne. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich produktów do naszych posiłków możemy zminimalizować odczuwany lęk.

Kwas alfa-liponowy w leczeniu powikłań cukrzycy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Kwas α-liponowy to związek, który naturalnie wytwarzany jest przez wątrobę. Ze względu na swoje właściwości zaczął być wykorzystywany w leczeniu neuropatii cukrzycowej. Dowiedz się, na ile okazuje się być skuteczny?

Dieta w stwardnieniu rozsianym – odpowiednia podaż tłuszczów, witamin i przeciwutleniaczy

Dominika Jurkowska ponad miesiąc temu

stwardnienie rozsiane to niezwykle poważna choroba o charakterze postępującym. Choć jeszcze nie ma na nią leku, jej objawy i przebieg można złagodzić odpowiednią dietą.

Popularne produkty i ich niesamowite działanie na organizm!

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Produkty, które co dzień używamy w naszej kuchni, bez których ciężko wyobrazić sobie obiad, kolację, imprezę mają często zaskakujący wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie organizmu. Warto wiedzieć o tym nieco więcej skoro już używamy ich co dzień.

Fobia społeczna – przyczyny, objawy, leczenie

Joanna Rojkowicz ponad miesiąc temu

wiele osób jest nieśmiałych, wiele z nich przezwycięża swoje lęki, lecz nie każdy. w niektórych sytuacjach powszechna nieśmiałośc może być objawem groźnej fobii społecznej.

Alzheimer – objawy, przyczyny i leczenie choroby

Joanna Rojkowicz ponad miesiąc temu

Statystyki nie są optymistyczne – obecnie na alzheimera choruje co 20 osoba po sześćdziesiątym piątym i co 5 osoba po osiemdziesiątym roku życia. Dowiedz się, jakie są Twoje narzędzia walki z chorobą!