Jesteś na:

mięśnie

Skinny fat – skutek niewłaściwego odchudzania

Marcin Grzelak ponad tydzień temu

W wyniku szybkiego i nieprzemyślanego odchudzania nasza sylwetka wyraźnie traci na atrakcyjności. Chwilowa zmiana kilogramów na wadze to tylko złudzenie. Masa ciała nie jest wyznacznikiem estetyki i kompozycji sylwetki, dlatego czar pryska, gdy dostrzegamy, że nasze ciało zamiast wyglądać lepiej (sprężyściej i jędrniej) wygląda coraz gorzej (zwiotczałe ramiona, obwisła skóra, wylewające się boczki). W niniejszym artykule chciałbym wyjaśnić, co należy zrobić w takiej sytuacji.

Alkohol w diecie sportowca – wpływ na zdrowie i wyniki sportowe

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Kwestia spożywania napojów alkoholowych jest wyjątkowo nurtującym tematem wśród osób dbających o zdrowie i sylwetkę. Nie jest tajemnicą, że nadmierna konsumpcja alkoholu może zniweczyć formę sportową, ale przede wszystkim zdrowie. Duże dawki alkoholu mogą nieść za sobą opłakane konsekwencje. Niemniej jednak czy alkohol spożywany okazjonalnie w umiarkowanych ilościach jest w stanie wyrządzić krzywdę twojej sylwetce?

Trening na pusty żołądek – wady i zalety

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Uważa się, że trening o poranku z pustym żołądkiem może zapewnić większe spalanie tkanki tłuszczowej. Ale czy aby na pewno tak jest? Jakie zatem są wady i zalety porannych treningów na czczo? To zagadnienie postaram się opisać w niniejszym artykule.

Kreatyna – działanie, efekty, skutki uboczne, kreatyna a alkohol

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Nie ulega wątpliwości fakt, że kreatyna należy do najbardziej przebadanych i bezpiecznych suplementów dla sportowców. Liczne badania naukowe potwierdzają jej korzystny wpływ na wysiłek fizyczny i pracę nad sylwetką. Kreatyna wykazuje potencjał anaboliczny, antykataboliczny oraz erogeniczny, dlatego stosowana jest często w różnych dyscyplinach sportowych zarówno na poziomie amatorskim, jak i zawodowym. Substancja ta posiada szereg ciekawych właściwości, którym warto przyjrzeć się z bliska.

Dieta wegetariańska dla sportowca – źródła białka, suplementacja, wpływ na wyniki

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Przyjęło się uważać, że produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią integralną część diety osób aktywnych fizycznie. Rzeczywiście mięso, jaja, nabiał czy ryby mogą stanowić wartościowy składnik każdej zdrowej diety, a ich wykluczenie z codziennego menu wiązać się z licznymi niedoborami żywieniowymi. Może to utrudniać rozwój zdolności wysiłkowych i rozbudowę muskulatury. Jednak czy całkowita eliminacja produktów pochodzenia zwierzęcego uniemożliwia rozwój ogólnie pojętej formy sportowej?

Odchudzanie bez utraty mięśni u osób aktywnych – czy jest możliwe?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Wydawać by się mogło, iż do pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie należy jedynie ograniczyć spożycie kalorii jak i zadbać o dodatkową aktywność fizyczną. W niniejszym opracowaniu postaram się opisać jak zminimalizować straty masy mięśniowej w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej.

Glutamina – działanie, skutki uboczne, dawkowanie, opinie

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Glutamina jest dość kontrowersyjnym suplementem diety. Na temat tego preparatu możemy znaleźć zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie. Suplementacja glutaminą cieszy się dużym zainteresowaniem wśród sportowców i osób aktywnie fizycznych głównie ze względu na swój potencjał antykataboliczny jak i anaboliczny.

Katabolizm mięśni – co to jest, przyczyny, objawy, ochrona

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Katabolizm jest szczególnie szkodliwy dla osób pracujących nad poprawą kompozycji sylwetki. Proces rozpadu białek mięśniowych może mieć różne podłoże, jednak istnieją sposoby na to, aby uchronić się przed tym zjawiskiem. Żeby zmniejszyć negatywny wpływ katabolizmu na organizm najpierw trzeba zapoznać się z mechanizmem jego działania.

Stretching – efekty, korzyści dla treningu i życia codziennego

Ksenia Nowak ponad miesiąc temu

Każdy z Nas spotkał się z pojęciem stretchingu oraz ze stwierdzeniem, że jest on ważny zarówno w profilaktyce schorzeń kręgosłupa, jak i podczas aktywności fizycznej. Tak naprawdę jakie korzyści może dać nam jego systematyczne stosowanie? Czy w jakikolwiek sposób pomoże Nam w codziennym życiu?

Glukozamina – właściwości, zastosowanie i przeciwwskazania

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Bóle stawów to problem, z którym zmaga się coraz więcej osób. Nic dziwnego, że rynek suplementów wspomagających regenerację ich struktury i obiecujący znaczące zmniejszenie bolesności oraz zahamowanie niszczenia chrząstki cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Dzięki kozieradce szybciej spalisz tkankę tłuszczową i zbudujesz mięśnie

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kozieradka to zioło, często stosowane w kuchni jako przyprawa. Warto wiedzieć, że posiada wiele właściwości, które pomogą nam w osiągnięciu pięknej i umięśnionej sylwetki. Polecana szczególnie Panom.

Maści rozgrzewające – na co i kiedy?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Po maści rozgrzewające sięgamy zazwyczaj, gdy nas coś boli. Warto po nie jednak sięgnąć także w innych sytuacjach.

Trening na siłowni – do upadku mięśniowego czy z zachowaniem prawidłowej techniki?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Wśród wielu osób, a zwłaszcza zaczynających przygodę z siłownią, pokutuje przekonanie, iż prawidłowy trening to taki, z którego ledwo wychodzimy. Gdzie znajduje się równowaga pomiędzy ciężkimi treningami a nienaganną techniką?

Najpierw masa czy redukcja? Wskazówki dla początkujących

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jedno z najczęściej stawianych pytań ma złożoną i indywidualną odpowiedź. Dla kogo przewidziana jest najpierw masa, a kto powinien raczej redukować wagę ciała?

Wapń – rola w organizmie, zapotrzebowanie, źródła

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wapń należy do makroelementów niezbędnych dla organizmu, które należy dostarczyć wraz z codzienną racją pokarmową. Średnie zapotrzebowanie na ten pierwiastek wynosi ok. 1000 mg dziennie i wzrasta wraz z wiekiem. Mimo, że wapń znajduje się głównie w mleku i produktach mlecznych oraz zielonych warzywach, w Polsce występują stałe niedobory tego pierwiastka.

Zabawy z ciężarami: progresja ciężaru kontra stały ciężar

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jedną z popularnych metod treningowych jest zmiana ciężaru pomiędzy wykonywaniem poszczególnych serii. Jakie korzyści niesie takie rozwiązanie?

Rozciąganie po treningu – dlaczego jest tak ważne?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Rozciąganie to integralna część każdego treningu. Pozwala na szybszą regenerację oraz chroni przed urazami.

Otyłość sarkopeniczna – zjawisko często pojawiające się u osób starszych

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Dla osób starszych charakterystyczne jest zjawisko sarkopenii, czyli utraty masy mięśniowej oraz dynapenii – utraty siły mięśniowej. Roubenoff zauważył współistnienie otyłości i sarkopenii i zdefiniował je jako nową jednostkę chorobową – otyłość sarkopeniczną.

HMB – najbardziej nietrafiony suplement w historii

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Rynek suplementów jest ogromny, cechuje się również dużą dynamiką – co chwilę pojawiają się nowe produkty posiadające odmiany znanych wcześniej składników, dające w nowej formie niespotykane efekty. Równie głośno swego czasu był promowany hydroksymetylomaślan, czyli HMB, który okazał się ogromnym rynkowym niewypałem.