Jesteś na:

sylwetka

Mezomorfik – dieta i trening dla mezomorfika

Ostatni z cyklu artykuł poruszający tematykę typów budowy ciała postanowiliśmy poświęcić sylwetce urodzonego atlety – mezomorfika. Skąd zrodziło się takie określenie? Jakimi cechami charakteryzuje się ten typ sylwetki? Czy wymagana jest spersonalizowana dieta, by umożliwić mezomorfikom utrzymanie formy przez okrągły rok? Zabierajcie się do lektury, a z pewnością znajdziecie odpowiedzi na nurtujące was pytania!

Endomorfik – dieta i trening dla endomorfika

W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić Państwu drugą z cyklu sylwetkę – endomorfika, a także wiążącymi się z nią predyspozycjami do uprawiania konkretnych dyscyplin sportowych. Zapraszamy do lektury!03

Budowanie masy mięśniowej – dieta. Najpierw masa potem rzeźba

We współczesnym świecie zarówno naukowcy, jak i sami sportowcy dopracowali praktyczne rozwiązania żywieniowo-treningowe, których miernikiem skuteczności jest poprawa sylwetki czy rozrost muskulatury. W dzisiejszym artykule postanowiliśmy przedstawić Państwu najważniejsze z nich, zwracając szczególną uwagę na aspekt żywieniowy. Zapraszamy do lektury!

Skinny fat – skutek niewłaściwego odchudzania

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

W wyniku szybkiego i nieprzemyślanego odchudzania nasza sylwetka wyraźnie traci na atrakcyjności. Chwilowa zmiana kilogramów na wadze to tylko złudzenie. Masa ciała nie jest wyznacznikiem estetyki i kompozycji sylwetki, dlatego czar pryska, gdy dostrzegamy, że nasze ciało zamiast wyglądać lepiej (sprężyściej i jędrniej) wygląda coraz gorzej (zwiotczałe ramiona, obwisła skóra, wylewające się boczki). W niniejszym artykule chciałbym wyjaśnić, co należy zrobić w takiej sytuacji.

Kreatyna – działanie, efekty, skutki uboczne, kreatyna a alkohol

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Nie ulega wątpliwości fakt, że kreatyna należy do najbardziej przebadanych i bezpiecznych suplementów dla sportowców. Liczne badania naukowe potwierdzają jej korzystny wpływ na wysiłek fizyczny i pracę nad sylwetką. Kreatyna wykazuje potencjał anaboliczny, antykataboliczny oraz erogeniczny, dlatego stosowana jest często w różnych dyscyplinach sportowych zarówno na poziomie amatorskim, jak i zawodowym. Substancja ta posiada szereg ciekawych właściwości, którym warto przyjrzeć się z bliska.

Mezomorfik, endomorfik, ektomorfik, czyli dieta zgodna z typem sylwetki

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Naukowcy udowodnili, że istnieje kilka typów przemiany materii. Na tym założeniu opiera się jeden z rodzajów diety. Sposób odchudzania polega na dostosowaniu codziennego jadłospisu do swojego typu metabolicznego.

Brak śniadania to pierwszy krok ku otyłości

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Osoby, które nie jedzą śniadania, uważają to za najlepszy sposób na utrzymanie zgrabnej sylwetki. Niestety są w błędzie! Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie należy z niego rezygnować.

Najpierw masa czy redukcja? Wskazówki dla początkujących

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Jedno z najczęściej stawianych pytań ma złożoną i indywidualną odpowiedź. Dla kogo przewidziana jest najpierw masa, a kto powinien raczej redukować wagę ciała?

Korzyści z rozpoczęcia treningu na siłowni

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Dowiedz się, jak wiele korzyści może przynieść trening na siłowni.

Zaburzenia odżywiania mogą zależeć od typu sylwetki

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Naukowcy z Drexel University przypuszczają, że typ sylwetki może mieć duże znaczenie dla występowania zaburzeń odżywiania. Osoby z sylwetką typu jabłko są bardziej narażone na podjadanie, a także poważniejsze zaburzenia odżywiania jak bulimia czy anoreksja.

Diabulimia – zaburzenie odżywiania u osób z cukrzycą typu I

Magdalena Mirta ponad miesiąc temu

Cukrzycy również narażeni są na wiele zaburzeń odżywiania związanych z nadmiernym przywiązaniem do wyglądu swojego ciała. Jednym z zaburzeń jest diabulimia.

Hula hoop – efekty, ćwiczenia i wybór najlepszego sprzętu

Karolina Kowalska ponad miesiąc temu

Koło hula-hop jest nie tylko świetną zabawą. To świetny sposób na rzeźbienie ciała i spalanie kalorii. Spróbuj!

Krótki domowy obwodowy trening brzucha

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Skuteczny trening brzucha można wykonać również w domu.

Najbardziej efektywny trening na barki – wyciskanie i wznosy

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Muskularnie rozbudowane, wręcz idealnie okrągłe barki to marzenie wielu adeptów siłowni. Na czym się skupić podczas doboru ćwiczeń na tą partię mięśniową?

Trening mięśni barków – plan dla początkujących i zaawansowanych

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Gotowe plany treningowe na mięśnie barków dla początkujących i zaawansowanych.

Trening mięśni barków – budowa i ćwiczenia

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Poznaj najlepsze ćwiczenia na mięśnie barków, które zintensyfikują Twój trening i dadzą wymierne efekty.

Krótki i intensywny obwodowy trening brzucha

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Trenuj swój brzuch w kilku intensywnych obwodach

Mięśnie barków – charakterystyka, zasady treningu i ćwiczenia

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Mięśnie naramienne są niezwykle ważne szczególnie dla płci męskiej. Budują one estetyczny wygląd barków. Dowiedz się, na co zwracać uwagę przy ich treningu i jak uniknąć kontuzji.

Trening mięśni ramion – plan dla początkujących i zaawansowanych

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Plan treningowy dla maksymalnej rozbudowy mięśni ramion.

Trening mięśni ramion – budowa i ćwiczenia

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Poznaj najlepsze ćwiczenia na mięśnie ramion pozwalające zintensyfikować pracę mięśni i zwiększyć rezultaty treningów.