sport

Co to jest kazeina i gdzie występuje? Kazeina po treningu

Czym zatem jest kazeina? Czy występuje tylko w postaci suplementu diety? Jakie potencjalne korzyści mogą płynąć z jej konsumpcji w okresie okołotreningowym? Czy rzeczywiście powinna być stosowana w godzinach wieczornych? W niniejszym artykule postaramy się zaspokoić Państwa ciekawość udzielając odpowiedzi na powyższe pytania. Zapraszamy do lektury!

Posiłek potreningowy – białko, węglowodany. Co zjeść po treningu?

Co zatem warto spożyć po treningu, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników budulcowych, energetycznych i odżywczych potrzebnych do regeneracji przed kolejną jednostką treningową? Dowiedzie się tego w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Beta-alanina – działanie, dawkowanie. Skutki uboczne beta alaniny

U schyłku XIX wieku „prywatyzacja” sportu zawodowego przyczyniła się do powstania nowych kierunków nauk, poświęconych wyłącznie wysiłkowi fizycznemu. Skutkiem tego było pojawienie się na rynku szerokiego zaplecza suplementów wspomagających osiągnięcia sportowców.

Cukrzyca a wysiłek fizyczny – przeciwwskazania. Posiłek po treningowy dla cukrzyka

ADA (American Diabetes Association) definiuje cukrzycę jako grupę chorób metabolicznych charakteryzującą się hiperglikemią (nadmiarem cukru), która jest następstwem zaburzeń wydzielania i/lub działania insuliny. Z danych GUS przeanalizowanych w 2016 r wynika, że  liczba osób chorych w Polsce sięga blisko 3 mln osób przy czym około 90% przypadków tyczy się cukrzycy typu II. Cukrzyca typu I diagnozowana była u 180 000 osób.

Żelatyna – właściwości i dawkowanie. Czy żelatyna w diecie sportowców chroni stawy?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Uważa się, iż spożycie żelatyny wraz z pożywieniem powinno zostać zwiększone zarówno u osób aktywnych fizycznych, jak i sportowców obarczonych dużym wysiłkiem. Omawiana substancja białkowa znalazła swoich entuzjastów ze względu na stosunkowo dużą zawartość kolagenu. Przyjęło się bowiem, iż żelatyna może stanowić ciekawe rozwiązanie w leczeniu zmian degeneracyjnych aparatu ruchu i wspomagać rekonwalescencje po przebytych urazach i kontuzjach.

Najczęstsze problemy żołądkowo-jelitowe u sportowców

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Problemy z trawieniem, takie jak gazy, odbijanie, wzdęcia czy biegunka wiążą się z dużym dyskomfortem, a także mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie. Nieodpowiedni dobór składników odżywczych w diecie, jak i nieumiejętne spożywanie posiłków to jedne z najczęstszych przyczyn dyskomfortu ze strony przewodu pokarmowego. Dolegliwości żołądkowo-jelitowe mogą mieć różne podłoże, niekiedy wręcz niebezpieczne. W niniejszym artykule postaram się przybliżyć istotę tego zagadnienia.

Dieta paleo w żywieniu sportowców – wady i zalety

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Dieta paleo nazywana też często dietą naszych przodków. To koncepcja żywieniowa, o której ostatnio mówi i pisze się dość wiele. Mimo wielu zwolenników omawiany sposób odżywiania budzi często dużo kontrowersji. W niniejszym artykule postaram się przedstawić zalety, a także wady korzystania z diety paleolitycznej.

10 sposobów na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Nadmiar tłuszczu brzusznego wpływa niekorzystnie nie tylko na nasz wygląd, ale również na zdrowie. Jego nadmiar może m.in. wywoływać choroby związane z narządami jamy brzusznej. Co zrobić, by skutecznie się go pozbyć? Przekonaj się sam!

Odchudzanie bez utraty mięśni u osób aktywnych – czy jest możliwe?

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Wydawać by się mogło, iż do pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej w organizmie należy jedynie ograniczyć spożycie kalorii jak i zadbać o dodatkową aktywność fizyczną. W niniejszym opracowaniu postaram się opisać jak zminimalizować straty masy mięśniowej w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej.

Węglowodany w diecie sportowca – zapotrzebowanie, źródła, spożywanie przed czy po treningu

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Węglowodany stanowią niezwykle ważny składnik diety osób aktywnych fizycznie. Odpowiednie zarządzanie nimi w swoim menu może efektywnie wspomagać kształtowanie sylwetki, bowiem istotna jest kwestia jakościowego jak i ilościowego doboru produktów węglowodanowych.

Białko w diecie sportowca – zapotrzebowanie, produkty bogate w białko

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Białko jest niezbędne do życia, szczególnie w diecie sportowców.

Dieta best life – zasady, produkty i zastosowanie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

„Dieta lepszego życia” autorstwa Boba Greene’a to składający się z trzech faz plan zmian niezdrowych nawyków żywieniowych oraz wdrożenia dostosowanej do naszych możliwości aktywności fizycznej. Poznajmy bliżej program światowej sławy dietetyka.

Jesienne przeziębienie – sposoby zapobiegania

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Wraz z opadającymi jesiennymi liśćmi często spada również… nasza odporność. Dni stają się coraz krótsze, a kolejki w szpitalnej przychodni – wręcz przeciwnie. Jak wiadomo – lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak uniknąć złapania jesiennego przeziębienia, gdy wokół słychać wszechobecne kichanie, a otoczenie jakby zmówiło się, by nas zarazić?

Kawa w diecie sportowca – czy warto?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kawa to jeden z najpopularniejszych gorących napojów na całym świcie. Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez kawy. Jak większość produktów napój ten posiada swoje wady i zalety. A jak wygląda to w diecie sportowca? Czy osoby uprawiające sport mogą pić kawę?

Jestem na diecie, a nie chudnę – co może być powodem Twoich problemów?

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Na temat odchudzania rozpowszechnianych jest wiele przesądów, które mogą prowadzić do groźnych dla organizmu zaburzeń. Można o nich poczytać na forach internetowych, gdzie swoimi doświadczeniami dzielą się osoby walczące ze zbędnymi kilogramami. Odnaleźć można tam dosłownie wszystko – poczynając od przemyśleń zwolenników diety kapuścianej, po jej wielkich przeciwników. Czasem jednak można sobie bardziej zaszkodzić, aniżeli pomóc…

Menopauza a tycie – dieta, zioła i aktywność fizyczna zapobiegająca skutkom przekwitania

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Badania potwierdzają, że okres menopauzy sprzyja gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Z powodu zaburzeń hormonalnych to trudny czas dla sylwetki. Fizjologiczne predyspozycje i huśtawka nastrojów sprzyjają podjadaniu. Ważne jest jednak, aby w trakcie zmian zachodzących w organizmie pamiętać o właściwym sposobie odżywiania, który pozwoli utrzymać masę ciała na stałym poziomie.

Kalorie – co ważniejsze: ilość czy źródło?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Czy warto się skupiać tylko na liczeniu kalorii i gramów białka, węglowodanów i tłuszczu? Diety opierające się na takim reżimie wcale nie są efektywne, jeśli nie weźmie się pod uwagę źródła kalorii.

Wysiłek fizyczny osób z cukrzycą – korzyści i zagrożenia

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Aktywność fizyczna stanowi niezbędny element profilaktyki i leczenia niektórych z nich, a przede wszystkim otyłości, nadciśnienia, chorób serca czy cukrzycy. Szczególną rolę odgrywa w profilaktyce cukrzycy typu 2. Zarówno diabetycy, jak i inni są zdrowsi, jeżeli regularnie ćwiczą.