Jesteś na:

składniki mineralne

Analiza pierwiastkowa włosa – interpretacja wyników

Sonia Walla ponad tydzień temu

Ta metoda diagnostyczna wykazuje dużą wiarygodność i jest bardzo pomocna w ułożeniu indywidualnie dostosowanego planu dietetyczno-żywieniowego pacjenta. Aby prawidłowo odczytać wyniki badań analizy pierwiastkowej włosa, warto znać kilka ważnych zależności pomiędzy poszczególnymi stężeniami składników mineralnych i skutkami zaburzeń proporcji między nimi.

Analiza pierwiastkowa włosa – dobra metoda diagnostyczna czy chwyt marketingowy?

Sonia Walla ponad tydzień temu

Z pomocą ma wtedy przychodzić analiza pierwiastkowa włosa, która promowana jest jako najlepsza metoda diagnostyczna składników mineralnych zgromadzonych w organizmie. Czy skan minerałów zawartych we włosie faktycznie lepiej odzwierciedla magazyn poszczególnych pierwiastków, czy jest to jedynie chwyt marketingowy uszczuplający zasoby naszego portfela?

Ryż paraboiled – właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Jakie wartości odżywcze niesie za sobą spożywanie ryżu parabolicznego oraz jakimi cechami kulinarnymi charakteryzuje się ten gatunek zboża? Zapraszam do lektury!

Stewia – właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Stewia jest naturalną substancją słodzącą, kilkaset razy słodszą od zwykłego białego cukru. Przez Polskie Towarzystwo Dietetyki została uznana za najlepszy zamiennik sacharozy, gdyż liczne badania dowodzą, że jest bezpieczna w stosowaniu oraz wykazuje działanie prozdrowotne. Stewia nie dostarcza kalorii, nie kumuluje się organizmie, działa hipoglikemizująco, immunosupresyjnie oraz przeciwzapalnie.

Proszek zasadowy – skład, wpływ na odchudzanie, stosowanie oraz skutki uboczne

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Nadmiar kwasotwórczych pierwiastków, objawia się przewlekłym zmęczeniem, bólem głowy, podkrążonymi oczami oraz szarą i zmęczoną cerą, co jest często spotykanym zjawiskiem u osób stosujących dietę ubogą w świeże warzywa i owoce. Ratunkiem wydaje się wzbogacenie diety o alkalizujące jarzyny. Na rynku pojawił się również nowy produkt pod nazwą proszku zasadowego, który warto poznać.

Dieta w chorobach nerek – zasady oraz efekty

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Dieta wspomagająca pracę nerek powinna dostarczać optymalnej dla prawidłowego funkcjonowania organizmu ilości sodu, potasu, fosforu, białka oraz płynów.

5 zalet wody zjonizowanej i jej wpływ na zdrowie

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Cały świat jest zafascynowany rewelacyjnymi wskaźnikami zdrowia populacji Japonii oraz Korei Południowej z ostatnich 30. lat. Do tego stanu rzeczy w dużym stopniu przyczyniło się zastosowanie nowoczesnych technologii poprawy jakości wody i jej biologicznych wskaźników. Woda zjonizowana została tam oficjalnie zaakceptowana, jako środek pomocy w leczeniu wielu chorób. Poznajmy zatem cudowne właściwości wody alkalicznej.

Moringa – skład, właściwości, przeciwwskazania i zastosowanie drzewa chrzanowego

Paulina Żurek ponad miesiąc temu

Drzewo Moringa jest jedną z najbardziej niesamowitych roślin o których słyszałam. Należy do starożytnych roślin leczniczych. Wykazuje ogromny potencjał odżywczy i leczniczy oraz wiele zastosowań.

Obieranie warzyw – wady, zalety i wpływ na wartości odżywcze

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Warzywa i owoce są cennym źródłem witamin, składników mineralnych, substancji bioaktywnych i błonnika, a składniki te zgromadzone są w większości tuż lub wewnątrz skórki okrywającej tkanki roślinne. Ważna jest zatem odpowiedź na pytanie: czy warto obierać warzywa i owoce ze skórki?

Drożdże spożywcze czy piwowarskie? Poznajmy różnice

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Warto poznać cechy, jakie odróżniają drożdże piwowarskie od spożywczych, aby móc wybrać odpowiedni produkt dostosowany do swoich indywidualnych potrzeb.

Domowe sposoby na piękne dłonie

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Stan naszej skóry świadczy w dużej mierze o stanie naszego zdrowia a także prowadzonym stylu życia. Dłonie, które nieustannie trzymamy na zewnątrz stanowią naszą wizytówkę. Warto zadbać o nie, aby były zawsze piękne i gładkie. Podpowiemy jak to zrobić w domowym zaciszu.

Dodaj gotowane jajko do sałatki a stanie się jeszcze zdrowsza

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dodając do swojej sałatki gotowane jajko Twój organizm wchłonie więcej witamin z surowych warzyw!

Wartość odżywcza żywności oraz czynniki determinujące

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wybór wartościowych produktów, jako źródło białka, węglowodanów, tłuszczu oraz pozostałych niezbędnych składników zbilansowanej diety, jest jednym z warunków zachowania zdrowia. Na wartość odżywczą produktów spożywczych ma wpływ wiele czynników, na które w większości przypadków możemy wpłynąć. Czym jest wartość odżywcza i jakie czynniki ją determinują?

Pyłek pszczeli – skład, właściwości, przepisy

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Pyłek kwiatowy jest zbierany przez pszczoły. To w pełni naturalny surowiec, który coraz częściej jest wykorzystywany w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym. Poznajmy bogaty skład chemiczny i cenne właściwości zdrowotne pyłku pszczelego.

Skutki nadmiaru błonnika w diecie

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Włókno pokarmowe stanowi ważny element codziennego jadłospisu, ponieważ reguluje perystaltykę jelit, przeciwdziała chorobom cywilizacyjnym m. in. otyłości, hipercholesterolemii oraz cukrzycy. Błonnik w diecie jest składnikiem pożądanym, jednak jego nadmiar może wykazywać negatywne skutki na fizjologiczne funkcjonowanie organizmu.

Fortyfikacja, czyli wzbogacanie żywności – rodzaje, korzyści, wady i zasady

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Produkty spożywcze, oprócz zbędnych dodatków takich jak barwniki, konserwanty czy regulatory smaku, coraz częściej posiadają również korzystne dla zdrowia witaminy i mikroelementy – nie tylko te obecne w produkcie naturalnie, ale też w nie wzbogacone. Czym jest fortyfikacja żywności? Co decyduje o konieczności i efektywności wzbogacania? Jakie są najczęściej fortyfikowane produkty?

Otręby – sposób produkcji, wartości odżywcze, właściwości i rodzaje

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Niedoceniany produkt uboczny otrzymywany podczas przemiału zbóż, kryje w sobie bogactwo składników dietetycznych, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Oprócz balastowego składnika – błonnika, który zbawiennie wpływa na stan jelit, otręby dostarczają licznych składników mineralnych, witamin oraz zapobiegają rozwojowi chorób krążenia i otyłości.

Różnice pomiędzy napojem hipotonicznym, izotonicznym i hipertonicznym

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Podstawową funkcją napojów hipotonicznych, izotonicznych i hipertonicznych, nie jest jedynie zaspokojenie pragnienia, lecz ze względu na specyficzny skład, ich zadaniem jest szybkie uzupełnienie niedoborów elektrolitów, witamin i węglowodanów oraz pobudzenie organizmu do działania.

Miedź – działanie, zapotrzebowanie i źródła

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Miedź – składnik potrzebny do prawidłowej budowy krwinek czerwonych i tkanki nerwowej. Jakie są więc jej źródła w żywności? Ile wynosi dzienne zapotrzebowanie i jak objawia się niedobór miedzi w organizmie?

Owsianka – najlepsze śniadanie w okresie jesienno-zimowym

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Płatki owsiane są pod względem wartości odżywczych idealnym produktem śniadaniowym. Odpowiednio przyrządzone dostarczą energii oraz zapewnią uczucie sytości przez cały poranek.