ryby

Łosoś – bałtycki, norweski, hodowlany. Czy łosoś jest zdrowy?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Łosoś – źródło wielu ważnych składników odżywczych, minerałów i witamin czy źródło zanieczyszczeń?

Ryby bałtyckie – wędzone, w cieście, na parze, z grilla. Jakie ryby jeść nad morzem?

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Ryby jako „pokarm dla mózgu”, z uwagi na obecność niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych są niezwykle istotnym elementem codziennego jadłospisu. W Morzu Bałtyckim żyje wiele gatunków ryb, które przygotowywane na rozmaite sposoby mogą stać częścią naszego menu…

Łosoś wędzony – wartości odżywcze, w ciąży. Jak przygotować łososia?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Ryby morskie są dla organizmu człowieka bardzo dobrym źródłem pełnowartościowego białka, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych w tym omega-3, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach oraz składników mineralnych. Dieta kobiety będącej w ciąży powinna być bezpieczna i pełnowartościowa zarówno dla niej, jak i płodu. Przyszła mama, wybierając ryby i włączając je do swojej diety dwa razy w tygodniu, powinna kierować się przede wszystkim najkorzystniejszym działaniem dla zdrowia, czyli najlepsze m.in. będą ryby wolne od wszelkich zanieczyszczeń.

Tuńczyk – świeży czy z puszki? Czy tuńczyk jest zdrowy? Przepisy z tuńczykiem

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Wiadomo nie od dziś, iż mięso ryb posiada wyjątkowe zalety żywieniowe, z uwagi na obecność niezbędnych w naszej diecie składników. Tuńczyk, choć jest gatunkiem drapieżnym z pewnością zadomowił się w niejednej kuchni, gdzie znalazł miejsce nie tylko jako dodatek, ale również jako składnik dań głównych.

Śledzie – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Śledź cieszy się popularnością w Polsce. Mięso ryb jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin i składników mineralnych. Śledzie należą do popularnych ryb, które najczęściej spożywane są w postaci marynowanych filetów, koreczków śledziowych lub konserw rybnych w oleju lub pomidorowym sosie.

Tran dla dzieci i niemowląt – działanie, olej z rekina czy tran z dorsza?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Oleje rybie (tran) pozyskiwane z wątroby ryb stanowią cenne źródło kwasów n-3. Czy warto zastosować ich suplementację w postaci tranu?

Dieta na zdrowe stawy – co należy jeść a czego unikać?

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Stawy – element naszej anatomii, z którego istnienia zdajemy sobie sprawę często dopiero wtedy, gdy boleśnie dają o sobie znać. Powstałe z biegiem czasu zwyrodnienia utrudniają swobodny ruch i aktywność fizyczną. Mimo że z wiekiem kondycja stawów ulega stopniowemu pogorszeniu, odpowiednia dieta może znacząco zahamować szybkość tego postępu. Co jeść a czego unikać, by nasze stawy pozostały sprawne jak najdłużej?

Witamina D w diecie dziecka – najlepsze źródła, suplementacja

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Witamina „słońca” syntetyzowana jest w naszej skórze po kontakcie z promieniowaniem słonecznym. Do zainicjowania tego procesu wystarczy codzienna, piętnastominutowa ekspozycja 18% powierzchni ciała nie posmarowanych filtrem UV, na słońce w godzinach 10:00–15:00. W ten sposób powłoka ciała wytwarza nawet do 90% dobowego zapotrzebowania tej niezbędnej witaminy. Zbilansowana dieta w połączeniu z umiarkowaną aktywnością fizyczną i przebywaniem na świeżym powietrzu, stanowią kompleksowe działanie zapobiegające rozwojowi licznych chorób nie tylko układu kostnego.

Co zamiast mięsa, czyli alternatywa dla tradycyjnego schabowego

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Zgodnie z wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia mięso i jego przetwory należy ograniczyć do 0,5 kg tygodniowo. Czym je zastąpić?

Zdrowe produkty nie dla wszystkich bezpieczne

Sonia Walla ponad miesiąc temu

„Nie wszystko złoto, co się świeci” i… nie wszystko zdrowe, co za takie uchodzi. Nie wszystkie produkty, którym chętnie nadaliśmy etykietkę „zdrowej żywności” faktycznie na nią zasługują – a przynajmniej nie w stu procentach. Wiele tzw. zdrowych produktów ma swoją ciemną stronę, której nie do końca jesteśmy świadomi. Czas przyjrzeć się pozycjom na półce ze zdrową żywnością i zadecydować, czy faktycznie powinny się one tam znaleźć.

Na kanapkę idealna wędzona makrela!

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

W diecie każdej osoby dbającej o zdrowie powinny znaleźć się ryby. Nie zawsze jednak można zakupić łososia, który do najtańszych ryb raczej nie należy. Warto od czasu do czasu zdecydować się na wędzona makrelę.

Smażona, grillowana, gotowana – jaka ryba ma najwięcej kwasów omega?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Ryby są jednym z najlepszych źródeł cennych kwasów omega 3 i 6. Niestety nieprawidłowy sposób przygotowania, może je całkowicie ich pozbawić. Dziś podpowiadamy jak przygotować zdrową rybę!

Ryby mogą spowodować otyłość u dzieci

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kobiety ciężarne, które spożywają dużą ilość ryb zwiększają ryzyko otyłości u swoich dzieci. Dieta kobiet ciężarnych wymaga wiele uwagi i planowania, bowiem wszystko może oddziaływać na nienarodzone dziecko.

Zanieczyszczenie ryb metalami ciężkimi - przyczyny i wpływ na zdrowie

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Ryby są niezbędne w naszej diecie. Dostarczają wielu składników odżywczych, witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych omega-3. Jednakże nie są zalecane częściej niż 2–3 razy w tygodniu, ponieważ mogą być również źródłem substancji szkodliwych. Dowiedzmy się, które ryby najlepiej wybierać.

Dorsz z piekarnika w sosie porowym

Kozak Natalia ponad miesiąc temu

Zapraszam na zdrowego, delikatnego i błyskawicznego w przygotowaniu fileta z dorsza podanego z sosem porowym.

Kuchnia norweska – charakterystyka, tradycyjne dania, przepisy

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kraje dalekiej północy charakteryzują się klimatem niezwykle ciężkim dla uprawy roli. Ich położenie wpływa znacząco na tradycyjne dania. Podobnie jest z krajem Wikingów, gdzie najbardziej ceni się proste dania wykonane z wysokiej jakości składników naturalnych. Najważniejsze, aby było prosto i kalorycznie.

Nieorganiczna forma jodu – wpływ na organizm i jego źródła w żywności

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Wiele osób cierpi na niedobór jodu. Warto dowiedzieć się, w jakiej formie najlepiej przyjmować ten ważny pierwiastek, aby organizm mógł go w pełni wykorzystać. Czy jod w każdej postaci jest dla nas bezpieczny?

Kuchnia szwedzka – charakterystyka, tradycyjne dania, tradycje, przepisy

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kuchnia szwedzka uchodzi dziś za jedną z najzdrowszych na świecie. Dania wykonywane z lokalnych i naturalnych produktów zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Szwedzi zresztą dbają, aby każdy ich posiłek zawierał odpowiednią ilość cennych składników.

Kuchnia irlandzka – charakterystyka, tradycyjne potrawy, trunki, przepisy

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Zielona wyspa od lat stanowi cel licznych podróży i emigracji wielu Polaków. Zobaczmy, co ma do zaoferowania Irlandia prócz magicznych krajobrazów i niezwykle przyjaznych mieszkańców.

Kuchnia duńska – charakterystyka, tradycje, alkohole

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kuchnia duńska nie posiada skomplikowanych i czasochłonnych potraw. Duńczycy kierują się zasadą, aby nic się nie zmarnowało. Niestety podróżujący po Dani wegetarianie mogą napotkać problemy w zaspokojeniu swojego głodu. Kraj ten obfituje raczej w dania mięsne i rybne.