Jesteś na:

rośliny strączkowe

Oceń
rośliny strączkowe - 4.0/5. Oddano 1 głosy.

Kwas fitynowy – działanie nieporządane, źródła

Paulina Hetwer 4 dni temu

Kwas fitynowy to ciemna strona ciemnego pieczywa. Ziarna zbóż, choć bogate w witaminy i pierwiastki, zawierają substancję antyodżywczą – rzeczony kwas fitynowy.

Wzdęcia po roślinach strączkowych – jak ich uniknąć?

Dominika Guzik 5 dni temu

Już od najdawniejszych czasów znano i chętnie spożywano rośliny strączkowe. Jedną z nich – soję, ze względu na dużą zawartość białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, w krajach azjatyckich, nazwano rośliną świętą. Niestety konsumpcję strączków ograniczają zawarte w nich rozmaite substancje antyodżywcze oraz niewłaściwa obróbka kulinarna, co sprawia, iż produkty te są przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości i nie mogą być spożywane w większej ilości [1].

Co zamiast mięsa, czyli alternatywa dla tradycyjnego schabowego

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Zgodnie z wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia mięso i jego przetwory należy ograniczyć do 0,5 kg tygodniowo. Czym je zastąpić?

Zdrowe produkty nie dla wszystkich bezpieczne

Sonia Walla ponad miesiąc temu

„Nie wszystko złoto, co się świeci” i… nie wszystko zdrowe, co za takie uchodzi. Nie wszystkie produkty, którym chętnie nadaliśmy etykietkę „zdrowej żywności” faktycznie na nią zasługują – a przynajmniej nie w stu procentach. Wiele tzw. zdrowych produktów ma swoją ciemną stronę, której nie do końca jesteśmy świadomi. Czas przyjrzeć się pozycjom na półce ze zdrową żywnością i zadecydować, czy faktycznie powinny się one tam znaleźć.

Fawizm, czyli kto powinien unikać bobu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Bób z reguły nie powinien szkodzić organizmowi. Istnieje jednak pewne schorzenie określanie mianem fawizmu, które powoduje, że bób staje się trucizną!

Pasty wegetariańskie – dla kogo, zalety, przepis

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Szybkie w przygotowaniu, smaczne i łączące różnorodne składniki, których kombinacje są nieograniczone. Stanowią świetny dodatek zarówno do makaronu pełnoziarnistego, razowego pieczywa czy warzyw pokrojonych w zgrabne słupki. Zdrowe, pełne błonnika, składników mineralnych i witamin. Mowa o pastach wegańskich!

Hummus – właściwości, wartości odżywcze i przepis

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Pasta z ciecierzycy z dodatkiem czosnku, soku z cytryny, oliwy oraz tahini należy do żywności funkcjonalnej, która posiada liczne walory zdrowotne. Wcale jednak nie musisz kupować gotowego opakowania, by móc cieszyć się prozdrowotnymi właściwościami produktu. Sprawdź, dlaczego warto jeść hummus oraz poznaj prosty sposób na jego przygotowanie.

Pełnowartościowe i niepełnowartościowe źródła białka

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Pełnowartościowe białko – ile tak naprawdę go potrzeba i jaki ma wpływ na budowę masy mięśniowej.

Stany zwiększonego zapotrzebowania na białko

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zdrowy człowiek o przeciętnej ilości aktywności fizycznej w ciągu dnia średnio powinien spożywać ok. 1 g białka na 1 kg masy ciała na dobę. Istnieją jednak różne dolegliwości zwiększające zapotrzebowanie organizmu na białko. Sprawdź, czy należysz do tej grupy osób.

Najlepsza dieta na hemoroidy – zioła i błonnik to podstawa

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Cierpisz na hemoroidy? Odpowiednia dieta może Ci w tym pomóc.

7 produktów groźnych dla Twojej wątroby

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Chcesz cieszyć się zdrową i dobrze funkcjonującą wątrobą uważaj na te produkty!

Dieta nordycka. Zasady i przykładowy jadłospis

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Jak odżywiają się ludzie północy? Swoją dietę opierają na naturalnych produktach, a ich posiłki obfitują w rośliny strączkowe i ryby. Dieta noarydcka pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę, wypróbuj ją i Ty!

Dieta przy wzdęciach. Poznajmy najlepsze domowe sposoby na "gazy"

Aneta Pietrzak ponad miesiąc temu

Dowiedz się jak pozbyć się uciążliwych gazów. Czuj się swobodnie w swoim ciele.

Produkty dla wegetarian i nie tylko

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dieta wegetariańska ma swoje wady i zalety. Osoby, które się na nią decydują muszą zadbać o dobrze zbilansowaną dietę, zapewniającą im wszystkie niezbędne składniki, których niedobory mogą wystąpić po wykluczeniu z diety mięsa i jego pochodnych.

Pokochaj swoje serce, czyli żywienie a kondycja układu krwionośnego

Justyna Maciejewska ponad miesiąc temu

Jego „bicie” jest jedną z najbardziej jawnych oznak życia. Pozwól mu żyć jak najdłużej – dowiedz się, jak odżywiać się, by wspomagać swoje serce.

Fitoestrogeny. Działanie i występowanie roślinnych hormonów

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Fitoestrogeny są hormonami naturalnie występującymi w roślinach. Pełnią funkcje przeciwutleniające, grzybobójcze i budulcowe. Wykazują działanie zbliżone do żeńskich hormonów płciowych.

Magnez i potas dla prawidłowej pracy mózgu

Magdalena Wilk ponad miesiąc temu

Magnez i potas są ważne dla naszego zdrowia, dlatego zastanówmy się z jakimi produktami możemy je dostarczyć do naszego organizmu.

Przepisy kuchni wegańskiej. Zdrowo, smacznie, kolorowo

Magdalena Wilk ponad miesiąc temu

Dieta wegańska wymaga wielu wyrzeczeń, ale również otwiera się na nowe możliwości i smaki. Co tak na prawdę jedzą weganie? Zobacz i spróbuj!

Dieta wegańska. Wady i zalety modnej filozofii życia

Emilia Muchowska ponad miesiąc temu

Do niedawna mięso uznawane było za jeden z podstawowych składników codziennej diety. Coraz częściej odchodzi się od tego przekonania, czego dowodem może być cieszący się rosnącą popularnością weganizm. Poznajmy jego wady i zalety.

Soczewica- zastosowanie, właściwości, wartości odżywcze i wpływ na odchudzanie

Kinga Gąsienica - Roj ponad miesiąc temu

Nasiona soczewicy jadalnej charakteryzują się wysoką wartością odżywczą, dlatego powinny pojawiać się częściej w diecie osób pragnących zdrowo się odżywiać.