owoce

Oceń
owoce - 3.0/5. Oddano 4 głosy.

owoce Lato i późna jesień to wyjątkowe pory roku. To właśnie wtedy stragany warzywne obfitują w największa ilość owoców. Truskawki, borówki, jabłka, maliny… każdy ma swój ulubiony. Świeży owoc to idealna propozycja na przekąskę czy deser. Sposób ich podania jest ograniczony jedynie naszymi chęciami i wyobraźnią. Można zrobić z nich musy, zblendować i dodać do jogurtu czy upiec z nimi ciasto. Owoce w zależności od rodzaju posiadają mnóstwo cennych witamin i cukrów. Warto dodać do swojej diety choć jedną porcję owoców dziennie. Dla dzieci to idealny zamiennik słodyczy. W artykułach poniżej znajdziecie opisy owoców, zarówno rodzimych jak jabłka czy truskawki, jak i egzotycznych jak jagody accai czy jagody goji. Każdy z nich posiada wyjątkowe składniki odżywcze, a w wielu wypadkach zaskoczą was ich liczne właściwości prozdrowotne. Znajdziecie tam również wiele przepisów i propozycji podania owoców, które pomogą wam zachować ich smak i wszystkie cenne substancje.

Amla (agrest indyjski) – właściwości odchudzające

Paulina Chrzan ponad tydzień temu

Agrest jest rośliną, którą zna każdy z nas, np. z przydomowego ogródka. Okazuje się, że Indie mają swoją odmianę owego specjału, która niezwykle bogata jest w składniki o działaniu przeciwutleniającym. Anka jest skuteczna nie tylko w niwelowaniu ryzyka rozwoju chorób cywilizacyjnych (jak np. nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, otyłość), ale także o wiele poważniejszych przypadłości, takich jak nowotwory czy marskość wątroby. Przeczytaj artykuł i poznaj więcej dobroczynnych właściwości agrestu indyjskiego!

Co to są katechiny i gdzie można je znaleźć?

Katechiny należą do flawonoidów i wykazują korzystne działanie na nasz organizm. Warto wzbogacić w nie naszą dietę. Ich źródłem są produkty łatwo dostępne.

Owoce – indeks glikemiczny

Najniższy indeks glikemiczny posiadają wiśnie i grejpfruty, a najwyższy mango czy morele. Ich duże zróżnicowane, pozwoli dobrać Ci odpowiednie owoce dla swojej diety.

Czerwone banany – właściwości. Jak jeść czerwone banany?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Banany to jedne z najczęściej spożywanych owoców na świecie. Zawierają wiele minerałów oraz witamin i są źródłem węglowodanów, dzięki czemu zapewniają szybki przypływ energii. W Polsce dostępna jest najczęściej ich żółta odmiana, tak więc mało kto wie, że istnieją również inne. Jakie właściwości posiadają czerwone banany?

Czym są garbniki? Garbniki w kosmetyce

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Garbniki są jednymi z wielu substancji aktywnych występujących w roślinach. Dzięki swoim właściwościom ściągającym, antybakteryjnym i przeciwzapalnym znalazły zastosowanie w leczeniu cery tłustej i trądzikowej.

Sok z dzikiej róży – właściwości lecznicze, przepis

Karolina Ruszkiewicz ponad miesiąc temu

Dzika róża to krzew występujący pospolicie na terytorium całej Polski. Zakwita pod koniec maja i kwitnie aż do czerwca. Jej owoce są surowcem zielarskim, używanym do wyrobu herbat, płatki nadają się do produkcji konfitur, a z nasion wytwarzany jest olej.

Suszone owoce

W przypadku moreli, suszona wersja owoców posiada większą ilość magnezu czy wapnia. Suszone owoce dostarczają również dużej ilości węglowodanów, co w sytuacjach, kiedy potrzebujemy szybkiego zastrzyku energii, może okazać się bardzo pomocne.

Pleśń na owocach. Jak przechowywać owoce?

Paulina Żukowska ponad miesiąc temu

Pleśń – nieproszony gość w misce z owocami. Jak przechowywać żywność, żeby pojawiał się jak najrzadziej?

Czerwona porzeczka – odmiany, właściwości lecznicze, przetwory

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Wszelkie rodzaje owoców jagodowych cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Ich słodko-kwaśny smak, soczystość i właściwości prozdrowotne z pewnością tej popularności służą. Jakie właściwości ma czerwona porzeczka?

Rodzynki – rodzaje, właściwości. Rodzynki a odchudzanie. Czy rodzynki są zdrowe?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Rodzynki można uwielbiać lub mieć do nich awersję. Ich dodatek do ciast – sernika czy makowca – budzi duże kontrowersje. Jak rodzynki wyglądają z punktu widzenia dietetyka?

Owoce na zaparcia

W przypadku zaparcia, owoce na pewno przyniosą ulgę. Wszystko to z powodu zawartego w nich błonnika, który usprawni pracę jelit. Największą ilość błonnika znajdziecie w porzeczkach: czerwonych, czarnych, białych, awokado czy w malinach. Kiedy nie ma ich pod ręką zwykłe jabłka też okażą się świetnym wyborem.

Jagoda kamczacka – odmiany, właściwości, przetwory. Nalewka z jagody kamczackiej

Monika Kubiś dietetyk kliniczny ponad miesiąc temu

Jagoda kamczacka jest bogatym źródłem polifenoli oraz witaminy C. W jakiej formie warto po nią sięgać? Jakie właściwości prozdrowotne wnosi do naszych codziennych jadłospisów? Zachęcam do przeczytania artykułu.

Miechunka peruwiańska – uprawa, właściwości

Paulina Chrzan ponad miesiąc temu

Rozwój cywilizacyjny wiąże się z rozpowszechnieniem nieznanych wcześniej produktów. Jednym z nich jest właśnie egzotyczna miechunka peruwiańska, która zachwyca oryginalnym wyglądem oraz intensywną barwą. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o jej właściwościach i uprawie!

Czeremcha – właściwości i zastosowanie w ziołolecznictwie. Przetwory z czeremchy

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Czeremcha pospolita rośnie w niemal całej Polsce. Mimo że nie stosuje się jej tak często jak wiśni czy śliwek, to z pewnością warto się jej przyjrzeć.

Truskawki a cukrzyca, ciąża, odchudzanie. Uczulenie na truskawki

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Zbliża się lato, a wraz z nim sezon na truskawki. Czerwone i soczyste owoce zazwyczaj trafiają w gusta wszystkich, a jeśli ktoś ich nie spożywa to zazwyczaj z powodu nadwrażliwości układu pokarmowego. Czym należy się kierować przy włączaniu truskawek do diety?

Mrożone owoce, warzywa, mięso – jak mrozić? Jak szybko rozmrozić mięso?

Karolina Ruszkiewicz ponad miesiąc temu

Mrożenie produktów spożywczych jest świetnym sposobem przedłużania ich trwałości i pozwala na zrobienie zimowych zapasów. Szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku sezonowych owoców i warzyw. Dzięki mrożeniu możemy cieszyć się smacznymi i pełnowartościowymi potrawami nie tylko latem, ale praktycznie przez cały rok.

Papaja – właściwości, przepisy. Jak jeść papaję?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Papaja jest owocem charakterystycznym dla klimatu tropikalnego. Owoc znany również z innej nazwy – melonowiec właściwy – coraz częściej można spotkać na półkach sklepowych w Polsce. Jakie właściwości ma papaja?

Masło z awokado zamiast masła? Jak zrobić masło z awokado?

Awokado to nietypowy owoc o cennym składzie, który jest dobrą alternatywą dla masła i do tego korzystnie wpływa na zdrowie.

Janginizacja – co to jest? Janginizacja owoców. Przepisy

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Nic tak nie cieszy w zimne popołudnia, gdy za oknem szaro i buro, jak łyżeczka domowej konfitury do herbaty. Jednakże konieczność użycia dużej ilości cukru niejednego cukrzyka, młodą mamę czy osobę na diecie wprawia w nie lada zakłopotanie. Bo jak tu uniknąć cukrów dodanych? Aby zachować niebanalny smak lata na długie zimowe wieczory, warto na pewno szukać zdrowszych alternatyw i modyfikować nieco babcine przepisy.

Truskawki – odmiany, indeks glikemiczny, kalorie. Czy truskawki tuczą?

Magdalena Olejnik ponad miesiąc temu

Truskawki od wieków cieszą się ogromną popularnością nie tylko ze względu na swój smak i aromat. Owoce te wykazują również właściwości zdrowotne, lecznicze oraz pielęgnacyjne, ponieważ są doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych. Niestety, ze względu na ich silne właściwości uczulające nie każdy może korzystać z ich zbawiennego wpływu.

Pestka z awokado – właściwości. Czy pestka z awokado jest trująca, co z nią zrobić?

Dominika Suślik ponad miesiąc temu

Zdecydowana większość osób, u których awokado gości w codziennej diecie, po jego przekrojeniu, wyrzuca pestkę do kosza bez żadnego zastanowienia. Ale czy nie lepiej, nie działać tak pochopnie i pozytywnie ją wykorzystać, dodając ją do swojego ulubionego koktajlu lub robiąc z niej odżywkę na lśniące włosy?

Marakuja – właściwości, gdzie kupić, cena. Jak jeść marakuję?

Justyna Paroń ponad miesiąc temu

W ostatnich latach wśród konsumentów zauważalny jest wzrost zainteresowania żywnością nie tylko nieprzetworzoną, ale również egzotyczną, która wykazuje wiele prozdrowotnych właściwości. Produkty te bogate są w witaminy, składniki mineralne, przeciwutleniacze i inne składniki bioaktywne, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu, dlatego często stanowią one składnik żywności wzbogaconej lub suplementów diety.