owoce

Oceń
owoce - 5.0/5. Oddano 4 głosy.

owoce Lato i późna jesień to wyjątkowe pory roku. To właśnie wtedy stragany warzywne obfitują w największa ilość owoców. Truskawki, borówki, jabłka, maliny… każdy ma swój ulubiony. Świeży owoc to idealna propozycja na przekąskę czy deser. Sposób ich podania jest ograniczony jedynie naszymi chęciami i wyobraźnią. Można zrobić z nich musy, zblendować i dodać do jogurtu czy upiec z nimi ciasto. Owoce w zależności od rodzaju posiadają mnóstwo cennych witamin i cukrów. Warto dodać do swojej diety choć jedną porcję owoców dziennie. Dla dzieci to idealny zamiennik słodyczy. W artykułach poniżej znajdziecie opisy owoców, zarówno rodzimych jak jabłka czy truskawki, jak i egzotycznych jak jagody accai czy jagody goji. Każdy z nich posiada wyjątkowe składniki odżywcze, a w wielu wypadkach zaskoczą was ich liczne właściwości prozdrowotne. Znajdziecie tam również wiele przepisów i propozycji podania owoców, które pomogą wam zachować ich smak i wszystkie cenne substancje.

Czarna porzeczka – właściwości lecznicze. Liście i olej z czarnej porzeczki

Marcin Grzelak wczoraj

Czarne porzeczki nie należą do najbardziej popularnych owoców. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że te sezonowe owoce charakteryzują się wysoką gęstością odżywczą. Regularna konsumpcja czarnych porzeczek może przynieść wiele korzyści.

Dietetyczne crumble

Nie macie pomysłu na pożywny i smaczny deser ? Polecam Wam dietetyczne crumble, czyli owoce zapiekane pod kruszoną z płatków owsianych i wiórek kokosowych.

Pigwa – właściwości i przepisy. Czy warto robić przetwory z pigwy?

Weronika Knapczyk ponad tydzień temu

Pigwa to krzew, który jest uprawiany głównie jako roślina ozdobna, ma piękne kwiaty, a jej drobne żółte, jabłkowate owoce również prezentują się pięknie. Nie jest to roślina specjalnie kłopotliwa w uprawie, wymaga tylko sporo słońca i w miarę wilgotnej gleby.

Owoce – indeks glikemiczny

Najniższy indeks glikemiczny posiadają wiśnie i grejpfruty, a najwyższy mango czy morele. Ich duże zróżnicowane, pozwoli dobrać Ci odpowiednie owoce dla swojej diety.

Jagody goji – działanie, dawkowanie, opinie. Jak jeść jagody goji?

Ewa Świndryk ponad tydzień temu

Owoce goji, których właściwości prozdrowotne znane są od tysięcy lat, coraz częściej pojawiają się na talerzach Polaków. Co takiego mają w sobie te magiczne owoce i czy warto wprowadzić je do jadłospisu na stałe?

Acerola – źródło naturalnej witaminy C

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Źródłem tej witaminy są produkty roślinne, przede wszystkim owoce jagodowe i cytrusowe, warzywa kapustne, papryka i pomidory. Od jakiegoś czasu coraz większym uznaniem cieszy się acerola, która przywędrowała do nas z Ameryki Środkowej. Przyjrzyjmy się jej dokładniej.

Suszone czy świeże owoce – co lepsze?

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Czy suszone śliwki mają takie same wartości odżywcze, co świeże? Co różni świeże owoce od ich suszonych odpowiedników? Które z nich lepiej spożywać i dlaczego?

Suszone owoce

W przypadku moreli, suszona wersja owoców posiada większą ilość magnezu czy wapnia. Suszone owoce dostarczają również dużej ilości węglowodanów, co w sytuacjach, kiedy potrzebujemy szybkiego zastrzyku energii, może okazać się bardzo pomocne.

Witarianizm – zasady, wady i zalety, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Witarianizm to najbardziej surowa dieta na świecie. Dosłownie i w przenośni. Czy można wyobrazić sobie życie bez ciepłego posiłku? Jak żyją witarianie i jakie korzyści przynosi dieta raw food ?

Najlepsze dodatki do Smoothie owocowych i warzywnych

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Według najnowszych zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, owoce i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety. Chcąc urozmaicić codzienny jadłospis spróbuj przygotować pożywne Smoothie, będące doskonałą alternatywą dla zwykłych soków.

Owoce jagodowe i ich wpływ na zdrowie. Różnice pomiędzy borówką amerykańską a jagodą

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Owoce jagodowe – uwielbiane przez małych i dużych. Jakie korzyści zdrowotne może przynieść ich spożywanie? Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaka jest różnica między jagodą a borówką amerykańską?

Owoce na zaparcia

W przypadku zaparcia, owoce na pewno przyniosą ulgę. Wszystko to z powodu zawartego w nich błonnika, który usprawni pracę jelit. Największą ilość błonnika znajdziecie w porzeczkach: czerwonych, czarnych, białych, awokado czy w malinach. Kiedy nie ma ich pod ręką zwykłe jabłka też okażą się świetnym wyborem.

Dereń – uprawa, właściwości, nalewka

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Większa świadomość konsumentów oraz wyższy poziom wiedzy sprawia, że chętniej poszukujemy i sięgamy po produkty roślinne o prozdrowotnych właściwościach, zamiast po kolejne lekarstwa. Dereń jadalny jest nie tylko rośliną ozdobną. W medycynie ludowej wykorzystywano jego potencjał sięgając po świeże owoce oraz ich przetwory, liście lub korę rośliny niwelując m.in. stany podgorączkowe i anemię.

Owocowa przekąska

mgr Magdalena Borowiec ponad miesiąc temu

W ten wspaniały słoneczny dzień polecam Wam owocową przekąskę, która idealnie sprawdzi się jako alternatywa dla słodyczy.

Figa – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Czy stosujesz figi w swojej kuchni? Jeśli odpowiedź brzmi “nie”, to najwyższy czas, by to zmienić. Sprawdź, ile dobrodziejstw niesie spożywanie tych owoców.

Smoczy owoc (pitaja) – właściwości, zastosowanie, smak

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Pitaja, inaczej nazywana ,,smoczym owocem’’ lub ,,truskawkową gruszką’’ to tropikalny oraz smaczny owoc o unikatowym wyglądzie. Ze względu na wysoką wartość odżywczą pitaja zaliczana jest często do „super-żywności'' (z ang. „SuperFoods”). Ten egzotyczny owoc powoli staje się coraz bardziej popularny zatem włączenie go do diety niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla zdrowia, jak i dla sylwetki.

Oliwki – wartości odżywcze, właściwości, kalorie, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Oliwki są jednymi z najzdrowszych naturalnych przekąsek. Uważane za afrodyzjak, zawierają kwasy omega-3 i przeciwutleniacze, zmniejszają ryzyko powstawania chorób układu krążenia i nowotworów, a to tylko niektóre z właściwości oliwek.

Mandarynki – właściwości, kalorie, nalewka mandarynkowa

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Mniejsza kuzynka pomarańczy, kojarzy się nam z okresem świątecznym. Jej słodki zapach i soczysty miąższ, myślę że znany jest każdemu z nas. Mandarynki są nie tylko smacznym cytrusowym owocem, ale i zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych. Jakich?

Salak – właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie wężowego owocu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Niewielki owoc, którego miąższ pokryty jest twardą skórką wyglądającą jak skóra węża. Kształtem podobny jest do główki czosnku, choć nieco mniejszy. Popularny jest w Azji Południowej, ale największe hodowle tego owocu można znaleźć w Indonezji, na wyspie Jawie oraz Sumatrze. Przyjrzyjmy się bliżej nietypowemu owocu w brązowej skórce z włoskami!

Tamarillo – właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie pomidora drzewiastego

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

W sklepach warzywno-owocowych możemy dostać coraz więcej egzotycznych produktów, sprowadzanych z najodleglejszych miejsc świata. Ciekawość podpowiada, aby kupić i wypróbować nietypowy surowiec w swojej kuchni, poznać jego smak, zapach, strukturę i konsystencję. Co powiecie na tamarillo, owoc o nietypowym wytrawnym smaku?

GAC, czyli właściwości i zastosowanie owocu z rodziny dyniowatych

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Owoc GAC – czyli Momordica cochinchinensis to tropikalna roślina, której naturalnym środowiskiem są obszary Południowej Azji – Wietnam, Chiny, Tajlandia. Zbiory owoców trwają od jesieni do zimy, kiedy ich skórka przybiera kolor od ciemno-pomarańczowego po czerwony. Najbardziej wartościowa jest czerwona warstwa otaczająca nasiona. Ze względu na swój intensywny czerwony kolor wykorzystywana jest do nadania apetycznej barwy w tradycyjnej wietnamskiej potrawie Xoi Gac.

Zalety i wady spożywania awokado

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zielony owoc, kształtem przypominający gruszkę, jest podstawą dla guacamole oraz innych znanych potraw. Awokado jest tłustym produktem, który z tego powodu często uważany jest za niekorzystny dla naszego zdrowia. Nic bardziej mylnego! Poznajmy wady oraz zalety amerykańskiej rośliny.

Warzywa i owoce suszone – produkcja, zalety i wady

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Jedną z metod utrwalenia jarzyn i słodkich plonów jest suszenie. Jak ta metoda wpływa na wartość odżywczą produktu oraz jakie zmiany możemy zaobserwować w ich strukturze oraz jakości? Czy warto spożywać suszone warzywa i owoce?