Jesteś na:

nabiał

Zdrowe produkty nie dla wszystkich bezpieczne

Sonia Walla ponad miesiąc temu

„Nie wszystko złoto, co się świeci” i… nie wszystko zdrowe, co za takie uchodzi. Nie wszystkie produkty, którym chętnie nadaliśmy etykietkę „zdrowej żywności” faktycznie na nią zasługują – a przynajmniej nie w stu procentach. Wiele tzw. zdrowych produktów ma swoją ciemną stronę, której nie do końca jesteśmy świadomi. Czas przyjrzeć się pozycjom na półce ze zdrową żywnością i zadecydować, czy faktycznie powinny się one tam znaleźć.

Ser topiony – jego skład Was zaskoczy

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Serki topione to popularne smarowidła do chleba. Dziś w sklepach możemy wybierać spośród wielu rodzajów. Serki śmietankowe, z dodatkami lub bez, posiadają jednak tę samą bazę. Czas poznać skład serków topionych!

Serwatka – powstawanie, skład, właściwości i zastosowanie

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Przez bardzo długi czas serwatka była niedoceniania i traktowana jako odpad. Rozpoczęcie nad nią badań laboratoryjnych wykazało, że stanowi ona cenne źródło wielu składników, a zwłaszcza cennych jakościowo białek.

Dieta w chorobie Hashimoto – budowa jelita wpływa na jakość życia chorych

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Poprawna budowa jelita warunkuje lepsze życie osobom chorym na Hashimoto

Charakterystyka 12 grup produktów spożywczych i ich znaczenie dla organizmu

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Żywność pod względem zawartości różnych składników możemy podzielić na dwanaście grup produktów. Każda z grup charakteryzuje się zawartością innego składnika. Wiedząc, który produkt może uzupełnić dany mikro- lub makroskładnik, łatwiej skomponować zdrową dietę zapewniającą wystarczającą podaż odpowiednich składników odżywczych dla organizmu.

Wpływ diety na raka jelita grubego

Aneta Pietrzak ponad miesiąc temu

W Polsce i na świecie choroby nowotworowe stanowią drugą przyczynę zgonów. Częstotliwość zachorowalności na nowotwór jelita grubego dotyczy w równym stopniu kobiet i mężczyzn.

Zdrowe jedzenie na mieście – jakich wyborów dokonywać, co zjeść

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Jedzenie na mieście – czyli poradnik przetrwania w racjonalnym żywieniu.

Alternatywne źródła wapnia dla osób wykluczających z diety nabiał

Marta Konował ponad miesiąc temu

Wapń jest niezwykle ważnym pierwiastkiem. Bez niego trudno o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Najwięcej wapnia znajdziemy w nabiale, ale co jeśli nasza dieta wyklucza nabiał?

Stany zwiększonego zapotrzebowania na białko

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zdrowy człowiek o przeciętnej ilości aktywności fizycznej w ciągu dnia średnio powinien spożywać ok. 1 g białka na 1 kg masy ciała na dobę. Istnieją jednak różne dolegliwości zwiększające zapotrzebowanie organizmu na białko. Sprawdź, czy należysz do tej grupy osób.

Dieta na obrzęki – produkty zalecane i zakazane

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Masz problem z zatrzymywaniem wody w organizmie? Czujesz się opuchnięta i ciężka? W pozbyciu się opuchlizny może pomóc Ci dieta!

Mleczny zawrót głowy – przegląd produktów mlecznych, ich wartość odżywcza, walory i wady

Justyna Maciejewska ponad miesiąc temu

Każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie. Głównie ze względu na niesamowitą różnorodność, stale zwiększaną przez producentów. Dowiedz się więcej o produktach mlecznych.

Próchnica zębów – przyczyny, przebieg, leczenie

Joanna Rojkowicz ponad miesiąc temu

Dowiedz się, co wywołuje tę niebezpieczną chorobę i ustrzeż przed nią swoje zęby!

Probiotyki – źródło oraz wpływ na wygląd zewnętrzny oraz samopoczucie

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Bakterie zwykły kojarzyć nam się źle. Oto kilka powodów, dla których warto je pokochać.

5 grup „zdrowych” produktów, które rujnują Twoją dietę cz.1

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Nie wystarczy po prostu zdrowo jeść, aby zachować dobre samopoczucie, uchronić się od chorób oraz wyglądać szczupło i atrakcyjnie. Zdrowe produkty, tak samo jak te z zakazanej półki, bardzo łatwo przedawkować – niekontrolowane ich jedzenie może wręcz wpływać negatywnie na założone cele zdrowotne. Szczególnie niebezpieczne jest 5 grup produktów, które wg mnie są największym nieporozumieniem na rynku żywności „fit” . Poznajmy je.

Witamina D, rola, niedobory oraz źródła pokarmowe

Klaudia Niemira ponad miesiąc temu

Witamina D pełni niezwykle ważne funkcje w naszym organizmie. Zarówno jej niedobór jak i zbyt duża ilość może prowadzić do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Dowiedz się jakie są jej najlepsze źródła i jaką pełni rolę w Twoim ciele!

Wędzenie i fermentowanie, jako popularne sposoby utrwalania żywności

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Większość kupowanych przez nas produktów nie jest spożywana od razu. W sklepach również bywa długo przechowywana. Co za tym idzie, może w bardzo szybkim czasie ulec zepsuciu. Aby temu zapobiec, stosuje się różne metody utrwalania żywności.

Nabiał, produkty zbożowe, soki, cukry, oleje – zobacz jak rozpoznać zdrową żywność

Nikola Klepacz ponad miesiąc temu

Coraz więcej ludzi dziś zwraca uwagę na sposób odżywiania. Nie jesteśmy jednak na tyle świadomi, by wiedzieć, że producenci żywności zastawiają na nas mnóstwo pułapek.

Jedzenie kolacji – cała prawda o wpływie wieczornego posiłku na naszą sylwetkę!

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Czy powinniśmy jeść kolacje, a jeśli tak to na co się zdecydować?

Mleko, ser żółty, jogurt - czy produkty odtłuszczone na pewno są zdrowe?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Czy pozbawienie tłuszczu produktów mlecznych jest dobrym pomysłem?

Probiotyki ginekologiczne dla kobiet w ciąży i nie tylko!

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

O tym, że probiotyki są dobre dla naszego zdrowia wie prawie każdy. Ale co tak naprawdę nam dają, jak je wybrać i jakie zastosowanie mają probiotyki ginekologiczne?