Jesteś na:

kwasy omega 3

Oceń
kwasy omega 3 - 5.0/5. Oddano 2 głosy.

kwasy omega 3 Dowiedz się, jakie znaczenie mają dla naszego zdrowia i gdzie możemy je znaleźć. Eksperci zgodnie twierdzą, że stosowanie diety bogatej w kwasy tłuszczowe usprawnia znacznie funkcjonowanie organizmu. Warto zatem poznać produkty, w których jest ich najwięcej. Znajdziesz tu również informacje o wpływie kwasów omega 3 na: poziom cholesterolu, depresję, odchudzanie, witalność i samopoczucie, profilaktykę miażdżycy, rozwój nowotworów, odporność, pracę serca oraz prawidłowy przebieg ciąży. Nie obędzie się bez ciekawostek: Czy wiesz, że poszczególne rodzaje obróbki termicznej mogą zmienić ilość kwasów omega-3 w rybach?

Pstrąg – hodowla i wartości odżywcze. Jak przyrządzić pstrąga?

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Ryby bez wątpienia stanowią wartościowy element diety. Jedną z najsmaczniejszych i łatwo dostępnych w Polsce jest pstrąg.

Witamina F – występowanie, niedobór

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Witaminy oraz składniki mineralne są liczną grupą składników odżywczych, które zarówno w organizmie człowieka, jak i w produktach spożywczych występują w niewielkiej ilości. Należą jednak do niezbędnych składników pokarmowych, co oznacza, że muszą zostać dostarczone do organizmu wraz z pożywieniem. Wykazują one ogromne znaczenie dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu, a niedobór czy nadmiar któregokolwiek z nich może skutkować zaburzeniami stanu zdrowia [1]. Dotyczy to również witaminy F. Przyjrzyjmy się jej nieco bliżej.

NNKT – co to jest, źródła, skutki niedoboru

Magdalena Olejnik ponad miesiąc temu

Większość spożywanych przez nas tłuszczów różni się między sobą wartością odżywczą oraz wpływem na nasz organizm. Dawniej uważano tłuszcze za niepożądany element diety, dlatego często były wykluczane z naszego menu. Okazuje się jednak, że nie wszystkich tłuszczów musimy unikać. Niektóre z nich są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Kwasy omega 3 – właściwości, dla dzieci, dawkowanie, źródła

Justyna Paroń ponad miesiąc temu

Regularne spożywanie ryb morskich stanowi jedno z najważniejszych zasad zdrowego żywienia. Ma to na celu stałe dostarczanie do organizmu kwasów omega-3, które są niezbędne do życia, a mimo to organizm sam nie potrafi ich syntezować. Takie zachowanie stanowi jeden z elementów profilaktyki chorób układu krążenia i nowotworów.  

Kwasy omega-3 – właściwości, źródła. Stosunek omega-3 do omega-6

Agnieszka Pankowska ponad miesiąc temu

Tłuszcze stanowią ok. 10–15% masy ciała u mężczyzn i ok. 15–25% u kobiet. W organizmie występują jako tłuszcz zapasowy, czyli podskórny oraz narządowy, który ochrania narządy wewnętrzne [1]. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), kwasy tłuszczowe nasycone nie powinny przekraczać 7% dostarczanej z pożywieniem energii, wielonienasycone kwasy tłuszczowe mają stanowić od 6 do 10%, z kolei jednonienasycone 10–15% [2].

Ryby bałtyckie – wędzone, w cieście, na parze, z grilla. Jakie ryby jeść nad morzem?

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Ryby jako „pokarm dla mózgu”, z uwagi na obecność niezbędnych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych są niezwykle istotnym elementem codziennego jadłospisu. W Morzu Bałtyckim żyje wiele gatunków ryb, które przygotowywane na rozmaite sposoby mogą stać częścią naszego menu…

Śledzie – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Śledź cieszy się popularnością w Polsce. Mięso ryb jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witamin i składników mineralnych. Śledzie należą do popularnych ryb, które najczęściej spożywane są w postaci marynowanych filetów, koreczków śledziowych lub konserw rybnych w oleju lub pomidorowym sosie.

Działanie oleju krokoszowego. Czy olej z krokosza Barwierskiego jest dobry na włosy?

Weronika Knapczyk ponad miesiąc temu

W obecnym czasie rozmaite oleje roślinne przeżywają swoisty renesans. Choć wiele z nich jak olej krokoszowy znane były już w starożytności, to dopiero teraz zaczęto doceniać ich właściwości. Być może to kwestia „znudzenia” się ogólnodostępnymi olejami takimi jak rzepakowy czy oliwa z oliwek i poszukiwanie alternatywnych rozwiązań i smaków w kuchni, ale nie tylko bo oleje roślinne coraz częściej służą nam jako wcierki do włosów, czy zastępują przepełnione „chemią” balsamy do ciała.

Tłuszcze roślinne i zwierzęce – które zdrowsze?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Choć gdzieniegdzie nadal słychać głosy gloryfikujące tłuszcze zwierzęce, przedstawimy dziś klarowne stanowisko instytucji do spraw żywienia na całym świecie odpowiadając na pytanie, który tłuszcz wybrać: zwierzęcy czy roślinny?

Naturalne antydepresanty – dziurawiec, czekolada, witamina B,D, żeń szeń, kwasy omega-3

Sabina Bachleda-Szeliga ponad miesiąc temu

Medycyna naturalna od lat stosowana jest w krajach Europy Wschodniej. Obecnie zyskuje ona coraz większą sławę w innych państwach, między innymi w Polsce. Społeczeństwo coraz chętniej sięga po naturalne środki lecznicze zamiast tych produkowanych przemysłowo. Jedną z chorób, której występowaniu można zapobiegać dzięki stosowaniu naturalnych środków jest depresja. Poznaj jakie substancje uznawane są za naturalne antydepresanty.

Kontuzja – wskazówki żywieniowe wspomagające regenerację

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Kontuzja jest bardzo ciężkim przeżyciem dla każdego sportowca. Powrót do pełnej sprawności fizycznej, jak i psychicznej wymaga wiele pracy i cierpliwości. Niezwykle ważne znaczenie w profilaktyce i leczeniu urazów sportowych są odpowiednio dobrane zabiegi fizjoterapeutyczne oraz dieta bogata w składniki zapewniające stawom właściwe odżywienie. W niniejszym artykule opiszę kilka przydatnych wskazówek żywieniowych, które pomogą Ci w szybszym powrocie do zdrowia.

Tłuszcze w diecie dziecka do 3 roku życia

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Właściwe żywienie w okresie wczesnego dzieciństwa odgrywa kluczową rolę i ma wpływ na kształtowanie się metabolizmu małego człowieka.

Dieta omega – efekty, 12 grup produktów, jadłospis, opinia dietetyka

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Dieta odchudzająca pod nazwą ''Omega'' stworzona przez brytyjską specjalistkę żywienia Judith Wills uznawana jest za rewolucyjną metodę zrzucenia zbędnych kilogramów bez liczenia kalorii. Kuracja odchudzająca opracowana przez autorkę ma na celu poprawę samopoczucia, wyglądu sylwetki, a przede wszystkim ogólnie pojętego stanu zdrowia.

Niezawodne sposoby na ograniczenie tłuszczu w diecie

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Tłuszcz od dawna był postrzegany jako winowajca wielu przewlekłych chorób, głównie miażdżycy i otyłości. Dziś wiemy, że prawda jest nieco inna i stopniowo leczymy tłuszczową fobię. Niestety, w pewnych sytuacjach spożycie tego makroskładnika musi zostać ograniczone. Jak ograniczyć ilość tłuszczu w naszej diecie?

Siemię lniane kontra olej lniany – co wybrać?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zarówno nasiona lnu, jak i olej lniany tłoczony na zimno z drobnych ziarenek są skarbnicą wartościowych Cennych dla organizmu tłuszczów.

Olej z awokado – skład, właściwości oraz zastosowanie w kuchni i kosmetyce

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Olej z awokado konkuruje pod względem zawartości składników odżywczych ze znaną oliwą z oliwek. Wysoka zawartość składników mineralnych oraz dobrej jakości kwasów tłuszczowych sprawia, że olej z miąższu tropikalnego owocu cieszy się dużą popularnością wśród osób zainteresowanych żywieniem, jak i naturalnymi kosmetykami.

Dieta dla oczu – witaminy, antyoksydanty oraz składniki mineralne

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

To, co spożywamy każdego dnia ma istotny wpływ na cały nasz organizm. Sami więc możemy ukierunkowywać określone grupy pokarmów na konkretne organy naszego ciała w celu poprawy ich funkcjonowania. Warto zaznaczyć, że każda tkanka potrzebuje nieco innego zestawu składników. Co więc warto zażywać, aby konkretnie nasz narząd wzroku funkcjonował bez zastrzeżeń?

Mało znane oleje roślinne – właściwości i zastosowanie

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Oleje roślinne wzbogacają smak potraw warzywnych, ale także pozwalają przyswoić odpowiednią ilość witamin. Warto jednak korzystać z zasobów oferowanych przez naturę, a nie tylko ograniczać się do popularnej oliwy z oliwek czy oleju rzepakowego. Poznajmy, co wyróżnia mniej znane oleje roślinne.

Koenzym Q10 – właściwości, zapotrzebowanie, niedobory oraz źródła w żywności

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Koenzym Q10 zwany również ubichinonem to organiczny związek chemiczny wpływający na poprawne funkcjonowanie każdej komórki naszego ciała. Bierze czynny udział w procesie wytwarzania energii w komórkach, dotlenia oraz chroni je przed niszczejącym wpływem wolnych rodników. Jego niedobór można uzupełnić poprzez wprowadzenie odpowiednich produktów do codziennej diety.