Jesteś na:

kwasy omega 3

Oceń
kwasy omega 3 - 5.0/5. Oddano 1 głosy.

kwasy omega 3 Dowiedz się, jakie znaczenie mają dla naszego zdrowia i gdzie możemy je znaleźć. Eksperci zgodnie twierdzą, że stosowanie diety bogatej w kwasy tłuszczowe usprawnia znacznie funkcjonowanie organizmu. Warto zatem poznać produkty, w których jest ich najwięcej. Znajdziesz tu również informacje o wpływie kwasów omega 3 na: poziom cholesterolu, depresję, odchudzanie, witalność i samopoczucie, profilaktykę miażdżycy, rozwój nowotworów, odporność, pracę serca oraz prawidłowy przebieg ciąży. Nie obędzie się bez ciekawostek: Czy wiesz, że poszczególne rodzaje obróbki termicznej mogą zmienić ilość kwasów omega-3 w rybach?

Niezawodne sposoby na ograniczenie tłuszczu w diecie

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Tłuszcz od dawna był postrzegany jako winowajca wielu przewlekłych chorób, głównie miażdżycy i otyłości. Dziś wiemy, że prawda jest nieco inna i stopniowo leczymy tłuszczową fobię. Niestety, w pewnych sytuacjach spożycie tego makroskładnika musi zostać ograniczone. Jak ograniczyć ilość tłuszczu w naszej diecie?

Siemię lniane kontra olej lniany – co wybrać?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zarówno nasiona lnu, jak i olej lniany tłoczony na zimno z drobnych ziarenek są skarbnicą wartościowych Cennych dla organizmu tłuszczów.

Olej z awokado – skład, właściwości oraz zastosowanie w kuchni i kosmetyce

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Olej z awokado konkuruje pod względem zawartości składników odżywczych ze znaną oliwą z oliwek. Wysoka zawartość składników mineralnych oraz dobrej jakości kwasów tłuszczowych sprawia, że olej z miąższu tropikalnego owocu cieszy się dużą popularnością wśród osób zainteresowanych żywieniem, jak i naturalnymi kosmetykami.

Dieta dla oczu – witaminy, antyoksydanty oraz składniki mineralne

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

To, co spożywamy każdego dnia ma istotny wpływ na cały nasz organizm. Sami więc możemy ukierunkowywać określone grupy pokarmów na konkretne organy naszego ciała w celu poprawy ich funkcjonowania. Warto zaznaczyć, że każda tkanka potrzebuje nieco innego zestawu składników. Co więc warto zażywać, aby konkretnie nasz narząd wzroku funkcjonował bez zastrzeżeń?

Mało znane oleje roślinne – właściwości i zastosowanie

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Oleje roślinne wzbogacają smak potraw warzywnych, ale także pozwalają przyswoić odpowiednią ilość witamin. Warto jednak korzystać z zasobów oferowanych przez naturę, a nie tylko ograniczać się do popularnej oliwy z oliwek czy oleju rzepakowego. Poznajmy, co wyróżnia mniej znane oleje roślinne.

Koenzym Q10 – właściwości, zapotrzebowanie, niedobory oraz źródła w żywności

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Koenzym Q10 zwany również ubichonem to organiczny związek chemiczny wpływający na poprawne funkcjonowanie każdej komórki naszego ciała. Bierze czynny udział w procesie wytwarzania energii w komórkach, dotlenia oraz chroni je przed niszczejącym wpływem wolnych rodników. Jego niedobór można uzupełnić poprzez wprowadzenie odpowiednich produktów do codziennej diety.

Smażona, grillowana, gotowana – jaka ryba ma najwięcej kwasów omega?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Ryby są jednym z najlepszych źródeł cennych kwasów omega 3 i 6. Niestety nieprawidłowy sposób przygotowania, może je całkowicie ich pozbawić. Dziś podpowiadamy jak przygotować zdrową rybę!

Nasiona Chia – najlepszy dodatek do koktajli

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Już niedługo stragany zaczną wypełniać się warzywami i owocami. Nasze koktajle zyskają nowe i świeże składniki. Warto także dodać do nich nasiona Chia!

Dieta w chorobie Hashimoto – budowa jelita wpływa na jakość życia chorych

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Poprawna budowa jelita warunkuje lepsze życie osobom chorym na Hashimoto

Kwasy omega 3 nie pomogą na depresję

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Suplementacja kwasami omega 3 w ostatnich czasach stała się niezwykle modna. Wciąż powtarza się o pozytywnym oddziaływaniu tej substancji na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Wymienia się także pozytywne efekty stosowania omega 3 w terapii antydepresyjnej. Ostatnie badania jednak tego nie potwierdzają.

Dieta i odpowiednia waga wpływa na wzrost IQ w pierwszych miesiącach życia

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Naukowcy dowodzą, że na wzrost IQ duży wpływ ma wielkość czaszki po urodzeniu, a także jej wzrost oraz waga dziecka w pierwszych miesiącach życia. Wskazali także na produkty spożywcze, które wspomagają rozwój inteligencji u dzieci.

Zalecenia żywieniowe zapobiegające napadom migreny

Natalia Kuczmierczyk ponad miesiąc temu

Osoby cierpiące z powodu migrenowych bólów szukają sposobów, aby zapobiec atakom. Niestety w wielu przypadkach jest to niemożliwe, jednak warto zapoznać się z kilkoma zaleceniami żywieniowymi, które mogą zmniejszyć ilość napadów, a nawet całkowicie je zahamować.

Dieta na dobry nastrój. Co jeść, aby cieszyć się dobrym samopoczuciem?

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Dobre samopoczucie jest odzwierciedleniem prawidłowego żywienia. Jeśli w naszej diecie znajdują się odpowiednie grupy produktów, zauważamy nie tylko piękny wygląd ciała, ale również i pogodny nastrój

10 zasad mądrego wykorzystywania tłuszczów w diecie

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Używaj tłuszczów mądrze i wspieraj swoje zdrowie.

Nowe odkrycia dotyczące prewencji chorób serca

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Dieta bogata w zdrowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe może ochronić przed chorobami serca, ale czy wszystkich? Nowe badania dotyczące diety Eskimosów wskazują na większą zależność pomiędzy genetyką a dietą niż to nam się wydawało dotychczas.

Dorsz bałtycki – hodowla, połów, właściwości, zagrożenia

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Rodzina dorszy obejmuje szeroką grupę gatunków ryb. Przyjrzyjmy się najczęściej występującej i poławianej w naszym rodzimym morzu odmianie bałtyckiej (Gadus morhua membras).

Makrela – wartości odżywcze, przepis

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Makrela jest wyjątkową rybą wśród gatunków morskich. Wyróżnia ją wiele cech, które czynią ją prozdrowotnym produktem. Warto uwzględnić ją w swojej diecie.

Tuńczyk – charakterystyka, wartości odżywcze, sposób przygotowania

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Tuńczyk kojarzy się nam głównie z metalową puszką, w której po otworzeniu znajdziemy kawałki soczystej ryby. Ta niezwykle uniwersalna ryba posiada bardzo interesujący skład.

5 najlepszych sposobów na wzmocnienie odporności na jesień

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Wzmocnij odporność wprowadzając niewielkie zmiany.