Jesteś na:

kwas foliowy

Zalety i wady spożywania awokado

Martyna Jaros kilka godzin temu

Zielony owoc, kształtem przypominający gruszkę, jest podstawą dla guacamole oraz innych znanych potraw. Awokado jest tłustym produktem, który z tego powodu często uważany jest za niekorzystny dla naszego zdrowia. Nic bardziej mylnego! Poznajmy wady oraz zalety amerykańskiej rośliny.

Niedobory składników mineralnych i witamin w dietach wegetariańskich

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Diety wegetariańskie, w zależności od stopnia rygoru dotyczącego eliminacji mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego i jaj, stanowią zagrożenie licznych niedoborów zarówno składników mineralnych i witamin pochodzenia zwierzęcego.

(Nie)pożądany kwas foliowy w diecie kobiet

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Naukowcy z St. Michael’s Hospital w Kanadzie przeprowadzili badania, które ukazują negatywne skutki nadmiaru kwasu foliowego. Okazuje się, że może on przyspieszyć rozwój raka piersi. Jest to niezwykle istotna wiadomość dla kobiet, którym właśnie kwas foliowy polecany jest przed i w czasie ciąży.

Natka pietruszki – właściwości, wartości odżywcze, przechowywanie i zastosowanie

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Wszystkim znana, ale często niedoceniana i zapomniana w codziennej diecie. Wystarczy jej bardzo niewiele, aby dostarczyć niezbędnych substancji regulujących pracę organizmu. Poznajmy właściwości lecznicze natki z pietruszki.

Zielona papryka – właściwości, wartości odżywcze, witaminy i przepis

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Dzisiaj skupimy się na papryce zielonej, która stanowi doskonałe źródło witamin, a ponadto pozwala nadać koloru niejednej potrawie.

Czarna i czerwona porzeczka – właściwości, zastosowanie

Anna Mielczarek ponad miesiąc temu

Czy czarna i czerwona porzeczka to ten sam owoc? Jakie mają właściwości? Poznaj skład kwaśnego, ale jakże cennego owocu.

Papryka peperoni – wartości odżywcze, właściwości i sposoby jedzenia

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Papryka peperoni idealnie sprawdza się do wszelkiego rodzaju dań. Jej słodko-ostry smak nada ognistego temperamentu Twoim daniom.

Zdrowa i zbilansowana dieta najlepszym sposobem na piękne włosy

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Nie musisz kupować drogich kosmetyków, aby cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami. Wystarczy, że wprowadzisz do swojej diety zdrowe produkty i zadbasz o odpowiednią podaż wiamin.

Dlaczego pszenica twarda jest lepsza od innych?

Klaudia Niemira ponad miesiąc temu

Z pewnością nieraz widzieliście na półkach sklepowych makarony wykonane z pszenicy durum. Czy wiecie czym one się różnią od makaronów wykonanych ze zwykłej mąki? Jeśli nie, przeczytajcie artykuł Klaudii Niemiry, a Wasze zakupy staną się o wiele prostsze.

Pomidor malinowy – właściwości, witaminy, wartości odżywcze i przepis na sałatkę

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Malinowe pomidory idealnie nadaje się do wszelkiego rodzaju sałatek. Posiadaja także wiele cennych dla zdrowia składników, które poprawią funkcjonowanie całego organizmu.

Żywienie osób starszych – zmiany związane z żywieniem, niedobory

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Osoby starsze powinny zmienić swoje nawyki żywieniowe. Ich organizmy zmieniają się, z tego powodu zmieniają się również ich wymagania dietetyczne. Szczególnie należy zadbać o odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych, których niedobory są bardzo częstym problemem osób starszych.

Papryka biała. Właściwości, witaminy i wartości odżywcze

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Jest żółta, zielona i czerwona. Teraz czas na białą paprykę! To idealny gatunek, który nadaje się do faszerowania!

Ogórek kiwano. Właściwości, wartości odżywcze, witaminy i zastosowanie

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Wygląd tej rośliny przywodzi na myśl egzotyczne plaże. Ta niezwykła tropikalna roślina oprócz pięknego wyglądy skrywa jednak wiele cennych substancji. Poznaj ogórek kiwano!

Łuszczyca. Bez zmiany w diecie się nie obędzie!

Dominika Jurkowska ponad miesiąc temu

Jeśli dokucza Ci łuszczyca nie zwlekaj, możesz mieć ogromny wpływ na przebieg tej choroby i objawy. Na początek musisz zadbać o swoją dietę. Dowiedz się co jeść a czego unikać.

Bataty. Właściwości, składniki odżywcze i indeks glikemiczny

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Słodkie ziemniaki urozmaicą twoje dania. Spróbuj a z pewnością je pokochasz.

Rzodkiewka. Właściwości, wartości odżywcze, witaminy i wpływ na karmienie piersią

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Warzywo, którego pojawienie się na straganach zwiastuje wiosnę. Bez niej pyszna kanapka z nowalijkami nigdy się nie uda. Dowiedz się, ile zdrowia kryje się w tej małej i niepozornej rzodkiewce.

Szparagi – rodzaje, właściwości, gotowanie i przepisy

Aleksandra Musiał ponad miesiąc temu

Szparagi są niejako zwiastunem wiosny. Cieszą się dużą liczbą smakoszy, a sposobów na ich przyrządzenie jest mnóstwo. Znaleźć je można w menu wielu restauracji, ale coraz częściej pojawiają się w jadłospisie domowym. Przez medycynę ludową cenione były za swe lecznicze właściwości.

Soczysty i „krwawy” symbol płodności – co skrywa granat?

Justyna Maciejewska ponad miesiąc temu

Wrzuć granat do jadłospisu, czyli wartość odżywcza oraz właściwości wybuchowego owocu

Składniki mineralne i witaminy występujące w jajkach

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Kolejny artykuł odkrywający przed nami tajemnice jajka. Tym razem skupimy się na witaminach i minerałach zawartych w tym niepozornym bogactwie składników odżywczych.