Jesteś na:

cholesterol

Oceń
cholesterol - 4.7/5. Oddano 6 głosy.

cholesterol Cholesterol to związek będący największym wrogiem naszego serca. Istnieją dwie frakcje cholesterolu dobry HDL i zły LDL, których norma wynosi kolejno 30–80 mg/dl i 135–155 mg/dl i zależna jest od wieku, płci i przebytych chorób. Zarówno tłusta jak i zbyt słodka dieta może prowadzić do podwyższonej ilości złego cholesterolu LDL. Palenie papierosów i otyłość może spowodować, że podwyższony cholesterol będzie skutkował poważnymi chorobami układu krwionośnego prowadząc do zawałów i miażdżycy. W artykułach zebranych poniżej dowiesz się więcej zarówno o samym cholesterolu, jak i sposobach jego obniżenia. W większości wypadków wystarczy ruch i zmiana diety, aby zapobiec przykrym konsekwencjom podwyższonego cholesterolu.

Olej kokosowy a cholesterol. Czy olej kokosowy jest zdrowy?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

W świetle wydanego w tym roku raportu American Heart Association (AHA) olej kokosowy wypada nie najlepiej. Czy oznacza to, że wbrew obiegowej opinii nie jest wcale produktem korzystnym dla zdrowia?

Borówka amerykańska – wpływ na zdrowie i prewencję chorób

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Prozdrowotne właściwości owoców borówki znane są już od tysięcy lat. Główną rolę odgrywają tutaj naturalne barwniki, nadające owocom piękną barwę – antocyjany. Jaki jest ich wpływ na nasze zdrowie i czy warto sięgać po te owoce na co dzień?

Cholesterol a stres

Długotrwały stres może być przyczyną wielu problemów między innym z układem pokarmowym, chorób układu krążenia i podwyższonego cholesterolu we krwi. Warto dowiedzieć się więcej o stresie i jego wpływie na poziom cholesterolu. 

Badania krwi, które pomogą uniknąć chorób serca

Sabina Bachleda-Szeliga ponad miesiąc temu

Obecnie z powodu chorób układu krążenia w Polsce umiera około 50% społeczeństwa. Świadomość populacji na temat ryzyka wystąpienia tych chorób niestety nadal nie jest satysfakcjonująca. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że wykonując regularnie podstawowe badania krwi są w stanie uniknąć wielu poważnych chorób. Jakie zatem badania warto wykonywać?

Jad pszczeli – właściwości, maść, cena

Sabina Bachleda-Szeliga ponad miesiąc temu

Jad pszczeli jest to wydzielina gruczołu jadowego pszczół. Bardzo często wywołuje on silne reakcje uczuleniowe. Posiada jednak szereg prozdrowotnych właściwości, które od lat stosowane są w medycynie naturalnej. W jakim celu stosować jad pszczeli? Pod jaką postacią można go spotkać oraz w jakiej cenie dostępny jest na rynku? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule

Czosnek niedźwiedzi – czym się różni od zwykłego czosnku?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Pierwszym pokarmem, po który sięgają budzące się z zimowego snu niedźwiedzie, to zielone liście kształtem przypominające liście konwalii, natomiast zapachem czosnek. Ludzie wierzyli, że roślina, która wzmacnia organizm potężnego zwierzęcia musi posiadać korzystne właściwości prozdrowotne również dla nich. Czym różni się czosnek niedźwiedzi od czosnku zwykłego oraz jakie posiada właściwości?

Sok z granatów na cholesterol

Sok z granatów zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy, które wspomagają obniżenie złego cholesterolu LDL. Należy jednak uważać, aby nie przesadzić, bowiem jak większość owoców granaty zawierają fruktozę, która może stać się przyczyną podwyższonego poziomu cholesterolu. więcej o tej zależności przeczytasz w artykule: Cała prawda o fruktozie i jej wpływie na cholesterol.

Mięso białe i czerwone – klasyfikacja, wartości odżywcze, wpływ na zdrowie

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Mięso należy do grupy produktów pochodzenia zwierzęcego. Wyróżnia się mięso białe i czerwone. To indywidualne preferencje konsumentów wpływają na to, którego z nich znajduje się w diecie więcej. Jednakże jak każdy inny składnik pożywienia również rodzaj spożywanego mięsa wpływa na stan zdrowia. Poznajmy główne różnice między mięsem białym a czerwonym.

Spirulina – działanie, zastosowanie, tabletki, proszek, dawkowanie

Weronika Knapczyk ponad miesiąc temu

Spirulina to naturalna alga hodowana w wodach słonych i słodkich. Jest organizmem samożywnym. Kiedyś zaliczana do roślin ze względu na obecność chlorofilu, obecnie do bakterii samożywnych. Jej właściwości zachwalają dietetycy, instruktorzy fitness oraz pasjonaci zdrowego odżywiania. Czy rzeczywiście spirulina na to zasługuje?

Jarmuż – właściwości, wartości odżywcze, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Kilka słów o jarmużu – nowe doniesienia o starej jak świat roślinie. O tym, że warto pokochać jarmuż i zaprosić go na swój stół przekonuje jego niezwykle bogaty skład, a także estetyczny wygląd. W jaki sposób zielone liście jarmużu chronią nas przed nowotworem, zakażeniami bakteryjnymi i chorobami serca? O tym przeczytacie w poniższym artykule.

Jak obniżyć na cholesterol

Należy wprowadzić więcej wysiłku fizycznego do swojego planu dnia i wypijać duże ilości wody. Najważniejsze jest jednak zastosowanie odpowiedniej diety, do której wskazówki znajdziesz w naszym artykule. Na niektóre produkty musisz szczególnie uważać, a inne być może po raz pierwszy wprowadzić do swojej diety.

Cholesterol – HDL, LDL, normy. Jak obniżyć poziom cholesterolu?

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Cholesterol – słowo na dźwięk którego drżą pacjenci i ich lekarze. Okrzyknięty winowajcą większości chorób układu krążenia i głównym czynnikiem miażdżycorodnym, tak naprawdę jest związkiem, który nie tylko dostarczamy sobie z pożywieniem, ale również codziennie syntetyzujemy w organizmie. Czym jest cholesterol, jakie są jego rodzaje i czy jest aż tak straszny, jak go malują?

Figa – wartości odżywcze, właściwości, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Czy stosujesz figi w swojej kuchni? Jeśli odpowiedź brzmi “nie”, to najwyższy czas, by to zmienić. Sprawdź, ile dobrodziejstw niesie spożywanie tych owoców.

Oliwki – wartości odżywcze, właściwości, kalorie, przepisy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Oliwki są jednymi z najzdrowszych naturalnych przekąsek. Uważane za afrodyzjak, zawierają kwasy omega-3 i przeciwutleniacze, zmniejszają ryzyko powstawania chorób układu krążenia i nowotworów, a to tylko niektóre z właściwości oliwek.

Sezam – rodzaje, właściwości, zastosowanie, przepisy

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Wszyscy zapewne znają sezam, a szczególnie popularne sezamki – słodki, chrupiący przysmak. Jednak czy sezam ma jakiekolwiek właściwości zdrowotne? Oczywiście, że tak! Poznajmy moc nasion sezamu i przepisy z jego dodatkiem.

Galangal – właściwości lecznicze, zastosowanie, przepisy

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Zaskakująco rozległy jest potencjał terapeutyczny niektórych roślin. Jedną z nich jest Alpina Galangal. Poznajmy właściwości i zastosowanie tej niezwykłej rośliny!

Złote mleko, czyli właściwości zdrowotne napoju na bazie kurkumy

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

W dawnych czasach, królowie i damy dworu posiadały złote atrybuty w postaci korony, czy też ubrań zdobionych złotymi nićmi. Nic więc dziwnego, że złoto każdemu kojarzy się z dobrobytem, bogactwem i obfitością. Poznajcie „Złote mleko”, któremu szlachetny kolor nadaje niezwykła w swych właściwościach, znana z kuchni indyjskiej – kurkuma. Jakie korzystne dla zdrowia właściwości posiada mleko o królewskiej barwie?

Wiesiołek – zastosowanie oraz właściwości lecznicze i kosmetyczne

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Medycyna ludowa od wieków docenia dobrodziejstwo i właściwości lecznicze płynące z nasion i liści wiesiołka. Sekret rośliny tkwi w wyjątkowym składzie nienasyconych kwasów tłuszczowych: gamma linolenowym (GLA) oraz linolowym (LA) zaliczanych do rodziny omega 6 oraz zawartości cynku, selenu, magnezu oraz wapnia. Czas abyśmy i my dowiedzieli się, w jaki sposób możemy wykorzystać cenny produkt w swoim domowym zaciszu.

Masło – źródło zdrowia czy zagrożenia?

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Ile prawdy kryją w sobie legendy o złych skutkach spożywania masła? Czy rzeczywiście powinniśmy się go wystrzegać?

Dieta niskocholesterolowa – wskazania, skuteczność, produkty zalecane i zakazane

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Czy dieta niskocholesterolowa jest więc faktycznie kluczem w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych? Jakie jednostki chorobowe wymagają ograniczenia spożywanego cholesterolu i jaką dietę należy wtedy wprowadzić?

Dieta śródziemnomorska – produkty zalecane i zakazane oraz efekty

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

W diecie tej ograniczamy spożywanie białek pochodzenia zwierzęcego stawiając na białka roślinne. Rezygnujemy z wieprzowiny na rzecz ryb i owoców morza. Zobacz, które jeszcze produkty zalecane są w diecie śródziemnomorskiej.