Jesteś na:

budowa ciała

Mezomorfik – dieta i trening dla mezomorfika

Ostatni z cyklu artykuł poruszający tematykę typów budowy ciała postanowiliśmy poświęcić sylwetce urodzonego atlety – mezomorfika. Skąd zrodziło się takie określenie? Jakimi cechami charakteryzuje się ten typ sylwetki? Czy wymagana jest spersonalizowana dieta, by umożliwić mezomorfikom utrzymanie formy przez okrągły rok? Zabierajcie się do lektury, a z pewnością znajdziecie odpowiedzi na nurtujące was pytania!

Anabolizm i katabolizm – dowiedz się czym są i co na nie wpływa!

Jakub Wiącek ponad miesiąc temu

Różne ścieżki metaboliczne w różnych warunkach wywierają różny wpływ na homeostazę organizmu. Czym są anabolizm i katabolizm i jakie ścieżki nimi kierują?

Endomorfik – dieta i trening dla endomorfika

W dzisiejszym artykule pragniemy przedstawić Państwu drugą z cyklu sylwetkę – endomorfika, a także wiążącymi się z nią predyspozycjami do uprawiania konkretnych dyscyplin sportowych. Zapraszamy do lektury!03

Szybka przemiana materii – jak spowolnić metabolizm? Jak szybko przytyć?

Justyna Paroń ponad miesiąc temu

Należy jednak pamiętać, że nawet w przypadku ektomorfików długotrwałe zaniechanie zdrowego odżywiania może sprzyjać problemom z kontrolowaniem nadmiernej masy ciała. Jak należy się żywić, aby spowolnić nadmierną przemianę materii i w zdrowy sposób przytyć?

Mass ATTACK – opinie ekspertów o najmocniejszym produkcie na masę mięśniową

Artykuł Sponsorowany ponad miesiąc temu

Każdy, kto podjął próbę pracy nad swoją sylwetką, doskonale wie, że satysfakcjonujące wyniki wymagają wysiłku i wyrzeczeń. Idealnie rozbudowane ciało jest efektem sumiennie stosowanej diety, regularnej aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.

Katabolizm mięśni – co to jest, przyczyny, objawy, ochrona

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Katabolizm jest szczególnie szkodliwy dla osób pracujących nad poprawą kompozycji sylwetki. Proces rozpadu białek mięśniowych może mieć różne podłoże, jednak istnieją sposoby na to, aby uchronić się przed tym zjawiskiem. Żeby zmniejszyć negatywny wpływ katabolizmu na organizm najpierw trzeba zapoznać się z mechanizmem jego działania.

Metody analizy składu ciała – którą wybrać?

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Analizę składu ciała możemy dziś przeprowadzić za pomocą różnych metod, od tych najprostszych, które nie wymagają wyspecjalizowanego sprzętu a jedynie wiedzy, do skomplikowanych i precyzyjnych metod badawczych. Różnią się one między sobą przede wszystkim dokładnością i sposobem pomiaru, ale również ceną badania, użytym sprzętem i dostępnością.

Mezomorfik, endomorfik, ektomorfik, czyli dieta zgodna z typem sylwetki

Iwona Jędrzejczyk ponad miesiąc temu

Naukowcy udowodnili, że istnieje kilka typów przemiany materii. Na tym założeniu opiera się jeden z rodzajów diety. Sposób odchudzania polega na dostosowaniu codziennego jadłospisu do swojego typu metabolicznego.

Zaburzenia odżywiania mogą zależeć od typu sylwetki

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Naukowcy z Drexel University przypuszczają, że typ sylwetki może mieć duże znaczenie dla występowania zaburzeń odżywiania. Osoby z sylwetką typu jabłko są bardziej narażone na podjadanie, a także poważniejsze zaburzenia odżywiania jak bulimia czy anoreksja.

Hula hoop – efekty, ćwiczenia i wybór najlepszego sprzętu

Karolina Kowalska ponad miesiąc temu

Koło hula-hop jest nie tylko świetną zabawą. To świetny sposób na rzeźbienie ciała i spalanie kalorii. Spróbuj!

Krótki domowy obwodowy trening brzucha

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Skuteczny trening brzucha można wykonać również w domu.

Najbardziej efektywny trening na barki – wyciskanie i wznosy

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Muskularnie rozbudowane, wręcz idealnie okrągłe barki to marzenie wielu adeptów siłowni. Na czym się skupić podczas doboru ćwiczeń na tą partię mięśniową?

Trening mięśni barków – plan dla początkujących i zaawansowanych

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Gotowe plany treningowe na mięśnie barków dla początkujących i zaawansowanych.

Trening mięśni barków – budowa i ćwiczenia

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Poznaj najlepsze ćwiczenia na mięśnie barków, które zintensyfikują Twój trening i dadzą wymierne efekty.

Krótki i intensywny obwodowy trening brzucha

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Trenuj swój brzuch w kilku intensywnych obwodach

Mięśnie barków – charakterystyka, zasady treningu i ćwiczenia

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Mięśnie naramienne są niezwykle ważne szczególnie dla płci męskiej. Budują one estetyczny wygląd barków. Dowiedz się, na co zwracać uwagę przy ich treningu i jak uniknąć kontuzji.

Trening mięśni ramion – plan dla początkujących i zaawansowanych

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Plan treningowy dla maksymalnej rozbudowy mięśni ramion.

Trening mięśni ramion – budowa i ćwiczenia

Zofia Mikoś ponad miesiąc temu

Poznaj najlepsze ćwiczenia na mięśnie ramion pozwalające zintensyfikować pracę mięśni i zwiększyć rezultaty treningów.