Jesteś na:

błonnik

Produkty wspomagające odchudzanie

Z każdym rokiem rośnie odsetek osób zmagających się z nadmierną masą ciała. Problem nie dotyczy tylko osób dorosłych, ale także dzieci. Czy niektóre produkty mogą wspomóc proces odchudzania?

Nasiona babki jajowatej. Jak stosować nasiona babki jajowatej?

Paulina Grupa ponad miesiąc temu

Nasiona babki jajowatej są cennym źródłem błonnika, który pozytywnie wpływa na problemy z przewodem pokarmowym. Poznajmy inne lecznicze właściwości jakie wykazują nasiona babki jajowatej.

Czerwone banany – właściwości. Jak jeść czerwone banany?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Banany to jedne z najczęściej spożywanych owoców na świecie. Zawierają wiele minerałów oraz witamin i są źródłem węglowodanów, dzięki czemu zapewniają szybki przypływ energii. W Polsce dostępna jest najczęściej ich żółta odmiana, tak więc mało kto wie, że istnieją również inne. Jakie właściwości posiadają czerwone banany?

Nasiona chia – przeciwwskazania i skutki uboczne

Paulina Grupa ponad miesiąc temu

Od kilku dobrych lat nasiona chia cieszą się ogromną popularnością. Oprócz tego, że naładowane są ogromną ilością składników odżywczych, liczba ich zastosowań w kuchni wydaje się nie mieć końca. Jednak czy spożywanie nasion chia jest dla wszystkich bezpieczne?

Produkty bogate w błonnik. Błonnik w tabletkach. Skutki nadmiaru błonnika

Magdalena Olejnik ponad miesiąc temu

Błonnik pokarmowy nazywany jest inaczej włóknem pokarmowym. Należy do węglowodanów złożonych, czyli polisacharydów. W jego skład wchodzą ligniny, hemiceluluzy, celuloza, gumy, śluzy i pektyny. Jest to grupa substancji pochodzenia roślinnego, która nie ulega trawieniu przez enzymy przewodu pokarmowego, a także nie jest w nim wchłaniana.

Błonnik witalny – skład i właściwości. Jak stosować błonnik witalny?

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Wysoko przetworzona żywność charakteryzuje się niską zawartością błonnika pokarmowego oraz wysoką zawartością cukrów dodanych i kwasów tłuszczowych nasyconych. Dieta oparta na gotowych do spożycia produktach i daniach jest w wielu przypadkach dietą niedoborową w niezbędne składniki odżywcze, przyczyniając się m.in. do konsumowania niedostatecznej ilości błonnika każdego dnia.

Błonnik – rozpuszczalny i nierozpuszczalny. W czym jest najwięcej błonnika?

Alicja Bławat ponad miesiąc temu

Wiązanie wody, kwasów żółciowych, zwiększenie masy stolca to przykłady lepiej poznanych działań błonnika pokarmowego. Jednak to nie wszystko. W zależności od tego, czy włókno pokarmowe jest rozpuszczalne w wodzie czy nie, wywołuje inny efekt zdrowotny.

Owies zwyczajny – właściwości Czy owies zawiera gluten?

Katarzyna Urbańska ponad miesiąc temu

Owies zwyczajny – czy produkty z owsa można spożywać chorując na celiakie? Jakie właściwości zdrowotne wykazuje owies?

Właściwości płatków owsianych i ich wpływ na odchudzanie. Przepisy z płatkami owsianymi

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Płatki owsiane to produkt pełen wartościowych składników. Dlaczego warto docenić go zwłaszcza na diecie redukcyjnej?

Właściwości zdrowotne i odchudzające soczewicy. Przepis na pasztet i zupę z soczewicy

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Jakie składniki sprawiają, że soczewica wykazuje korzystne właściwości na zdrowie? Czy jest ona pomocna w odchudzaniu i cukrzycy? Informacji na ten temat udzieli Wam niniejszy artykuł, a na jego końcu znajdziecie przepis na pyszny i zdrowy pasztet roślinny i zupę krem.

10 sposobów na wykorzystanie nasion Chia

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Dotychczas nieznane, dziś robią niemałą furorę w świecie zdrowej żywności. Określane mianem superfoods, niepozorne ziarenka stają się coraz chętniej wykorzystywane w kuchni. Do czego? Sprawdź 10 sposobów na wykorzystanie nasion chia – być może nie znasz jeszcze każdego z nich?

6 sposobów na zwiększenie przyswajalności białka

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że zła obróbka termiczna, czy zbyt szybkie jedzenie pokarmu może zredukować wyżej wymienioną zależność. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak poprawić przyswajanie protein, to koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Nasiona chia czy siemię lniane – co lepsze?

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Odkąd nasiona chia stały się popularne na naszym rynku wiele osób zaczęło zastanawiać się, czym one właściwie różnią się od dobrze znanego nam siemienia lnianego. Czy jest w nich coś, co powoduje, że są o wiele zdrowsze od nasion lnu? A może zupełnie przeciwnie?

Błonnik witalny – działanie, skutki uboczne, cena, opinie

Ewa Świndryk ponad miesiąc temu

Błonnik pokarmowy stanowi niezbędny element naszej codziennej diety. Jego główne źródło znajdziemy w pokarmie. Może także być przyjmowany w formie naturalnego suplementu diety – błonnika witalnego. Czym właściwie jest błonnik witalny i jakie efekty możemy uzyskać wprowadzając jego suplementację?

Teff – właściwości, mąka, płatki, cena, przepisy

Dominika Guzik ponad miesiąc temu

Każdy z nas poszukuje żywności idealnej… żywności, której skład spełniałby podstawowe zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze. Od tysiącleci to właśnie zboża, a także rośliny należące do grupy pseudozbóż stanowiły podstawę diety człowieka. W ostatnich latach zauważa się powrót do kuchni „pańskiej” wykorzystującej prastare niekiedy zapomniane gatunki zbóż określanych jako zagubiony magazyn dobroczynny światowego rolnictwa i żywienia.

Otręby a płatki owsiane – różnice, zastosowanie

Małgorzata Mleko ponad miesiąc temu

Czy wiesz, czym różnią się płatki od otrębów owsianych? Czy stosujesz te produkty w swojej kuchni? Jakie właściwości niosą ze sobą? Czy warto po nie sięgać? Rozwiej swoje wątpliwości!

Smoczy owoc (pitaja) – właściwości, zastosowanie, smak

Marcin Grzelak ponad miesiąc temu

Pitaja, inaczej nazywana ,,smoczym owocem’’ lub ,,truskawkową gruszką’’ to tropikalny oraz smaczny owoc o unikatowym wyglądzie. Ze względu na wysoką wartość odżywczą pitaja zaliczana jest często do „super-żywności'' (z ang. „SuperFoods”). Ten egzotyczny owoc powoli staje się coraz bardziej popularny zatem włączenie go do diety niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla zdrowia, jak i dla sylwetki.