Jesteś na:

białko

Oceń
białko - 3.5/5. Oddano 4 głosy.

białko Białko jest jednym ze składników odżywczych, których nie może zabraknąć w naszej codziennej diecie. Zarówno jednak niedobory białka jak i zbyt duże jego ilości mogą prowadzić do poważnych powikłań. Składnik ten jest podstawowym budulcem naszego ciała, dlatego szczególnie ważny jest w diecie dzieci i młodzieży. Artykuły zebrane poniżej, pozwolą wam samodzielnie obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie na białko oraz określić odpowiednie proporcje w posiłkach. Odnajdziecie również wiele cennych informacji na temat produktów będących najlepszym źródłem białka zarówno dla dzieci, kobiet w ciąży czy wegetarian.

Metoda 100, czyli zasady diety z ograniczeniem cukru

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Trener personalny Jorge Criuse proponuje dietę, w której węglowodany stanowią niewielki udział w diecie, a ich ilość nie może przekraczać 100 kcal na dobę. W jaki sposób argumentuje zasady swojej metody na redukcję masy ciała? Czy warto skorzystać z metody 100?

Dieta w zespole nerczycowym – produkty zalecane i zakazane oraz przykładowy jadłospis

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Zespołem nerczycowym określamy schorzenie, które polega na uszkodzeniu błony filtracyjnej kłębuszków nerkowych. Skutkiem owej dysfunkcji jest utrata dużej ilości białka wraz z moczem oraz składników mineralnych, które nie zostają zwrotnie wchłonięte do krwiobiegu.

Nerczyca – przyczyny, objawy oraz zasady diety w zespole nerczycowym

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Zespół nerczycowy to przewlekła choroba wieku młodzieńczego, polegająca na dysfunkcji nerek. Schorzenie to wymaga wprowadzenia przez chorego specjalnej diety, która przyczyni się do osiągnięcia stanu remisji i oszczędzenia chorego narządu przed jego niewydolnością.

Dieta wysokobiałkowa

Białko wspomaga odchudzanie, ponieważ posiada niewielka ilość kalorii, a organizm na jego rozłożenie potrzebuje dodatkowej energii. Należy jednak uważać na diety wysokobiałkowe, ponieważ źle zbilansowana może znacznie obciążyć nerki i prowadzić do poważnych powikłań.

Mięso oznacza męskość! Co wpływa na poziom testosteronu?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Od dawna utarła się opinia, że o sprawności i męskości decyduje wysokie spożycie mięsa. W końcu każdy mężczyzna musi porządnie zjeść, a podstawą każdego jego posiłku powinno być mięso i duże ilości białka. Jak jest w rzeczywistości?

Serwatka – powstawanie, skład, właściwości i zastosowanie

Damian Adamiak ponad miesiąc temu

Przez bardzo długi czas serwatka była niedoceniania i traktowana jako odpad. Rozpoczęcie nad nią badań laboratoryjnych wykazało, że stanowi ona cenne źródło wielu składników, a zwłaszcza cennych jakościowo białek.

Biologicznie aktywne peptydy, czyli peptydy bioaktywne w żywności

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Produkty spożywane każdego dnia kryją w sobie wiele właściwości. Oprócz składników odżywczych i minerałów, niektóre z nich zawierają także specyficzne białka, które w organizmie pełnią szereg funkcji.

Białko serwatkowe a odchudzanie

Białko serwatkowe zwiększa proces przemiany materii nawet o 40%, dlatego jest dobrym rozwiązaniem dla osób walczących z otyłością. Dodatkowo uzyskiwane metodą CFM nie obciąża tak układu pokarmowego, ponieważ jest błyskawicznie absorbowane. Jak ze wszystkim należy jednak i z tym uważać.

Dieta białkowa – zasady, wskazania, produkty oraz jadłospis

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Dieta bogato białkowa zyskała w ostatniej dekadzie na dużej popularności, gównie dzięki diecie Dukana. Obecnie dzięki poszerzeniu badań oraz analizie skutków dla organizmu, dieta ta uznana została za niepolecany sposób redukcji masy ciała za względu na nadmiar białka w racji pokarmowej.

Dieta niskobiałkowa – wskazania, zasady, produkty zalecane i przeciwwskazane oraz efekty

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Jeżeli cierpisz na przewlekłą niewydolność nerek lub wątroby musisz zachować umiar w spożywaniu białka. W artykule zostały przedstawione podstawowe zalecenia dla diety niskobiałkowej.

Dieta dla osób z marskością wątroby – zasady, produkty oraz przykładowy jadłospis

Paulina Hetwer ponad miesiąc temu

Żywienie w przewlekłych chorobach wątroby, jak skompensowana marskość, na szczęście nie wymaga wielu wyrzeczeń. Oto podstawowe założenia diety.

Białko w diecie wegetariańskiej

Najlepszym źródłem białka dla wegetarian są rośliny strączkowe, orzechy, jaja. Warto do swoich posiłków również dodawać nasiona dyni, które w 100 g zawierają więcej białka niż w 100 g wołowiny.

Mięsno-tłuszczowa dieta odchudzająca Atkinsa

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Kiedyś święciła triumfy, dziś już nieco zapomniana. Dlaczego, skoro tak wiele osób deklarowało szybką i skuteczną redukcję wagi?

Świąteczna ciekawostka – co kryje białko jajka?

Bonavita.pl ponad miesiąc temu

Na wielkanocnym stole z pewnością podstawą wielu dań będą jajka. Warto zatem wiedzieć o nich coś więcej. Co kryje się w białku jajka? Czy to tylko białko?

Dieta niskowęglowodanowa – zasady, produkty, skutki i przykładowe przepisy

Sonia Walla ponad miesiąc temu

Wokół diety niskowęglowodanowej rośnie coraz więcej mitów i niedomówień, a sama dieta staje się czasem nad wyraz gloryfikowana lub zbyt krytykowana i z góry postrzegana negatywnie. Czym tak naprawdę charakteryzuje się dieta niskowęglowodanowa?

Niedobory składników mineralnych i witamin w dietach wegetariańskich

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Diety wegetariańskie, w zależności od stopnia rygoru dotyczącego eliminacji mięsa, produktów pochodzenia zwierzęcego i jaj, stanowią zagrożenie licznych niedoborów zarówno składników mineralnych i witamin pochodzenia zwierzęcego.

Pyłek pszczeli – skład, właściwości, przepisy

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Pyłek kwiatowy jest zbierany przez pszczoły. To w pełni naturalny surowiec, który coraz częściej jest wykorzystywany w przemyśle farmaceutycznym i kosmetycznym. Poznajmy bogaty skład chemiczny i cenne właściwości zdrowotne pyłku pszczelego.

Nieprawidłowe łączenie pokarmów

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Złe samopoczucie, zgaga, bóle brzucha, uczucie „ciężkości” po posiłku często mogą być skutkiem niewłaściwego łączenia pokarmów. Zgodnie z dietą rozdzielną przygotowując posiłek należy wybrać odpowiednio pasujące do siebie produkty, aby procesy trawienne sprawnie zachodziły w organizmie.

Odpowiednia dieta jako ochrona przed stresem

Marta Gzyl ponad miesiąc temu

Jest wiele metod i sposobów radzenia sobie ze stresem, ale czy dieta może nas ochronić przed jego negatywnymi skutkami? Oczywiście, że tak! Ważne jest, aby w diecie zachować równowagę pomiędzy wszystkimi składnikami odżywczymi, mineralnymi i witaminami.

Otręby – sposób produkcji, wartości odżywcze, właściwości i rodzaje

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Niedoceniany produkt uboczny otrzymywany podczas przemiału zbóż, kryje w sobie bogactwo składników dietetycznych, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Oprócz balastowego składnika – błonnika, który zbawiennie wpływa na stan jelit, otręby dostarczają licznych składników mineralnych, witamin oraz zapobiegają rozwojowi chorób krążenia i otyłości.

Zbożowe płatki: zwykłe, górskie i błyskawiczne – różnice i właściwości

Martyna Jaros ponad miesiąc temu

Płatki zbożowe – nazwa na pozór jednoznaczna, jednak stosowana w odniesieniu do trzech rodzajów: zwykłych, górskich i błyskawicznych. Podstawowym surowcem produkcji płatków zbożowych jest pełnowartościowy ziarniak owsa, jęczmienia czy orkiszu, ale sposób obróbki determinuje to, jakie składniki pozostaną po obróbce w produkcie ostatecznym, a jakie utracimy wraz z odpadami.

Dieta młodości – zasady, zalecane produkty

Paulina Michalak ponad miesiąc temu

Odpowiedni dobór produktów spożywczych potrafi opóźniać proces starzenia i przedłużać życie nawet o 30%. Sprawdź, jakich zasad przestrzegać, aby na długo cieszyć się zdrowiem i młodym wyglądem.