Jesteś na:

Spacer, dobry sposób na utratę masy ciała ?

16 18 20

Za oknem jesień, parki wyścielone kolorowymi liśćmi, mieniącymi się blaskiem przenikających przez chmury promieni słonecznych. Jest to idealna pora do systematycznego spacerowania na świeżym powietrzu, które pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie Waszego umysłu, a za razem przyczyni się do poprawy przemiany materii oraz pozbycia się zbędnych kalorii.

12188143_1063712453674674_7285993646153403472_o

Spacer jest to jedna z najprostszych, najprzyjemniejszych i najbardziej dostępnych form wysiłku fizycznego. Podczas godzinnego marszu spalamy 200 – 300 kcal, wzmacniając przy tym mięśnie pośladków oraz nóg, a włączając przy tym ruch rąk, zaczynają pracować, także mięśnie ramion. Marsz powoduje lepsze dotlenienie naszego organizmu, przyspiesza metabolizm oraz wpływa na poprawę krążenia.

12182718_1063712483674671_67004940754432592_o

Na spacer powinniśmy wybrać się około 30 minut po posiłku, gdyż w przeciągu pół godziny we krwi zaczyna gromadzić się glukoza, która podczas pracy mięśni np. w trakcie marszu zostanie usunięta z krwiobiegu, dzięki czemu jest to doskonała forma wysiłku fizycznego, także dla wszystkich cukrzyków. Na początku ustalmy sobie krótki dystans, który z dnia na dzień będziemy zwiększać, a w zaawansowanym stadium,  możemy wybierać trasy z bardziej nierównym terenem oraz odmiennym podłożem, zwiększając przy tym tempo marszu.

Warto szukać okazji do spacerowania np. wybierając się z rodziną lub przyjaciółmi, iż dzięki temu możemy połączyć przyjemne z pożytecznym i miło spędzić czas.

12132624_1063712490341337_7012793482685493987_o

ponad miesiąc temu