Jesteś na:

Skuteczne sposoby na uniknięcie jesiennej chandry

16 18 20

Jesień zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią zagrożenia płynące z przeziębień, grypy i chandry. Dziś podpowiemy jak uniknąć jesiennej depresji i cieszyć się tą piękną porą roku nie zależnie czy będzie świecić słońce, czy padać deszcz.



Sposoby na jesienną chandrę

Jesień jest porą roku, która przygotowuje nas na zimowe mrozy. Dni są coraz krótsze, coraz częściej pada deszcz i wieje przeszywający wiatr. Rzadziej wychodzimy na zewnątrz, kryjąc się w kątach naszych domów w poszukiwaniu ciepła. Częściej także chorujemy i jak się okazuje to moment sprzyjający zapadaniu na jesienną depresję. Jesteśmy wówczas zniechęceni, wszystko nas przerasta, co budzi lęk i stres, nie mamy siły nawet się uśmiechnąć.

Najważniejsze w tym momencie jest to, aby nie rezygnować ze zdrowego stylu życia. Dieta, która dostarcza Ci wszystkich niezbędnych makroskładników jest niezbędna. Pamiętaj również o aktywności fizycznej, która doda sił i zwiększy odporność. Warto zwrócić także uwagę na poziom dopaminy – hormonu szczęścia, który również występuje w niektórych produktach. Zadbaj, aby nigdy ich nie brakowało w Twoich posiłkach.

Zarówno śniadanie, jak i obiad czy kolacja mają być kolorowe. Kiedy wokół ciemno i szaro zapewnij sobie dopływ pozytywnych kolorów na Twoim talerzu. Jak z pewnością wiecie, jemy nie tylko ustami, ale i oczami. W pochmurne dni przyjemniej będzie Ci zjeść kolorową sałatkę, pełną jesiennych warzyw niż ciemny i ciężki gulasz. Pamiętaj o papryce, jesienią masz dostęp do wszystkich gatunków począwszy od czerwonej a kończąc na białej. To idealny sposób, aby szybko wypełnić swój talerz kolorami tęczy. Dodatkowo papryka bogata jest w witaminę C, która zwiększa Twoją odporność. Przeziębienie Cię nie dopadnie.

Jesienią nie zapominaj także o warzywach sezonowych. Spróbuj fioletowego bakłażana, który idealnie nadaje się do roladek. Zawiera mnóstwo witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy, co pozytywnie wpłynie na kondycję całego ciała. Pamiętaj również o jego siostrze – cukinii. Jest o wiele słodsza i pozbawiona charakterystycznej goryczki bakłażana. Jest świetnym i zdrowym sposobem na przekąskę, jak i dodatek do dania głównego.  Warzywne stragany uginają się pod ciężarem ogromnych dyń. Warzywo to nie jest jedynie produktem, z którego można zrobić lampiony na Halloween, to również bogactwo witamin i składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz idealny materiał na placki.

Bakłażana, cukinię i dynię możecie również wykorzystać do przygotowania pysznych zup-kremów, które was rozgrzeją, zapewnią Wam wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do zwiększenia odporności, a swoim kolorem z pewnością dodadzą nieco pozytywnej energii.   

Jesień to także powrót do szkoły, obowiązków zawodowych po urlopie, co wiąże się ze stresem i zmęczeniem. Nic dziwnego, po leniwych 2 miesiącach wakacji, w czasie których wszyscy zwalniają, taki powrót do rzeczywistości może odbić się także na zdrowiu. Pamiętaj o niezawodnych sposobach radzenia sobie ze stresem. Poddanie się mu poprowadzi Cię wprost w ramiona jesiennej chandry, z których jak wiemy, ciężko się uwolnić.  

Ćwiczenia fizyczne zwiększają ilość serotoniny - hormonu szczęścia.

Ćwiczenia fizyczne zwiększają ilość serotoniny – hormonu szczęścia.

Jednym ze sposobów na stres jest aktywność fizyczna. Najważniejsze, aby przemóc się i wyjść na zewnątrz pomimo złej pogody. Sport pozwoli Ci zredukować napięcie, zwiększy ilość serotoniny – hormonu szczęścia, a  także przyczyni się do zwiększenia odporności. Jeśli nie lubisz marznąć, wybierz zajęcia na siłowni czy basenie. Najważniejsze, aby się ruszać!

W pogodne i słoneczne dni, bo takie jesienią się również zdarzają, zapraszamy na spacer po lesie. Można wówczas przytulić się do drzew i czerpać z nich energię na kolejne dni. Według sylwoterapii to naprawdę działa! Jeśli jednak nie wierzycie w leczniczą moc drzew, zwykły spacer po lesie przyozdobionym w swoje złote barwy z pewnością przyniesie Wam upragniony odpoczynek i spokój. Wyciszycie wszystkie skołatane nerwy, na nowo poukładajcie plan działania, aby wraz z nastaniem kolejnego dnia ruszyć do pracy z pozytywnym nastawieniem.

Dzięki tym kilku radom, będziecie się cieszyć urokiem polskiej jesieni. Nie dajcie się chorobom i depresji, a legendy o jesiennej chandrze schowajcie głęboko na dnie szafy.   

Oceń
Skuteczne sposoby na uniknięcie jesiennej chandry - 10.0/10. Oddano 4 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?