Jesteś na:

Sekrety zdrowego grillowania – warzywa

16 18 20

Grille urządzamy zwykle w ciepłe dni późnej wiosny bądź lata. Wówczas stragany warzywno-owocowe aż pękają od nadmiaru wszelkiego rodzaju warzyw. Warto sięgnąć po te lokalne i sezonowe, aby cieszyć się świeżym smakiem i pełnią cennych wartości odżywczych.

Warzywa na grilla

Na grillu po prostu nie może zabraknąć warzywnych szaszłyków. To łatwe do przygotowania i zdrowe, pełne witamin danie. Na szaszłyki można nabić cukinię, bakłażan, cebulę, paprykę – najlepiej wszystkie kolory, bowiem każda z odmian różni się nieco składem i wartościami odżywczymi. Dodatkowo kolorowe papryki zwiększą atrakcyjność wizualną dania. Można także dodać cebulę i opcjonalnie kawałek mięsa, np. z piersi z indyka. Opcja bez indyka będzie idealnym daniem dla osób na diecie wegetariańskiej.

Wszystkie nabijane na szaszłyki warzywa posiadają wiele wartości odżywczych, witamin i składników mineralnych, które staną się idealnym uzupełnieniem dań mięsnych. Polecamy również przyrządzić lekkie sałatki z pomidora i cebulki, czy ogórka i rzodkiewki, które obok karkówki staną się elementem zdrowego i zbilansowanego posiłku, dodatkowo wzbogacającym jego smak.

Można oczywiście przyrządzić inne sałatki jak np. popularna sałatka grecka. Polecamy również lekką sałatkę z granatem, sałatkę z truskawkami, czy sałatkę owocową z mleczkiem kokosowym i migdałami – która stanie się idealnym deserem. Pamiętajmy sezon grillowy to także sezon na warzywa i owoce. Korzystajmy z niego jak najwięcej.

Oceń
Sekrety zdrowego grillowania – warzywa - 7.0/10. Oddano 1 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?