Jesteś na:

Pudding chia z figami

16 18 20

Po raz kolejny na moim stole zagościł pudding chia. Dzisiaj była to wersja z figami. Zapewne zastanawiacie się dlaczego tak często sięgam po ten deser ? Nasiona chia są bogate w składniki mineralne takie jak np. wapń, żelazo, magnez, selen czy potas oraz witamin z grupy B. Pudding chia jest dobry źródłem  łatwo przyswajalnego białka, kwasów omega3 oraz błonnika.  Zawiera substancje przeciwutleniające, które likwidują wolne rodniki, co opóźnia procesy starzenia się organizmu. Nasiona chia zalecane są m.in. osobom na diecie redukcyjnej, a także wszystkim, którzy powinni szczególnie zadbać o to, aby dostarczać organizmowi niezbędne składniki odżywcze np. kobietom w ciąży oraz karmiącym.

Pamiętajmy, że zalecana dobowa dawka nasion chia to 15 g, czyli 3 łyżeczki.

Składniki

Nasiona Chia 6 łyżeczek

Mleko 2% 8 łyżek

Jogurt naturalny (gęsty) 200 g

Płatki owsiane 3 łyżki

Miód 1 łyżeczka

Figi – 2 sztuki

Domowa konfitura z wiśni/malin – 2 łyżki

Sposób przygotowania

Nasiona chia zalać mlekiem, wymieszać, po godzinie ponownie pomieszać. Odstawić na noc do lodówki. Płatki owsiane podprażyć na suchej patelni, a następnie wymieszać z miodem. Figi pokroić w plastry. Na dnie szklanki ułożyć pudding chia, następnie dodać jogurt naturalny, opcjonalnie owocową konfiturę domowej roboty, płatki owsiane oraz figi.

Smacznego !

 

Oceń
8.4/10. Oddano 5 głosy.
ponad tydzień temu
Skomentuj Dodaj opinię

Opinie

  • Paweł Zieliński/yeschef.blog 24.09.2017, 11:52

    Podoba mi się ten przepis… Ciekawi mnie tylko jak obecnie z dostępnością świeżych fig w Polsce?

    Odpowiedz
    • mgr Magdalena Borowiec
      mgr Magdalena Borowiec 02.10.2017, 11:33

      Figi były zakupione w Lidlu, są dostępne, także w Inter Marche, więc myślę, że nie będzie problemu z ich zakupem. 🙂

      Odpowiedz

Napisz swoją opinię

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone