Jesteś na:

Pistacje – właściwości i wartości odżywcze niskokalorycznych orzechów

16 18 20

Pistacje są zdrowe, pełne wartości odżywczych, a przy tym niskokaloryczne. Polecane są jako przekąska, która dostarcza witamin i minerałów. Wystarczy już garść, by zapewnić organizmowi porcję cennych składników.

Krzewy pistacji są źródłem jadalnych nasion, które można jeść jako znane orzeszki pistacjowe lub w postaci oleju, wytłaczanego z nasion. Niektóre gatunki pistacji urzekają swym wyglądem i hodowane są jako drzewa ozdobne.

Pistacje

Pistacje to jeden z najsmaczniejszych i najzdrowszych rodzajów orzechów. Pistacja (Pistacia L.) to rodzaj rośliny rosnącej w klimacie umiarkowanym z rodziny nanerczowatych. Jadalna część rośliny w postaci nasion, nazywana jest orzeszkami pistacjowymi czy potocznie pistacjami.

W naszej kulturze nie jest bardzo popularnym, powszechnie wykorzystywanym gatunkiem orzechów, choć można ja zakupić praktycznie w każdym sklepie. Warto jednak zwrócić uwagę na jego walory odżywcze i włączyć pistacje do swojego menu.

Pistacje – wartości odżywcze

Obok wielu składników odżywczych jakie posiadają pistacje, stanowią one również niskokaloryczny zamiennik niezdrowych snacków. Jeden orzeszek pistacjowy to zaledwie 3 kalorie.

Pistacje to prawdziwa bomba witaminowa. To cenne źródło witamin z grupy B. Na tle innych gatunków orzechów, pistacja wyróżnia się bogatą zawartością witaminy B6. Oprócz tego jest cennym rezerwuarem biotyny, tiaminy, ryboflawiny, niacyny oraz kwasu pantotenowego.

Obok witamin, pistacje są magazynem ważnych w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu minerałów. Zalicza się do nich: potas, żelazo, fosfor, miedź, magnez, mangan.

Pistacje przez wiele osób cenione są za swe właściwości antyoksydacyjne, a to za sprawą przeciwutleniaczy, które zawierają w swym składzie. To jeden z produktów spożywczych o największym potencjale antyoksydacyjnym. Orzeszki pistacjowe zawierają bardzo wysoki poziom gamma-tokoferolu, odmiany witaminy E, która powszechnie uważana jest za witaminę młodości.

To jedyne orzechy, które zawierają tak znaczącą ilość karotenoidów, mających pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Luteina oraz zeaksantyna to bardzo pożądane barwniki roślinne charakteryzujące się korzystnym działaniem na wzrok.

Poza tym, pistacje to świetne źródło błonnika, który reguluje pracę jelit i wspomaga utrzymanie prawidłowej masy ciała.

Pistacje – właściwości

Niewielu z nas wie, że pistacje to wartościowe źródło wielu cennych składników, które posiadają właściwości prozdrowotne, chroniące organizm człowieka oraz wspomagające jego pracę. Dzięki swemu wysokiemu potencjałowi antyoksydacyjnemu, poprawiają wygląd skóry, odżywiają oraz hamują działanie wolnych rodników, zatrzymując upływ czasu.

Udowodniono także, iż zawartość przeciwutleniaczy, korzystnie wpływa na stan naczyń krwionośnych, poprawia profil lipidowy, a także wyrównuje poziom glukozy we krwi.

Zwyrodnienie plamki żółtej (AMD) to choroba wzroku, która pojawia się wraz z wiekiem. Dzięki wysokiej zawartości karotenoidów, pistacje postrzegane są jako produkt, który może zapobiegać powstawaniu choroby.

Ich spożywanie sprzyja również usprawnieniu pracy jelit, zapobiega zaparciom, a także pomaga w odchudzaniu za sprawą zawartego w nich błonnika.

Witamina B6 znajdująca się w orzechach pozytywnie oddziałuje na układ nerwowy, regulując jego funkcjonowanie. Równocześnie wpływa na prawidłową pracę serca, napięcie mięśni i skurcze oraz wzmacnia odporność.

Jak widać pistacje to jedne ze zdrowszych i smaczniejszych przekąsek, które nie są przez nas należycie doceniane na co dzień. Ich właściwości i wysoka zawartość składników odżywczych, powinna skłonić przy najbliższej wizycie w sklepie do zakupu i wypróbowania pozytywnego oddziaływania tych orzechów na organizm.

Kup pistacje z rabatem 3% już teraz !
(wpisz bonavita w polu „kod specjalny” w koszyku)

Oceń
Pistacje – właściwości i wartości odżywcze niskokalorycznych orzechów - 6.8/10. Oddano 79 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?