Jesteś na:

Pestki z dyni – są skarbnicą składników odżywczych i witamin, a do tego odchudzają…

16 18 20

Pestki dyni często dodajemy do różnego rodzaju sałatek, musli, prażone czy też surowe. To cenny składnik naszej diety zawierający witaminy i kwasy tłuszczowe.

Pestki dyni to nie tylko idealna alternatywa dla niezdrowych przekąsek, dostarczają nam wielu cennych witamin i minerałów, takich jak cynk, magnez i potas, wpływając korzystnie na pracę naszego organizmu.

Pestki dyni – właściwości

Dzięki zawartym w pestkach dyni składnikom odżywczym, poprawiają pracę układu odpornościowego, są pomocne w zwalczaniu infekcji, co zawdzięczają głównie sporej dawce witaminy C. Także mają wpływ na tworzenie kolagenu w skórze, co zapewnia ładne i jędrne ciało. Wspomagają pracę układu moczowego, usprawniają pracę nerek, łagodzą skurcze mięśni. Szeroka gama witamin i minerałów zapewnia dobrą kondycję skóry, włosów i paznokci. Obecność witaminy D ma pozytywny wpływ na układ kostny oraz metabolizm kości.

Pestki z dyni – witaminy

Pestki dyni są prawdziwą skarbnicą witamin. Są bogatym źródłem witaminy E, B1, B2 oraz B6, witaminy A, C oraz cennej witaminy D. Witamina E, zwana witaminą młodości, to skuteczny przeciwutleniacz. Niszczy wolne rodniki oraz odżywia komórki. Witaminy z grupy B odpowiadają za prawidłowy wzrost, równowagę psychiczną, chronią przed nowotworami oraz biorą udział w syntezie hormonów. Witamina A uczestniczy w prawidłowym funkcjonowaniu błon śluzowych i dróg oddechowych, a także nabłonka naczyń krwionośnych i skóry. Witamina C głównie stosowana i znana jako pomoc w przeziębieniach, podnosi odporność na infekcje, dobrze wpływa na układ krwionośny, minimalizuje krwawienia. Natomiast dzięki witaminie D mamy mocne kości, wzmocniony układ nerwowy i mięśniowy.

Zawarty w pestkach dyni cynk dba o nasza skórę, włosy i paznokcie, a magnez wspomaga pracę układu nerwowego.

Zawarty w pestkach dyni cynk dba o nasza skórę, włosy i paznokcie, a magnez wspomaga pracę układu nerwowego.

Pestki z dyni – wartości odżywcze

Nie tylko dynia, ale także jej pestki są skarbnicą wielu ważnych składników odżywczych. Pestki są bogatym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych WNKT. Spełniają one wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Są wykorzystywane do budowy hormonów, witaminy D, a także czynnie uczestniczą w transporcie enzymów. Oprócz cennych kwasów tłuszczowych, pestki dyni zawierają wiele minerałów. Cynk w nich zawarty dba o nasza skórę, włosy i paznokcie, magnez wspomaga pracę układu nerwowego. Układ nerwowy i mięśniowy sprawnie działa również dzięki zawartemu w pestkach dyni potasowi. Sięgając po dyniowe pestki uzupełnimy niedobory żelaza, zwłaszcza jeśli chodzi o wegetarian niespożywających zawartego, dobrze przyswajalnego żelaza w mięsie.

Pestki z dyni a odchudzanie

Dynia, jako warzywo jest niskokaloryczna i polecana w dietach odchudzających. Same pestki dyni to idealna przekąska czy dodatek do potraw, zawierający mnóstwo witamin i składników mineralnych. Olej tłoczony z pestek dyni jest idealnym rozwiązaniem dla osób zmagających się z cholesterolem. Oprócz zawartych w nim składników odżywczych, witamin i minerałów, pomaga obniżyć cholesterol, zapobiega odkładaniu się złogów cholesterolowych i zwalcza wolne rodniki.

Pora jesieni to pora na dynie – pod różną postacią. Zajadając się nią, nie zapominajmy o pestkach, które niosą ze sobą wiele walorów zdrowotnych. Pomagają w pracy większości układów naszego organizmu, wzmacniają odporność i kości. Można je dodawać do wielu potraw ciesząc się ich smakiem i korzystając z wartości, jakie posiadają. Od czasu do czasu warto zafundować sobie takie naturalne źródło witamin i minerałów.

Kup pestki z dyni z rabatem 3% już teraz !
(wpisz bonavita w polu „kod specjalny” w koszyku)

Zobacz również:
Oceń
Pestki z dyni – są skarbnicą składników odżywczych i witamin, a do tego odchudzają… - 6.5/10. Oddano 135 głosy.
ponad miesiąc temu

Opinie

  • k.l. 02.01.2017, 12:08

    ważne wiadomości dla normalnych ludzi ok.ok.ok.

    Odpowiedz
  • niklot 17.04.2017, 10:38

    Jeżeli jesz- to żaden pokarm nie odchudza, chyba że wywołuje biegunkę ! Tylko, że jak masz długo tzw. sraczkę- to możesz się przekręcić czyli kopnąć w kalendarz. Pestki dyni są przede wszystkim „zdrowe” dla dzieci gdyż odrobaczają. A wiadomo, że zdrowe dziecko – to brudne dziecko. Jak małego Cygana umyjesz -to zachoruje. Naprawdę. Mały Cygan, ma małe cygańskie bakterie na skórze, które go chronią. Ta mikroflora to przeciwciała. Wracając do dyni. Jest to jedna z bardzo niskokalorycznych warzyw. 100 g owoców zapewnia zaledwie 26 kalorii i nie zawiera nasyconych tłuszczów ani cholesterolu; Jednakże jest bogaty w błonnik, przeciwutleniacze, minerały, witaminy. Warzywa są jednym z produktów spożywczych rekomendowanych przez dietetyków w programach kontroli cholesterolu i redukcji wagi.
    Dynia jest magazynem wielu witamin antyutleniających, takich jak witamina A, witamina C i witamina E.
    Około 7.384 mg na 100 g jest jednym z warzyw z rodziny Cucurbitaceae o najwyższej zawartości witaminy A , dostarczającym około 246% RDA . Witamina A jest silnym naturalnym przeciwutleniaczem i jest wymagana przez organizm do utrzymania integralności skóry i błon śluzowych. Jest to również niezbędna witamina dla dobrego wzroku. Badania naukowe sugerują, że naturalne produkty bogate w witaminy A mogą pomóc ludzkiemu organizmowi chronić przed nowotworami płuc i jamy ustnej.
    Jest również doskonałym źródłem wielu naturalnych polifenolowych związków flawonoidowych, takich jak α, ß-karoten, kryptoksantyna, luteina i zeaksantyna. Karoten przekształca się w witaminę A wewnątrz ludzkiego ciała.
    Zea-ksantyna jest naturalnym antyutleniaczem, który ma działanie filtrujące promieniowanie UV (ultrafioletowe) w luteonie plamki żółtej w siatkówce oka. W ten sposób może oferować ochronę przed „chorobą plamki żółtej związaną z wiekiem” (ang. Age-associated macular disease – ARMD) u osób starszych.
    Owoce są dobrym źródłem witaminy typu B-complex, takie jak folany, niacyna, witamina B-6 (pirydoksyna), tiaminy i kwas pantotenowy.
    Jest także bogatym źródłem minerałów takich jak miedź, wapń, potas i fosfor.
    Nasiona dyni Nasiona dyni są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego i mono nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są dobre dla zdrowia serca. Ponadto, nasiona są skoncentrowanymi źródłami białka, minerałów i witamin, które korzystają z zdrowia. Na przykład 100 g ziaren dyni daje 559 kalorii, 30 g białka, 110% RDA żelaza , 4987 mg niacyny (31% RDA), selen (17% RDA), cynk (71%) itd. Ale zero cholesterolu. Ponadto, nasiona są doskonałym źródłem aminokwasowego tryptofanu . Tryptofan przekształcił się w GABA w mózgu.

    Odpowiedz

Napisz swoją opinię

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?