Jesteś na:

Nie chcesz przytyć? Patrz na swój talerz

16 18 20

Kobiety znane są z tego, że zawsze obserwują bacznie swoje konkurentki. Zwracają uwagę na ubrania, buty, kolor włosów, a nawet kolor paznokci. Jak się niedawno okazało, w zasięgu wzroku kobiet znajduje się coś jeszcze. Co to takiego?

Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych przeprowadzili bardzo ciekawe badanie. Jego celem było sprawdzenie, czy kobiety pod wpływem informacji o wielkości posiłku spożytego przez inne kobiety, zmieniły ilość jedzenia, którą miały zamiar zjeść. Należy podkreślić, że w eksperymencie wzięły udział kobiety o normalnej, prawidłowej wadze, jak również kobiety z nadwagą bądź otyłością.



Od czego zależy wielkość porcji?

Wyniki były zaskakujące. Niezależnie od wagi i wcześniejszych preferencji uczestniczki jadły większe porcje, jeśli uważały, że pozostałe kobiety również spożywały duże posiłki. Co ciekawe, taka zależność nie miała miejsca w odwrotnej sytuacji. Kiedy kobiety uważały, że pozostałe uczestniczki badania zjadały małe posiłki, ich porcje nie zmnieniły się tak znacznie.

Dodatkowo, nie znaleziono dowodów na to, że informacje na temat konsumpcji żywności szczupłych kobiet wpływały bardziej na ilość przyjmowanych kalorii, niż informacje na temat konsumpcji kobiet z nadwagą. Wyniki te sugerują, że zachowanie innych ludzi może wpływać na nasze spożywanie posiłków, niezależnie od tego czy są to osoby szczupłe czy z nadwagą.

Junk food

Duża porcja niezdrowego jedzenia.

To nie jedyne badania tego typu. Już wcześniej naukowcy udowodnili, że konsumpcja żywności innych ludzi może wpływać na to, ile sami zjadamy (Robinson, Roth). Ponadto przeprowadzone zostały badania w celu sprawdzenia, czy wpływ społeczny dotyczy osób szczupłych czy z nadwagą. Wyniki były podobne do tych, przedstawionych powyżej. Naukowcy stwierdzili bowiem, że uczestnicy byli mniej podatni na preferencje szczupłych osób, a bardziej na upodobania osób ważących więcej.

Nie oznacza to absolutnie, że powinniśmy unikać spożywania posiłków w towarzystwie osób, które ważą więcej od nas. Jedzmy po prostu tyle, ile mamy w zwyczaju, kontrolując jednocześnie swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Każdy z nas wie, jaką porcję zjeść, aby utrzymać stałą wagę. Ponadto czas i wielkość posiłków powinna być dostosowana do naszego trybu życia, który jest kwestią indywidualną. O innych godzinach wstajemy, o innych kładziemy się spać, inny mamy poziom aktywności.

Zatem w tym jednym jedynym przypadku kobiety muszą zrobić wyjątek, bowiem zaglądanie do czyjegoś talerza grozi przybraniem na wadze, a tego żadna z nas by zapewne nie chciała. Pamiętajmy, że stosując zdrową, zbilansowana dietę dostosowaną do naszych potrzeb, zachowamy szczupłą sylwetkę, niezależnie od tego, ile zjadła ta Pani obok….

Oceń
Nie chcesz przytyć? Patrz na swój talerz - 4.3/10. Oddano 3 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?