Jesteś na:

Najlepsza dieta na lato – 10 niezawodnych wskazówek

16 18 20

Lato rządzi się swoimi prawami. Upalne dni, wakacje, skłaniają do pokazywania ciała, a my chcemy, by to ciało jak najlepiej wyglądało. Poza tym, okres letni sprzyja dietom odchudzającym ze względu na obfitość warzyw i owoców. W ciepłe dni nie spożywamy tylu kalorii, co w chłodniejszym okresie, za to pijemy o wiele więcej napojów. I bardzo dobrze. Warto pamiętać o paru prostych radach, aby dieta na lato była jak najbardziej optymalna.

Najlepsza dieta na lato

1. Postaw na warzywa

Lato to sezon pysznych i młodych warzyw, pełnych witamin i składników mineralnych. Nasze krajowe warzywa nie tylko świetnie smakują, ale w sezonie są znacznie tańsze i łatwo dostępne. Stanowią źródło przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki oraz błonnika pokarmowego, który wspomaga procesy trawienne i ułatwia perystaltykę jelit. Pamiętajmy zatem o spożywaniu dużej ilości warzyw, jaką oferuje nam lato.

2. Nie zapominaj o owocach

Owoce to dobry wybór na lato. Szczególnie te sezonowe, których nie spotkamy w innych porach roku (jedynie importowane), jak: truskawki i owoce jagodowe jak: maliny, czereśnie, borówki. To źródło cennych witamin i składników odżywczych. Ponadto świetnie nawadniają w upalne dni, zatem stanowią produkt 2 w 1. Ze świeżych owoców można sporządzać soki, które idealnie gaszą pragnienie, gdy na zewnątrz panuje wysoka temperatura.

3. Pij dużo wody

Woda jest jednym z najważniejszych produktów, w które należy zaopatrzyć się w letnie dni. Nawadnia, gasi pragnienie, zapobiega odwodnieniu i nie powoduje lepkiego uczucia w ustach, jak inne napoje słodzone. Odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie człowieka. Jest podstawowym regulatorem przemian metabolicznych, a także kontroluje temperaturę ciała. W upalne dni należy uzupełniać wodę na bieżąco, gdyż w tym okresie łatwo o odwodnienie i komplikacje związane z niedostateczną podażą płynów.

4. Komponuj lekkie posiłki

W wakacyjne dni, gdy słońce świeci wysoko na niebie, a temperatura powietrza jest wysoka, unikaj ciężkostrawnych potraw. Wybieraj chłodne dania lekkie sałatki, chłodniki, dania, które nie podrażniają układu pokarmowego i nie wymagają od niego wzmożonej pracy. Dodają energii, ale nie powodują uczucia ciężkości, co szczególnie jest ważne, gdy wybieramy się na plażę i chcemy korzystać z promieni słonecznych.

5. Unikaj tłustych potraw

Tłuste jedzenie jest niewskazane w upalne dni. Nie tylko źle się po nim czujemy, ale mogą pojawić się także wzdęcia i uczucie dyskomfortu. Nasz organizm musi bardzo intensywnie pracować, by strawić taką porcję pożywienia. Lepiej ciężkostrawny i obfitujący w tłuszcz posiłek zamienić na zdrową rybę z warzywami czy surówką. Wzbogacone o kwasy omega, ryby dostarczają bardzo ważnych składników dla naszego organizmu.

6. Wybieraj produkty bogate w węglowodany złożone

Węglowodany złożone, zawarte m.in. w produktach pełnoziarnistych, nie tylko usprawniają trawienie, ale także dają poczucie sytości na dłużej. Ponadto zawierają błonnik, który reguluje przemianę materii i jest bardzo przydatnym składnikiem diety, kiedy chcemy zrzucić parę kilogramów. Produkty z zawartością węglowodanów złożonych są bardzo zdrowe, zawierają cenne witaminy i składniki mineralne, a także dbają o naszą sylwetkę.

7. Pamiętaj o błonniku

Błonnik, inaczej włókno pokarmowe, to część pożywienia, które w naszym przewodzie pokarmowym nie ulega trawieniu. Dzięki temu pomaga w usuwaniu resztek pokarmowych, wiąże wodę i ułatwia wypróżnianie. Nie tylko wspiera proces trawienia, ale także zapobiega powstawaniu m.in. raka jelita grubego. Wiążąc metale ciężkie, usuwa je z organizmu. Dzięki niemu możemy cieszyć się ładnym, płaskim, a przede wszystkim zdrowym brzuchem.

8. Unikaj produktów wysoko przetworzonych

Żywność wysoko przetworzona, najczęściej z dodatkiem mnóstwa substancji jak cukier, polepszacze smaku, konserwanty, jest bardzo niezdrowa. W okresie letnim powinniśmy całkowicie zrezygnować z tego typu produktów, gdyż dostępnych jest wiele produktów świeżych, sezonowych (owoce, warzywa), z których to powinniśmy czerpać energię. Chipsy, słone przekąski, słodycze czy napoje gazowane, to tylko puste kalorie.

9. Połącz dietę z ruchem

„Ruch to zdrowie” – wszędzie słyszymy to powiedzenie. To prawda, że zdrowa dieta połączona z aktywnością fizyczną jest najlepszym sposobem na utrzymanie ładnej sylwetki i zachowanie zdrowia. Szczególnie latem, gdy jest ciepło, dni są dłuższe, a człowiek z chęcią wstaje. Taka pogoda zachęca do ruchu na świeżym powietrzu i warto z takiej okazji skorzystać.

10. Korzystaj z dobrodziejstw letniej pory roku

Lato obfituje w szeroką gamę różnorodnych produktów sezonowych. Powinniśmy z tego korzystać, odwiedzać targi i przygotowywać łatwe oraz szybkie potrawy z tego co dostępne. Później będziemy mogli tylko pomarzyć o pachnących, słodkich malinach, soczystych pomidorach i dojrzewających w słońcu warzywach i owocach. Zatem korzystajmy z lata i cieszmy się najcieplejszą porą roku.

Lato to wyjątkowy okres w całym roku. Obfituje w pyszne, lokalne produkty, soczyste owoce i świeże warzywa. Ponadto w lecie każdy z nas chce wyglądać jak najlepiej i często stosuje drakońskie diety. Wystarczy zastosować się do kilku prostych wskazówek, a lato stanie się przyjemne i beztroskie.

Oceń
Najlepsza dieta na lato – 10 niezawodnych wskazówek - 7.5/10. Oddano 66 głosy.
ponad miesiąc temu

Opinie

  • Kasia 26.07.2016, 11:49

    Dieta i ruch to najlepsze połączenie i jedno bez drugiego jest dużo mniej efektywne. Dieta pomaga w utracie zbędnych kg ale to ćwiczenia sprawiają że wyglądamy ładniej. i nie wisi nam skóra., Mój trener bardzo angażuje się w moje odchudzanie i często rozmawiamy o tym jak się odżywiać i daje mi coraz to nowsze wskazówki co z czym łączyć i czego unikać.

    Odpowiedz

Napisz swoją opinię

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?