Jesteś na:

Mięso oznacza męskość! Co wpływa na poziom testosteronu?

16 18 20

Od dawna utarła się opinia, że o sprawności i męskości decyduje wysokie spożycie mięsa. W końcu każdy mężczyzna musi porządnie zjeść, a podstawą każdego jego posiłku powinno być mięso i duże ilości białka. Jak jest w rzeczywistości?

Poziom testosteronu a dieta

Czas w końcu obalić mit, który podtrzymuje opinię, że każdy mężczyzna by zachować sprawność i męskość musi jeść mięso. Weganie pomimo wykluczenia z diety mięsa mają taki sam poziom testosteronu dostępnego dla tkanek, a wolnego nawet o 13 % więcej. Wysokie spożycie białka również nie przyniesie Panom większej ilości męskiego hormonu. Naukowcy zauważyli, że mężczyźni, którzy w swojej diecie spożywali dużą ilość białka i małą węglowodanów posiadali niższe stężenie testosteronu. Wniosek jest jeden, aby testosteron utrzymywał się na wysokim poziomie, należy zachować równowagę w spożywanych składnikach odżywczych. Tłuszcze również odgrywają tu ogromną rolę. Co jeszcze może pomóc w podbiciu testosteronu?

  1. Uprawiaj regularną aktywność fizyczną – nic tak nie zwiększa testosteronu jak zdrowy trening!
  2. Pozbądź się nadmiaru kilogramów – u otyłych mężczyzn dochodzi do obniżenia poziomu męskiego hormonu.
  3. Wysypiaj się – odpowiedni odpoczynek i regularny zdrowy sen wpływa znacząco na poziom hormonu.
  4. Wspomóż się ziołami – odpowiednia kompozycja naturalnych ziół, może pomóc w podwyższeniu testosteronu.

Należy jednak pamiętać, że poziom męskiego hormonu w dużej mierze zależy od genetyki. Warto również wiedzieć, że odpowiednia równowaga hormonów wpływa także na męski charakter. Może więc nie warto zbytnio ingerować w naturalną gospodarkę hormonalną.  

Zobacz również:
Oceń
Mięso oznacza męskość! Co wpływa na poziom testosteronu? - 9.3/10. Oddano 3 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?