Jesteś na:

Marchewkowe purée jest zdrowsze niż nam się wydawało

16 18 20

Smażona, gotowana, surowa – jaką marchewkę lubicie najbardziej? Mówi się, że surowa jest najzdrowsza, a smażenie niszczy wszystkie zawarte niej witaminy. Jak zwykle prawda leży pośrodku!

Gotowana marchewka najbogatsza w przeciwutleniacze

Surowa marchewka pocięta w podłużne paluszki to idealna przekąska, którą możemy jeść w czasie pracy, oglądania filmu czy czytania książek. Dodając czosnkowy sos mamy dietetyczną przekąskę na imprezę. Kiedy chcemy jednak cieszyć się zawartymi w marchewce cennymi substancjami – zróbmy z niej purée.

Naukowcy z University Of Arkansas odkryli, ż poziom przeciwutleniaczy w marchewce gotowanej wzrósł o ponad 30%. W pierwszym tygodniu przechowywania, dalej rósł, po czym zaczął spadać.

Przeciwutleniacze są niezwykle ważne, bowiem zwalczają wolne rodniki, które uznaje się za przyczynę wielu chorób, w tym nowotworów.   

Teraz do obiadu serwujcie dla swojej rodziny gotowaną marchewkę, najlepiej na parze. Świetnie sprawdzi się także puree z dodatkiem jabłka. Możliwości jest wiele, wszystko zależy od Was! Włączcie jednak do swojej diety także gotowaną marchewkę i cieszcie się zdrowiem!

Zobacz również:
Oceń
Marchewkowe purée jest zdrowsze niż nam się wydawało - 7.0/10. Oddano 3 głosy.
ponad miesiąc temu

Twoja opinia jest ważna. Zarówno dla nas jak i innych osób korzystających z naszego serwisu.

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.
Obowiązkowe pola są oznaczone

Chcesz być na bieżąco?