Jesteś na:
szkolenie

Żywienie kobiet aktywnych. Część 1.

Wróć do kalendarza
Informacje
Kiedy:
28 października 2017
09:00
Czas zakończenia:
17:00
Gdzie:
Warszawa, mazowieckie, Polska
Zapisy
na stronie organizatora
cena: 300.00 zł (dostępne rabaty ? 260 zł Cena dla grup (min 5 osób) )

Serdecznie zapraszamy na szkolenie prowadzone przez dr Łukasza Kowalskiego w zakresie żywienia kobiet aktywnych! Szkolenie przeznaczone jest dla dietetyków i trenerów współpracujących na co dzień zarówno z zawodniczkami, jak i kobietami ćwiczącymi rekreacyjnie oraz dla wszystkich pasjonujących się zagadnieniami związanymi z żywieniem osób aktywnych. W części pierwszej: - Dowiesz się w jaki sposób zmiany hormonalne w przebiegu cyklu menstruacyjnego wpływają na potrzeby żywieniowe kobiet aktywnych. - Poznasz najnowsze zalecenia żywieniowe dla osób wykonujących treningi siłowe i wytrzymałościowe, ze szczególnym uwzględnieniem kobiecych potrzeb. - Zdobędziesz wiedzę jak planować dietę w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. - Dowiesz się jakie suplementy mogą być najbardziej przydatne dla kobiet aktywnych. - Poznasz wyniki wielu ciekawych badań, często kwestionujących obiegowe przekonania dotyczące żywienia kobiet aktywnych. Agenda: 1. Komponenty dziennego wydatku energetycznego - wyliczanie zapotrzebowania energetycznego - termogeneza niewynikająca z ćwiczeń (NEAT) – niedoceniany komponent wydatku energetycznego - stosowanie diet z dużym deficytem energetycznym prowadzi do trwałego zmniejszenia tempa przemiany materii? - koncepcja „energy flux” 2. Dostateczna podaż energii jako kluczowy czynnik w kształtowaniu wydolności fizycznej 3. Wykorzystanie substratów energetycznych podczas wysiłku. Czy płeć ma znaczenie? 4. Planowanie diety według faz cyklu menstruacyjnego 5. Makroskładniki w diecie kobiety aktywnej - zalecane dzienne spożycie białek, tłuszczów i węglowodanów dla kobiet aktywnych - znaczenie jakości źródeł makroskładników - dieta niskowęglowodanowa a wydolność fizyczna - metody „train low” – korzyści i zagrożenia 6. „Timing” makroskładników - optymalne rozmieszczenie białek w posiłkach - zalecenia dotyczące posiłków spożywanych przed, w trakcie i po wysiłku - węglowodany – lepiej po nie sięgać wieczorem niż rano? - w jakich sytuacjach „timing” makroskładników ma największe znaczenie? 7. Najważniejsze mikroskładniki w diecie kobiety aktywnej (rola, zapotrzebowanie i źródła pokarmowe) - żelazo - bilans energetyczny, funkcje reprodukcyjne i zdrowie kości - wapń - zdrowie kości i redukcja tkanki tłuszczowej - magnez – wrażliwość insulinowa i jakość snu - witamina D – wydolność fizyczna i hormony płciowe 8. Postępowanie żywieniowe w okresie redukcji tkanki tłuszczowej - ustalanie deficytu energetycznego - czy restrykcja węglowodanów w diecie redukcyjnej jest konieczna? - zwiększone uczucie głodu – jak sobie z nim radzić? - zastosowanie planowanych „przerw od diety” - kończenie diety redukcyjnej 9. Suplementacja – co może być pomocne a czego powinny unikać kobiety aktywne fizycznie O prowadzącym Łukasz Kowalski z wyróżnieniem obronił pracę doktorską w Katedrze Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego praca doktorska była zatytułowana: „Wpływ żywienia na wrażliwość tkanek na insulinę i leptynę u osób dorosłych”. Obszary w jakich się specjalizuje są następujące: metody ukierunkowane na kształtowanie sylwetki i poprawianie wydolności fizycznej, zdrowie tarczycy, hormony płciowe i płodność, hormony stresu, mikroflora jelitowa i nadwrażliwości pokarmowe oraz zaburzenia odżywania i zdrowie mentalne. Łukasz jest członkiem towarzystwa naukowego Nutrition and Metabolism Society. Opublikował kilkadziesiąt artykułów związanych z żywieniem i aktywnością fizyczną w czasopismach, takich jak: Kulturystyka i Fitness Sport dla Wszystkich, Fitness Authority oraz Muscular Development. Dwa z jego artykułów ukazały się również w czasopismach naukowych – Roczniki PZH: “Evaluation of biological and clinical potential of paleolithic diet” oraz TRENDS in Sport Sciences: “The question of ergogenic potential of the Paleolithic diet.” Łukasz miał również możliwość wygłoszenia wykładów na prelekcjach Wszechnicy Żywieniowej SGGW oraz był współautorem prezentacji wygłoszonych na konferencjach naukowych: „Żywienie ludzi aktywnych” oraz „Nutrigenomika i nutrigenetyka w żywieniu ludzi aktywnych”. Łukasz współpracuje indywidualnie z osobami ćwiczących rekreacyjnie, które chcą poprawić sylwetkę i odzyskać witalność, jak również z osobami zainteresowanymi uzyskiwaniem optymalnych wyników sportowych. Prowadzi stronę: http://180rekompozycja.pl/Dr Łukasz Kowalski - Dietetyk Uczestnicy otrzymają imienne certyfikaty ukończenia szkolenia. Na miejscu, uczestnikom gwaranujemy: teczki z materiałami wraz z wydrukami omawianych badań w ramach case study, catering kawowy, oraz miłą atmosferę;) Godziny szkolenia: 9:00-17:00 Miejsce szkolenia: podamy niebawem Dane do przelewu: Barbell Group 18 1050 1764 1000 0092 1654 9403 Dokonanie przelewu jest jednoznaczne z zapisem na kurs. W tytule przelewu KONIECZNIE proszę wpisać: KOBIETY AKTYWNE WWA + imię i nazwisko + e-mail + nr tel.. W ciągu 48 h od zaksięgowania się przelewu prześlemy maila z potwierdzeniem uczestnictwa. Dane do faktury prosimy kierować drogą mailową (info@barbellkitchen.pl). Decyduje kolejność wpłat. Ilość miejsc ograniczona. W przypadku zapisów grupowych, poprosimy o podesłanie maila z listą osób będących członkami danej grupy (info@barbellkitchen.pl). W razie pytań, lub wątpliwości, prosimy o kontakt na adres mailowy: info@barbellkitchen.pl (w tytule wpiszcie hasło „Szkolenie – KOBIETY AKTYWNE WWA”). Aktualny terminarz wszystkich szkoleń BARBELL KITCHEN: http://barbellkitchen.pl/nadchodzace-szkolenia/

Redaktorzy:
Dodano: 4 października 2017
Data aktualizacji: 4 października 2017
Zgłoś zmiany, edytuj wydarzenie:

Wydarzenia - Warszawa

18.11.2017, Warszawa inne wydarzenie
18.11.2017, Warszawa szkolenie
27.01.2018, Warszawa szkolenie