Jesteś na:
szkolenie

Odchudzanie a nawyki

Wróć do kalendarza

Nawyki to nasza druga natura. Masz już dość nieskutecznych diet, ciągłych zakazów, obwarowań i odgórnie narzuconych reguł? Osoby, które ciągle walczą z nadwagą stosują dwa wzorce: jedzenie restrykcyjne -czyli zwykle dieta ze skrupulatnie obliczoną liczbą kalorii, podczas której niestety z upływem czasu przygasa motywacja. W takiej sytuacji często narasta frustracja z powodu zakazów i braku możliwości swobodnego wyboru, co w konsekwencji doprowadza do drugiego skrajnego modelu odżywiania czyli objadania.

Informacje
Kiedy:
06 kwietnia 2016
18:00
Czas zakończenia:
20:30
Gdzie:
Dietetyka Kliniczna i Estetyczna
ul. Skarbka 38
Poznań, wielkopolskie, Polska
Strona www:
http://www.dietetykakliniczna.pl/warsztaty.html https://www.facebook.com/events/600648496758678/
Organizatorzy:
Dietetyka Kliniczna i Estetyczna Tel.: 604-515-333 E-mail: [email protected]
Zapisy:
brak, bez rezerwacji

Zastanawiasz się czasami dlaczego osoby szczupłe utrzymują stała masę ciała i jedzą dokładnie tyle ile trzeba? Z pewnością widzisz, że nie skupiają się specjalnie na liczeniu kalorii i nie myślą obsesyjnie o jedzeniu. Wydaje Ci się to niesprawiedliwe, a może sądzisz, że poznali ukrytą prawdę? Otóż, cała tajemnica tkwi w odnalezieniu środka - czyli spożywaniu posiłków w sposób instynktowny, zgodny z własnymi potrzebami. Ale jak tego dokonać? Jak opanować swój metabolizm i jak wsłuchać się w potrzeby organizmu?

 

W trakcie spotkań pomocą służyć będzie opracowana na bazie własnych doświadczeń przez dr Michelle May - SKALA GŁODU I SYTOŚCI, która w przejrzysty sposób pokazuje kiedy należy jeść, a kiedy odejść od stołu i dlaczego jest to takie ważne.

 

Podczas warsztatów razem z dietetykiem i psychologiem, krok po kroku będziemy docierać do własnych potrzeb i kształtować nowe nawyki w zgodzie ze sobą. Pełna edukacja żywieniowa zapewni sprawne poruszanie się w gąszczu informacji.

 

Zapraszamy wszystkie osoby, które pragną skutecznie schudnąć lub zdrowo odżywiać siebie i swoją rodzinę, a także kobiety, które chcą świadomie przygotować się do szczególnego momentu w życiu - ciąży albo menopauzy.

 

Prowadzący:

mgr Kamila Maciejewska - socjoterapeuta, trener PTP

mgr Beata Feldmann - specjalista d/s dietetyki i żywienia człowieka

 

Czas trwania - 8 spotkań, raz w tygodniu.

 

Skrót zagadnień:

1. WPROWADZENIE: wzajemne poznanie, kontrakt, oswojenie. Informacje nt zdrowego odżywiania.

2. Nawyki - schematy myślowe, założenia, wrażenia. Nowa, zdrowa dieta

3. Nawyki - schematy myślowe, założenia, wrażenia - c.d. Style jedzenia. Skala głodu i sytości.

4. Praca na celach, motywacja. Szczególne zalecenia dla osób odchudzających się.

5. Praca na celach, motywacja. Planowanie posiłków.

6. Emocje. Radzenie sobie z emocjami. Nawyki żywieniowe.

7. Potrzeby. Nawyki do zmiany. Praca nad nawykami.

8. Praca z ciałem. Aktywność fizyczna - droga do zmian.

9. Poczucie wartości, samoocena. Jak zachować uzyskany rezultat i uniknąć efektu jo jo.

10. Talenty, zasoby. Podsumowanie.

 

SPOTKANIE I - Jak oswoić wilka w sobie?

Głównym celem jest: wprowadzenie w tematykę oraz charakter zajęć, a dalej - wzajemne poznanie, przełamanie pierwszego onieśmielenia związanego z wejściem w grupę, a tym samym, ujawnianiem siebie. Podczas pierwszych zajęć werbalizujemy również wzajemne oczekiwania oraz umawiamy się na zasady, które obowiązywać będą wszystkich członków grupy do końca trwania zajęć.

 

Spotkanie ma na celu przybliżenie kwestii zdrowego odżywiania tak by nie zginąć w gąszczu informacji. Zdrowie nierozerwalnie wiąże się z właściwą masą ciała dlatego podczas warsztatów omówimy zagrożenia wynikające z nadmiaru kilogramów oraz korzyści płynące z odchudzania. Przedstawimy dietetyczny plan warsztatów i przeprowadzimy test żywieniowy aby uświadomić sobie dotychczasowy sposób odżywiania.

 

SPOTKANIE II - Moja głowa - mój sprzymierzeniec czy mój wróg? (cz. I)

Spotkanie poświęcone jest przyjrzeniu się temu, na ile nasze schematy myślowe, założenia na temat siebie, ludzi oraz otaczającej rzeczywistości są naszymi sprzymierzeńcami a na ile utrudnieniami w pracy nad zmianą. Zatrzymamy się nad tym, w jaki sposób kształtujemy nasze nawyki, na ile nimi kierujemy oraz na ile one kierują nami. Zwerbalizujemy zyski i straty, które się z tym wiążą. Uporządkujemy przekonania (paradygmaty), wartościując je na takie, które wspierają nasze działanie oraz te, które je blokują.

 

Nowa, zdrowa dieta - droga do zmian. Podczas spotkania zostanie szczegółowo przedstawiona tematyka wartościowego odżywiania. Przyjrzymy się produktom, które warto spożywać, a także porozmawiamy o artykułach, których należy unikać.

 

SPOTKANIE III - Moja głowa - mój sprzymierzeniec czy mój wróg? (cz. II).

Porozmawiamy również o rożnych stylach jedzenia - dlaczego diety na dłuższą metę nie działają i dlaczego odgórnie narzucone schematy rodzą frustrację, która często znajduje upust w objadaniu. Jak wrócić do jedzenia instynktownego i odzyskać równowagę? Poznamy skalę głodu i sytości, która pomoże wsłuchać się we własne potrzeby.

 

SPOTKANIE IV - Muszę, chcę, decyduję się a może powinnam? Rzecz o motywacji i kierowaniu / zarządzaniu sobą w czasie (cz. I)

Najpierw sprawy ważne czy pilne? - to tylko jedno z ważnych zagadnień, które poruszać będziemy podczas tego warsztatu. Zajmiemy się ważnymi procesami motywacyjnymi, odpowiadając sobie m.in. na pytanie: co zrobić, aby chciało się chcieć?. Rozłożymy na czynniki pierwsze stwierdzenie: kierowanie / zarządzanie sobą w czasie - odnosząc je do swojego życia, do osobistego kontekstu.

 

Skala głodu i sytości c.d.

 

Podczas spotkania pojawią się szczegółowe zalecenia dla osób odchudzających się - jak prawidłowo przejść cały proces bez efektu jo jo. Porozmawiamy o doświadczeniach i oczekiwaniach.

 

SPOTKANIE V - Muszę, chcę, decyduję się a może powinnam? Rzecz o motywacji i zarządzaniu sobą w czasie (cz. II).

Wprowadzanie zmian w życie - krok po kroku planowanie posiłków. Zdrowe śniadania na dobry początek.

 

SPOTKANIE VI - Kolory E-moc-ji

Podczas tego spotkania zastanowimy się nad tym, dlaczego wszystkie emocje są dobre oraz jakie korzyści niesie dla nas taka perspektywa ich postrzegania. Dowiemy się jaka jest zależność miedzy emocjami, potrzebami, a tym, co dla nas ważne. Porozmawiamy o znaczeniu i wadze emocji w naszym życiu, również tym, które wiąże się z podejmowaniem zmian.

 

Nawyki żywieniowe w naszym życiu. Dlaczego sięgamy po jedzenie gdy nie jesteśmy głodni? Jakie zaspakajamy potrzeby?

 

Wprowadzamy drugi zdrowy posiłek - II śniadanie.

 

SPOTKANIE VII - Od kogo zależą i do kogo należą potrzeby?

Ten warsztat zaprasza do pomyślenia o sobie, jako o osobie, która daje sobie prawo do posiadania potrzeb oraz znajduje adekwatne drogi ich zaspokajania. Adekwatne - oznacza z szacunkiem zarówno wobec siebie, jak i wobec cudzych potrzeb. Podczas tego spotkania przyjrzymy się również naszym osobistym matrycom służącym dbaniu o własne i cudze potrzeby.

 

Nawyki do zmiany. Praca nad nawykami - omówienie doświadczeń.

 

Wprowadzamy do swojego planu trzeci zdrowy posiłek - obiad

 

SPOTKANIE VIII - Co to znaczy: dbać o swoje ciało?

 W nasze spotkania ściśle wpisuje się temat pracy z ciałem. Warto więc zadać sobie pytanie: kiedy dbamy o swoje ciało, a kiedy używamy go do zaspokajania różnorodnych pomysłów na siebie?. Zatem - to będzie czas dla poczucia ciała...

 

Aktywność fizyczna - dlaczego jest tak ważna i jak odnaleźć coś co lubię robić i systematycznie dbać o siebie.

 

Wprowadzamy zdrowy podwieczorek.

 

SPOTKANIE IX - Kim jestem i jak o sobie myślę?

 Czy poczucie wartości, samoocena oraz wiara w siebie - oznaczają to samo? Kiedy samoocena staje się stabilna? Od kogo / czego zależy? I jaki ma związek z realizacją celów życiowych, zmianą nawyków, podejmowaniem zmian? Mamy nadzieję, że inspiracją do szukania odpowiedzi stanie się ów warsztat.

 

Jak zachować uzyskany efekt na długie lata? Jak uniknąć efektu jo jo i nie wrócić do starych przyzwyczajeń?

 

Ostatni krok - zdrowa kolacja.

 

SPOTKANIE X - Pożegnania nie muszą być smutne

 Ostatnie spotkanie to nie tylko pożegnanie. Po pierwsze będzie przykładem tego, że coś, co się kończy nie musi wiązać się ze smutkiem, z przykrością. Przeciwnie - może otwierać perspektywę czegoś nowego, inspirującego, zwłaszcza gdy wiąże się z dzieleniem się talentami, umiejętnościami, itp. Po drugie jest zaproszeniem do Treningu Wdzięczności wobec samej siebie w związku z praca, jaką każda z uczestniczek wykonała w trakcie tychże dziecięciu spotkań.

 

Podsumowanie części dietetycznej. Ocena samopoczucia po warsztatach.

Redaktorzy:
Dodano: 10 marca 2016
Data aktualizacji: 10 marca 2016
Zgłoś zmiany, edytuj wydarzenie:

Ocena

Aby móc wystawić ocenę

Wydarzenie nie zostało jeszcze ocenione.